2020-04-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvorfor skulle pakistanere drepe henne for en slik sak.Hvis pakistaneren i det hele tatt vurderte og drepe for en slik fillesak, hadde det vel vært mer sannsynlig at han drepte Tom selv da.
ja ett paki-gäng skulle väl knappast använda kryptovaluta bitcoin för att pressa fram lösensumma. De hade nöjt sig med norska kroner.

Men om Tom Hagen ändå är helt oskyldig, så blev han väl desperat och letar i minnet efter alla konstiga jugoslaver, pakistanier och andra främmande personer, för att hitta en nån typ av förklaring till försvinnandet a v frun som han misstänks för.
Är han däremot skyldig till att kallblodigt ha dödat sin fru, så borde han kommit med bättre förklaringar än att peka ut vildsinta pakistanier som kidnappare..
Är Tom Hagen skyldig så lär han aldrig erkänna, han måste vara en kallhamrat störd person.
Som lyckats iscensätta hela denna krypterade historia.
Är Tom Hagen den person som inköpt brev arken på Clas Olsson?
Att Tom H,s fingeravtryck finns på utpressningsbrevet är självklart,
eftersom han var den som fann brevet
Tom Hagen köpt Buntbanden?
Han som Avsatt spår skospåren med de billiga sportskorna?
Vilket jobb han haft att fixa allt.
Har han ändå missat nåt viktigt ..
Citera
2020-04-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Olycka eller raseriutbrott som dödar henne, följt av avancerad cover up?

Förutsatt att han inte är psyko nog att mörda då..

Tenker du da at de sporene som etterforskerne mener at kan tyde på at gjerningsmennene har planlagt AEs forsvinning i lang tid, ikke tyder på en planlegging i lang tid?

"(1. mars-19) Etterforskerne sitter på hittil ukjente spor som kan tyde på at gjerningsmennene har planlagt Anne-Elisabeth Hagens forsvinning i lang tid."
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-har-funnet-flere-spor-etter-planlegging-1.14453016
Citera
2020-04-28, 19:33
Medlem
Noen som vet hvordan familiesituasjonen til THs bror er? Om det nå stemmer at AEH skal ha vært utro med han så hadde det vært interessant om han feks har blitt nyskilt e.l.
Citera
2020-04-28, 19:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Hoppas verkligen polisen/åklagare lyckas i detta.
I Lena Wesströmfallet som det nyligen varit rättegång i så blev MGM friad efter två års utredning. Trots att precis allt pekar på att det var rätt man.
Så jag har lite tappat tron på rättvisan. Kanske är Norge bättre än Sverige.
Citera
2020-04-28, 19:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
At AEH akkurat hadde skaffet seg en ny Whippetvalp tyder ikke på at hun hadde tenkt å flytte med det første. Kanskje nettopp valpen gjorde at TH mistet tålmodigheten, det ble tydelig at hun ikke ville gå med på skilsmisse, og hun truet ham med å avsløre både det ene og det andre av hans eskapader hvis han tok ut separasjon.

I efterskott så ser ju valpen ut som en försoningsgest inför det som komma skulle. De hade trätt om något över en period men på sista tiden hade AE verkat gladare igen, och hon var sysselsatt, arbetade (med fast egendom...), de gick på teater. Men jag tror TH inte vill vara hemma, och AE ville inte skiljas, eller inte utan kamp. Och de hade kanske utvecklats i skilda världar, och TH ville hålla kvar i sin.

Det var alltså en fingerad valp också då...
Citera
2020-04-28, 19:48
Medlem
Niffys avatar
I VG's siste sending om saken, med reporteren som er stasjonert ved Futurumbygget sies det at "et nært familemedlem" dukket opp der under ransakelsen.

Jeg får ikke helt klart for meg om han (jeg tror det må være sønnen) er brakt dit av Politiet, eller om personen bare dukket opp....
Citera
2020-04-28, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg må si dette overasket meg, men at jeg tok feil betyr ingenting. Fantastisk at saken endelig ser ut til å få en oppklaring, fryktet at dette ville bli en uoppklart sak. Blir spennende å følge fortsettelsen!
Ja, jeg er også overrasket - men samtidig ikke.

