Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Ja motivet är viktigt. Det GW säger är att spekulationer om motivet ofta inte leder någonstans. Detta eftersom motivbilden kan vara så olika från person till person.
Ett bra ex är yxpojken som nu är häktad. Han säger at han bara vara intresserad av att döda någon.
Flera har dödat slumpmässigt. En del dödar för en gliring.
Nej pengar och sex som sagts vara klockrena motiv, är inte mycket att gå på.
MOTIVET är helt avgörande, detta är ingen tokstolle, jag misstänkte herr Hagen från dag ett, historien med kidnappning är för rörig och konstig. Nu har polisen i Norge bevis eller starka indicier. Jag är övertygad om att herr Hagen och något av barnen är inblandade, men jag kan ju inte veta säkert, det blir spekulationer. Det var en stark kvinna med egen vilja och kanske vägrade hon ngt av barnen pengar. Svårt att tänka sig att herr Hagen tagit frun av daga utan medverkan av något av barnen, alltså skulle det vanligaste motivet ligga bakom dvs GIRIGHET men vi får vänta och se. Norska polisen borde löst detta för länge sedan men herr Hagen sitter sannolikt för högt upp på samhällsstegen för att de skulle ingripa snabbt. Nu har de högst troligt starka indicier, ett vittne eller medbrottsling har samarbetat med polisen. Vi får se....