2020-02-17, 13:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vi får väl se. Själv tror jag att vi kommer att få se fler reklamfilmer framöver där företag försöker få gratisreklam genom att reta upp marginaliserade och lättkränkta fnattionalister.

finns det bevis på att om man hånar eller förnedrar en grupp så känner de ett behov av att köpa deras produkt?

Jag vet inte men jag tror inte det. Har svårt att tänka mig att ex nike bara vill sälja skor till vita eller svarta eller enbart tjejer eller killar. Jag tror att de vill ha så bred marknad som möjligt
Citera
2020-02-17, 13:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Alldeles riktigt. SAS kan ha förutsett att det skulle bli *litet* bråk om deras reklamfilm, men de räknade med att det helt dominerande narrativet därvid skulle bli att 1) ett litet gäng svenska gubbrasister och 2) Putins trollfarmare gemensamt hade gått bananas och börjat peppra twitter med sina ilskna inlägg. Någon genuin ilska från många vanliga svenskar räknade de inte med, än mindre att MSM snart skulle börja vackla i sin roll som goda Södermalmsgrindvakter.

Nu har jag inte sett något bevis på att ryska troll är inblandade men bevis är kanske onödigt när det gäller ryska troll. Någon hade druckit upp löfvens mjölk när han skulle ta en skvätt till morgonkaffet och han var tvärsäker på att det var ryska troll även där
Citera
2020-02-17, 13:45
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
finns det bevis på att om man hånar eller förnedrar en grupp så känner de ett behov av att köpa deras produkt?

Det är inte så orsakskedjan är tänkt att se ut.
Snarare såhär: om man hånar och förnedrar en liten grupp så agerar de nyttiga idioter och skapar publicitet. Sedan framställer man den lilla gruppen som korkade bonnläppar, och sig själv som offer och därmed hjälte.

Det blev en liten miss dock i detta fall då man inte hade helt klart för sig vilken grupp man träffade med hånet.
Citera
2020-02-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paleon
Ridå för alla kränkta knäppgökar på högerkanten som på fullaste allvar trodde att filmen hade med förakt att göra. Seså, iväg och leta annat att förfasas över nu!
Så för att SAS som riskerar en backlash a la Gilette som kan sänka företaget, går ut med lite "damage control", så anser du det vara bevis för att din tes stämmer?
Ni på vänsterkanten är så lata och korkade att man är fascinerad över att ni lyckas knyta ihop skosnörerna.
Senast redigerad av Vanis 2020-02-17 kl. 13:49.
Citera
2020-02-17, 13:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag vet inte men jag tror inte det. Har svårt att tänka mig att ex nike bara vill sälja skor till vita eller svarta eller enbart tjejer eller killar. Jag tror att de vill ha så bred marknad som möjligt

Ja, men SAS trodde väl att de som skulle reagera på filmen utgjorde en liten grupp som de inte brydde sig om (annat än som nyttiga idioter i marknadsföringen).
Citera
2020-02-17, 13:50
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet du det? Var du med på den tiden? Nej precis det var du inte!

Det är låg nivå här nu. Man kan tex se var någon har kört skoter i snön, även om man inte var närvarande just när det skedde. Det finns många spår vi kan följa för att se de ofta röriga vägarna som evolutionen tagit. Afrikanen har inte ärvt nordbornas laktostolerans, mindre näsa, starkare överkropp och samma förmåga att producera D-vitaminm tex.

Citat:
Rätt ointressant ändå eftersom vi alla härstammar från Afrika!

Nej det är inte ointressant att bryta ner och påvisa lögner, när vi debatterar ett ideologisk laddat klipp, vars hela grundtes bygger en lögn, och som sedan kryddats med många "mindre" lögner.

Varför är det viktigt då, att avslöja lögnare?

Om ett budskap kräver lögner för att fungera, så säger ju det en del om budskapet.

Vilket det handlar om när någon säljer en ideologi till dig eller när någon säljer andelar i ett batteriföretag vars batterier ska ha 40 gånger så hög energitäthet som dagens, så bör du leta efter lögner, och så fort du ser en lögn vet du att någon håller på att lura dig totalt.

SAS, &CO, och dess gelikar håller på att lura dig totalt, och du fattar ingenting!

Hade de haft rent mjöl i sin påse, och en ideologi som faktiskt vore bra för skandinaverna, hade de inte behövt ljuga.
Citera
2020-02-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckies-Soldater
Nej SAS misslyckade reklam är inte ironisk men du är ironisk i dina påståenden. Jag vill dock påstå SAS reklam är givande i att den har triggat igång folk som länge knytit näven i fickan och nu blir de verbala offentligt. SD har fått många nya röster och vänsterextrema aktivistgrupperingarna i sin iver och chaotiska mani har visat sina färger och avslöjat sig för de som knytit näven i fickan. Detta är början på PK "kulturens" undergång och det tackar vi för och nyttiga idioter som tex dig som omedvetet faktiskt stödjer icke PK sidan, oss. SD tackar dig för de nya medlemmarna.
Vilka nya medlemmar? Vilka nya röster? Det är ju samma mög som hörs gång på gång från er på högerkanten.
Citera
2020-02-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så din nya försvarslinje är alltså att reklamfilmen från SAS var ironisk. Fast ingen i hela världen, förutom du, har fattat detta? 🤡

Det är skrattretande och dåren har kört på det i några dagar nu. Ingen annan har ens tänkt tanken, ja vad säger man.

Arma arma Sverige.
Citera
2020-02-17, 14:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ja, men SAS trodde väl att de som skulle reagera på filmen utgjorde en liten grupp som de inte brydde sig om (annat än som nyttiga idioter i marknadsföringen).
2013 hade det kanske kunnat passera. Inte så att folk inte hade blivit förbannade, men dom hade inte vågat säga något pga. risken att bli anklagad & uthängd som "rasist". Men idag funkar det självklart inte längre. Att reklamfolk, vars expertis skall vara att känna av tidsandan, gör en så här kraftig blunder framstår som djupt oproffesionellt.
Citera
2020-02-17, 14:05
Medlem
Citat:
Vilka nya medlemmar? Vilka nya röster? Det är ju samma mög som hörs gång på gång från er på högerkanten.

Snart kommer ett gång adidasriddare och kissar dig i munnen. Du måste tydligen handgripligen integreras i det nya Sverige.

SAS har rätt. Skandinavisk kultur finns inte och vi måste tacka våra afrikanska vikingar för att de kommit hit för att hjälpa oss.
Citera
2020-02-17, 14:11
Medlem
Citat:

Nu är du ironisk. Vi tackar för att ni vänsterextrema aktivister nyanserar debatten och får än fler att stödja vår kamp för sann demokrati. SD tackar dig för de nya rösterna och SAS reklam har varit otroligt givande i att få det sovande folket att vakna.
Citera
2020-02-17, 14:59
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Men de smutskastar inte! De hyllar ju de som reser och tar med sig influenser och företeelser med sig hem! Ska det vara så svårt att förstå?

Nej, dom flesta förstår det,

Det DU inte verkar förstå är att folk inte gillar att bli skrivna på näsan, och som i mitt fall, är hjärtligt trött på det här (om man nu lämpligast benämner det så woke/sjw/globo-marxsmen.

Du är ju ett strålande exempel på det:

”-jag gillar inte reklamen”
”Då är du en SD-röstande brunvattenfiskare”

Fattar du?
Det är inte upp till dig att vara facit för vad folk skall tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in