Jeg har jobbet i hagen Idag, så jeg har ett stykke til å lese i tråden før jeg er oppdatert - det koker, så det tar sin tid.
Jeg kommenterte litt tidligere Idag - da jeg var innom i kaffepausen og tilfeldig så jeg var blitt nevnt.

Jeg har tenkt på saken i hele dag - men det eneste jeg klarer å feste meg ved er at det verste som kunne skjedd familien har nå skjedd.
Det å miste mor og bestemor, tante og venn, på denne måten, er grusomt. Når gjerningsmannen i tillegg kanskje er familie, så er det enda verre.

Når saken har utviklet seg slik den har, så håper jeg det blir tatt ut tiltale, slik at vi får vite hva siktelsen bygger på.
Det aller viktigste er alltid at saken blir oppklart.

Opplysningene om ektepakten som har fremkommet idag, gjør at jeg mistenker at AEH har truet med å avsløre noe og brukt dette som pressmiddel ifm en skillsmisse.
Hvis TH er skyldig, så tror jeg at han har hatt én eller flere medhjelpere (evt at TH er medskyldig).
Jeg tror AEH visste noe som ikke tålte dagens lys, og at flere enn TH følte seg truet i den forbindelse.
Senast redigerad av Havhest 2020-04-28 kl. 20:44.
Citera
2020-04-28, 19:53
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det låter plausibelt. Men varför hitta på hela denna enorma historia med kidnappare, kryptovaluta, brev etc etc. Låter ju inte klokt.

Ja, ju fler steg desto större sårbarhet. Om man säger så.

Det enklaste hade varit att bara anmäla henne försvunnen. Vem som helst kan vara deprimerad, typ.
Citera
2020-04-28, 19:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Vad vidrigt grymt av TH att göra så här mot sina egna barns mamma o låta dem leva med vetskapen att pappa har mördat mamma.

Ja hvis det viser seg at TH er rett mann, noe jeg dessverre tror, er den siden av saken så grusom at jeg har ikke ord.
Citera
2020-04-28, 19:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunni96
Jeg tror hun fant ut at TH var utro med en yngre kvinne. Hun søkte skilsmisse(selv om hun ikke hadde rett på så mye) og skulle ta det til retten. Eksperter mener at i retten hadde TH blitt flådd og hun hadde fått mye mer enn det hun opprinnelig skulle få. Så han drepte henne fordi han ikke ville dele formuen sin.

Det med denne sugar-baben er bare et tullete rykte. Glem det.
Citera
2020-04-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hoppas verkligen polisen/åklagare lyckas i detta.
I Lena Wesströmfallet som det nyligen varit rättegång i så blev MGM friad efter två års utredning. Trots att precis allt pekar på att det var rätt man.
Så jag har lite tappat tron på rättvisan. Kanske är Norge bättre än Sverige.

Han är inte friad från lorder, han sattes på fri fot i väntan på domen som kommer nu i maj.
Eftersom han inte kan undanröja bevis och påverka mera så istället för att vara häktad i väntan på dom fick han släppas. Men som sagt. Han är inte friad...
Citera
2020-04-28, 20:01
Medlem
Jeg tror at det ev kan ha vært slik, hvis TH er GM eller medvirkende til drapet på AE og hvis AE ønsket skilsmisse:

Kort tid før drapsplanleggingen startet (noen måneder før 31. oktober-18) fortalte AE til TH at hun ønsket å skilles.

TH gjorde ting for at det skulle se ut som om AE var lykkelig i ekteskapet med han og/eller ev fordi han ønsket at hun skulle oppleve å ha det bra i ekteskapet med han (bl.a. det at hun begynte å arbeide i hans firma igjen), kanskje fordi han ev tenkte at han ikke ville bli mistenkt for drapet hvis hun ga inntrykk av å være lykkelig i ekteskapet med han eller kanskje fordi han håpet at hun skulle ombestemme seg og bli i ekteskapet. (Venninner av AE har i intervju sagt at AE virket lykkelig).

Samtidig planla han drapet.
1) i tilfelle hun ikke ombestemte seg og hun fremdeles kom til å være bestemt på at hun ville skilles etter noen måneder.
eller
2) fordi han forsto at hun ikke kom til å ombestemme seg angående det at hun ønsket skilsmisse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in