2020-04-28, 21:11
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det kan inte vara någon blomstrande business om du är så enkelt vilseledd att du är beredd att skära av din egen försörjning och navelsträng för ett virus som uppenbarligen inte är dödligare eller farligare än influensan.

Snälla fluffypuffy. Jag är ingen alarmist - är snarare för Sveriges strategi (även om jag tycker att vissa delar har varit tveksamma).

MEN, för vissa människor är denna sjukdom både dödligare och farligare än den vanliga influensan. Kan du verkligen inte se det?
Citera
2020-04-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Verkar som Tegnell har tagit kloka beslut trots allt. Jag var skeptisk till den "svenska linjen" i början. Men nu, såhär med lite perspektiv kan vi konstatera att Sveriges lite "försiktiga" linje var den bästa.

Visserligen lite fler dödsfall än våra grannländer, men det är ett "litet" pris att betala i jämförelse med vad som kommer i kölvattnet av stängda ekonomier - självmord, näringsverksamhet som kursar, brottslighet, småföretag som köps upp av jättar, kollektiv psykologisk ohälsa etc.

Hatten av för Sveriges agerande!

Hehe så roligt för man vet att det inte finns seriösa människor som skriver som du, du jagar uppmärksamhet och trollar.

Det har aldrig funnits någon "svensk linje" och det begriper de flesta. Det var det enda alternativet på grund av den extrema invandringspolitiken vi har haft, vi har helt enkelt inte råd med någon lockdown, sverige är HELT beroende av att människor jobbar och betalar skatt för att betala för den politiken som förts, annars har vi inte råd med bidragen som betalas ut.
Citera
2020-04-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Också pratat med folk som jobbar med detta. Det är ingen överbelastning ännu. De klarar sig fint. Det ska även enligt dom inte finnas någon prio i vården, dvs att man väljer bort folk. I det läget är man ännu inte. Men just detta kan ju ändras sig snabbt om det blir för många sjuka på väldigt kort tid.

Men herregud var bor ni människor? På kalfjället?

Inte i Stockholm iaf.
Citera
2020-04-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Var idag på studio ett reportage från en IVA, knarkar ju för mycket nyheter nu, men har för mig att det var nån av karolinskorna, ev den i Huddinge. Dom som ligger där är svårt sjuka 55 åringar med högst några kilo för mycket. Alsing-style.

Inga underliggande.

Vi behöver helt säkra källor, annars blir det bara blabla....jag har ingen säker källa, men tydliga indikationer, om du tycker Alsing har/har haft, "högst några kilo för mycket", så förstår jag att vi har helt olika syn på övervikt. Det är inte bara det som är just idag, utan hur det sett ut genomlivet som avgör ( ingen aning om Alsing vid sin död), men att han legat på fel sida i de flesta av sina levnadsår är det väl ingen tvekan om?
Citera
2020-04-28, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vet ej, såg bara rubriken i Aftonbladet. Dystert.

Det är en bra rubrik såklart men dagens dödsfall i Italien ligger på en låg nivå sett till tidigare, att det varit ännu lägre de senaste två dagarna är en annan sak.
Citera
2020-04-28, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vi behöver helt säkra källor, annars blir det bara blabla....jag har ingen säker källa, men tydliga indikationer, om du tycker Alsing har/har haft, "högst några kilo för mycket", så förstår jag att vi har helt olika syn på övervikt. Det är inte bara det som är just idag, utan hur det sett ut genomlivet som avgör ( ingen aning om Alsing vid sin död), men att han legat på fel sida i de flesta av sina levnadsår är det väl ingen tvekan om?

Men Alsing slängde jag ju bara in...for gods sake.

Läkarna var allmänt chockade att kärnfriska 55 åringar utan underliggande låg och kämpa i ventilator.

Skärp dig.
Citera
2020-04-28, 21:17
Medlem
neuron-drones avatar
Så här länge är Aktuellt en totalsågning av Tegnells gäng.

Det måste kosta dem!
Citera
2020-04-28, 21:18
Medlem
Wajis avatar
Imponerad att aktuellt summerar alla Tegnells blunders
Citera
2020-04-28, 21:19
Medlem
joffrey.baratheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji

i did not see that coming haha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Han lät förkyld.

Även Socialstyrelsens Frida Nobel, på presskonferensen idag, snuvade ju betänkligt, men det har ni säkert redan avhandlat....? ! Dåligt föredöme kan man tycka!

(All cred dock till dessa våra representanter, särskilt från FHM och socialstyrelsen som ju gör ett jättebra jobb i sitt jobb och har sina separata beundringstrådar)
Citera
Medlem
Men detta håller inte. Enligt platz.se är det just nu 702 nya fall. Jag ser ingen nedgång, jag ser ingen kurva som går nedåt. Man anger nu också 87 nya dödsfall sista dygnet och totalt har 1380 avlidit. Det är 25 mer än vad FHM har redovisat och 25 nya sedan kl 11:00 är inte så lite som det ser ut. Folkhälsomyndigheten tvingas redovisa siffror på över 1400 i morgon dom kan inte köra eftersläpningskortet.

Jag är inte övertygad.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji

Halleluja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera