2020-04-28, 22:41
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Hur mycket alkohol dricker Edward ?
Äter han någonsin middag utan att ha alkohol. i glaset?

Jag skulle tippa på att livsnjutaren Edward varje vecka dricker: 5 flaskor öl, 3 glas vin och 2 snapsar.

Edward älskar verkligen att dricka öl. Det lyser i ögonen på rundlagde herrn när XXL-ölglaset skummar över.

..och så ska det vara grillade fläskotletter till det med klyftpotatis stekt i ankflott.

Att han inte har bil trots att han bor i villa och har körkort, råd och tre barn säger en hel del.

Han är helt enkelt salongsberusad nästan dygnet runt och har för få nyktra timmar på sig att kunna köra lagligt.
Citera
2020-04-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Att han inte har bil trots att han bor i villa och har körkort, råd och tre barn säger en hel del.

Han är helt enkelt salongsberusad nästan dygnet runt och har för få nyktra timmar på sig att kunna köra lagligt.
Skön fantasy, men har du någon som helst förankring i ditt påstående att han skulle var full nästan dygnet runt?
Citera
2020-04-28, 22:56
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Skön fantasy, men har du någon som helst förankring i ditt påstående att han skulle var full nästan dygnet runt?

Han har själv berättat att han inte har bil på grund av alkoholen.

Om man erkänner det, hur ser det ut bakom kulisserna då?
Citera
2020-04-28, 23:01
Medlem
Citat:
Han har själv berättat att han inte har bil på grund av alkoholen.

Om man erkänner det, hur ser det ut bakom kulisserna då?
Torskat eller frivilligt?
Citera
2020-04-28, 23:08
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Torskat eller frivilligt?

Frivilligt enligt honom. Han drog någon story om att han ”ändå inte kan köra hem från sena kvällar hemma hos vänner”, men det låter mest som en eufemism.

Tänk bara på all barnhämtning, handling och rännande dagtid som han i nuläget använder taxi för.
Citera
2020-04-28, 23:18
Medlem
Citat:
Frivilligt enligt honom. Han drog någon story om att han ”ändå inte kan köra hem från sena kvällar hemma hos vänner”, men det låter mest som en eufemism.

Tänk bara på all barnhämtning, handling och rännande dagtid som han i nuläget använder taxi för.
OK fair enough, men bor inte han inte i innerstan? Då behöver man inget körkort.

Lite tragiskt dock att en 40+ inte lyckas med att skaffa sig ett körkort efter alla dessa år.....

En vacker dag hamnar han på landsbygden, och det kan gå fort i dessa tider.
Citera
2020-04-28, 23:20
Medlem
Crashs avatar
Citat:
OK fair enough, men bor inte han inte i innerstan? Då behöver man inget körkort.

Lite tragiskt dock att en 40+ inte lyckas med att skaffa sig ett körkort efter alla dessa år.....

Nej han bor i huddinge tror jag, flyttade till villa för några år sedan.
Citera
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:

Han har alltså körkort. Det är det som gör det mysko. Och han bor inte i innerstan längre utan i en villa i Huddinge.

Villa med tre barn, har körkort, använder taxi till allt.
Citera
Medlem
Rätt egendomlig snubbe med lite destruktiva tendenser vilket är tråkigt, för
de tenderar ju leva kortare som ett resultat då med.
Citera
2020-04-28, 23:26
Medlem
Citat:
Han har alltså körkort. Det är det som gör det mysko. Och han bor inte i innerstan längre utan i en villa i Huddinge.

Villa med tre barn, har körkort, använder taxi till allt.
Ok, har missat att han bor i förorten numera.

Har körkort, men vågar inte köra hahaha, då har han problem tyvärr........
Citera
2020-04-29, 09:07
Avslutad
Citat:

Fast, det är väl egentligen inte helt ovanligt. Jag har heller ingen bil. Eller körkort. Det beror inte på att jag är dum i huvudet utan på att jag aldrig har varit intresserad. Bil kan jag köra och är en ganska hygglig chaufför, det är inte det, jag har bara inte varit så intresserad att jag orkat lägga ner flera månader och tio-femton tusen kronor på något som jag kanske kommer att använda en dag om året. Och sen tillkommer ju bilskatt, försäkring, besiktning, reparationer, service, bensinskatt och all annan jävelskap som Mp-mupparna kan tänkas fantisera ihop.

Det är min fasta övertygelse att körkortsinnehav och bilägande är något som håller på att förvandlas från något alla vuxna ska ha för att inte verka "konstiga" till att bli något som är ett personligt val. Bor man då, som som både Edward och jag, i eller i mycket nära anslutning till en storstad så är kollektivtrafiken ofta så väl utbyggd att det blir bökigare att ta bilen runt än att ta buss/tunnelbana/spårvagn. Kanske inte att köra, men sen ska du parkera skiten nånstans också när du är framme. Och hemmavid över natten. Alla har inte varmgarage eller ens en parkeringsruta på gatan utanför huset.

Sen medger jag att den här förändringen sker olika fort beroende på var i landet man bor. I Hörby, Laxå eller Sollefteå är det säkert fortfarande viktigare för anseendet att man tagit körkort än att man mist oskulden. Men vi är på väg in i andra tider, framförallt ekonomiskt.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2020-04-29 kl. 09:10.
Citera
2020-04-29, 09:16
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Fast, det är väl egentligen inte helt ovanligt. Jag har heller ingen bil. Eller körkort. Det beror inte på att jag är dum i huvudet utan på att jag aldrig har varit intresserad. Bil kan jag köra och är en ganska hygglig chaufför, det är inte det, jag har bara inte varit så intresserad att jag orkat lägga ner flera månader och tio-femton tusen kronor på något som jag kanske kommer att använda en dag om året. Och sen tillkommer ju bilskatt, försäkring, besiktning, reparationer, service, bensinskatt och all annan jävelskap som Mp-mupparna kan tänkas fantisera ihop.

Det är min fasta övertygelse att körkortsinnehav och bilägande är något som håller på att förvandlas från något alla vuxna ska ha för att inte verka "konstiga" till att bli något som är ett personligt val. Bor man då, som som både Edward och jag, i eller i mycket nära anslutning till en storstad så är kollektivtrafiken ofta så väl utbyggd att det blir bökigare att ta bilen runt än att ta buss/tunnelbana/spårvagn. Kanske inte att köra, men sen ska du parkera skiten nånstans också när du är framme. Och hemmavid över natten. Alla har inte varmgarage eller ens en parkeringsruta på gatan utanför huset.

Sen medger jag att den här förändringen sker olika fort beroende på var i landet man bor. I Hörby, Laxå eller Sollefteå är det säkert fortfarande viktigare för anseendet att man tagit körkort än att man mist oskulden. Men vi är på väg in i andra tider.

Jag borde ha formulerat det första inlägget bättre. Han har alltså själv sagt att han avstår bil på grund av alkohol. Enligt honom för att han ändå inte kan köra hem från sena utekvällar.

Han vill bara inte medge att han förmodligen är salongs rätt ofta på dagtid. För inte avstår man väl bil enbart för sena utekvällar några gånger i månaden som småbarnsförälder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in