Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Det är lika fascinerande varje gång när en anhängare av den nordkoreanska diktaturen försöker att skruva historien i nordkoreansk riktning, t.ex. valen, krigsutbrottet och att ledarna har valts av folket...
Minst lika fascinerande när några av NK:s mest rabiata belackare stövlar in för att som vanligt försöka slå in sin falska version av samtiden i dom stackars läsarna.
Du vet hur du brukar låta: "den kriminella diktaturen som medvetet svälter sitt eget folk"
Jag fick faktiskt ett litet ryck idag och passade på att ratta in KCTV när jag käkade lunch vid 12. Vem vet, kanske skulle dom visa ett inslag där den högste ledaren promenerar över bron från sitt sommarresidens i Wonsan för att leka med alla barnen i Songdowon International Children's Camp som ligger precis bredvid?
Nu blev det inte så, utan istället visade dom ett matlagningsprogram med recept och grejer på en slags tofu-rätt som såg riktigt smarrig ut. Som tur var hade jag mat på bordet. Annars hade det kunnat bli jobbigt på riktigt...
Den kriminella diktaturen inte bara svälter sin befolkning, dom visar dessutom samtidigt läckra matprogram på TV. Det är vad JAG kallar tortyr, det!