2020-04-28, 10:41
Avslutad
nu börjar det likna något

som det ska vara när börsen ska toppa ur på riktigt, alla ska med och skyhöga värderingar

"Millennials are piling into stock trading to beat the market. Here’s what you need to know"

https://www.cnbc.com/2020/04/28/investing-advice-millennials-are-stock-trading-to-beat-the-downturn.html
Citera
2020-04-28, 10:50
Medlem
Det var ju tusan vad segt det skall vara att portföljen skall till plus i år. ABB har en bra dag så det hjälper, men nu är jag ändå några tiondelar minus.
Citera
2020-04-28, 10:50
Medlem
Skohornets avatar
Sov såklart igenom larmen och missade ABB. Realfiction bara fortsätter uppåt iaf.

Och ja det känns verkligen farligt just nu
Citera
2020-04-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
nu börjar det likna något

som det ska vara när börsen ska toppa ur på riktigt, alla ska med och skyhöga värderingar

"Millennials are piling into stock trading to beat the market. Here’s what you need to know"

https://www.cnbc.com/2020/04/28/investing-advice-millennials-are-stock-trading-to-beat-the-downturn.html

Ja, det är som 90-talet.

Men kom ihåg att det höll på länge och steg till himmelen.

Det finns liksom ingen gräns för hur tokig en bubbel-ekonomi kan vara.
Citera
2020-04-28, 12:13
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Ökade på mitt innehav i Samhällsbyggnadsbolaget och Beijer Alma. Dessa ska jag äga på lång sikt eller i alla fall så länge centralbankerna moneyprintar.
Citera
2020-04-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Tack, men det vet jag. Hade det inte varit fallet hade jag inte gått ur med vinst.

Urholkning är precis vad det låter som. Det hoppas jag ändå att du har koll på om du investerar i hävstångsprodukter.
Citera
2020-04-28, 13:59
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det var ju tusan vad segt det skall vara att portföljen skall till plus i år. ABB har en bra dag så det hjälper, men nu är jag ändå några tiondelar minus.

Men du ligger ju likvid med en fjärdedel eller vad det nu var. Make em work.
Citera
2020-04-28, 14:06
Medlem
Citat:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Oljekontrakten för juni månad hittades allt djupare i prisgraferna på tisdagen, en fortsättning på de senaste månadernas djupa marknadskris. WTI-kontraktet hittades under 11 dollar per fat och Nordsjöoljan Brent handlades kring 19. Lagerproblematiken fortsatte sätta skräck i handlare.
Allt fler analytiker och prognosmakare spådde på tisdagen att det är allt mer troligt att det kommer ske en upprepning av scenariot från tidigare i april. Då förverkligades det dittills exempellösa scenariot med priser under nollan strax innan förstaterminskontraktet för maj (för leveranser av fysisk olja i slutet av maj) skulle rullas över till det nu handlade junikontraktet.
På tisdagen stod WTI-kontraktet 17 procent lägre medan Nordsjöoljan Brent föll med 5 procent.
Under måndagens WTI-terminshandel sjönk priset med 25 procent, indikativt för faktumet att väldigt få aktörer för närvarande är i behov av någon olja i under den pandemi som raderat ut efterfrågan med karantäner, samtidigt som lagren runtom i världen bågnar efter månader av överutbud.
Konsekvenserna av det saudisk-ryska priskriget och ett sentida överinvesterande i amerikansk skifferoljeutvinning sätter nu allt tydligare spår.

Och ändå går oljeaktier plus?
Citera
2020-04-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Men du ligger ju likvid med en fjärdedel eller vad det nu var. Make em work.

Jo... men mina innehav är så pass fina att jag ändå tycks hänga med index de flesta dagarna...

Jag ligger 12% över OMX30GI ganska konstant.

Jag vet inte om det innebär att jag därmed har en högre risk i portföljen än snitt?

Jag får väl inte klaga på detta, det går ju bra. Men det är alltid trevligt att ligga på plus.

I morgon rapport från Karo och det lär hända grejer så mycket den stigit. Risk för bakslag där...
Citera
2020-04-28, 14:40
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo... men mina innehav är så pass fina att jag ändå tycks hänga med index de flesta dagarna...

Jag ligger 12% över OMX30GI ganska konstant.

Ja det är bra skit.

Citat:
Jag vet inte om det innebär att jag därmed har en högre risk i portföljen än snitt?

Det behöver man inte anta, naturlig variation. Allting är inte medelvärden, inprisat etc. Men att ha färre bolag innebär nog större risk än ett index även om det är stabila bolag med lägre risk än genomsnittet.

Citat:
Jag får väl inte klaga på detta, det går ju bra. Men det är alltid trevligt att ligga på plus.

I morgon rapport från Karo och det lär hända grejer så mycket den stigit. Risk för bakslag där...

Det kommer nog snart.
Citera
2020-04-28, 14:52
Medlem
Oldberrys avatar
Är -6% för året. Känner mig ganska nöjd med det. Har inte för stor risk just nu, endast 50% investerat för tillfället.
Citera
2020-04-28, 14:58
Medlem
happilappis avatar
Undrar när alla björnar som trodde det skulle gå ner mer hoppar in? Dom lär ju vara riktigt förbannade och självhatande att dom missade köpläget för några veckor sedan. Dom enklaste pengarna i världshistorien kunde dom tjänat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in