2020-04-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Menar du att någon läst av LW:s mobiltelefon på morgonen 15/5, det meddelande där NW söker sin mamma. Fanns det en läsrapport?

Nej, det tror jag inte, enligt utredningen dog LWs mobil kl 01.41.
Fast den pingades i Vivallaskogen några dagar senare, sägs det enligt
uppgift till media kanske jag ska lägga till, fullt drag med hundsök, men
inte ett ord om det i FUP:et.

NW hittade den här läsrapporten när han satt i förhör 2018-11-19.
Han hade enligt vad han säger inte sett den tidigare.
Något mer om den saken har inte framkommit, tyvärr.
Vi vet alltså inte när den trillade in.
Den skulle ha kunnat skickats när mobilen pingades i skogen, ganska
troligt tycker jag.

NW va i kontakt med både WD å SD tidigt på morgonen, någon av
dom skulle teoretiskt ha kunnat meddela HD att LW va försvunnen.
Citera
2020-04-28, 17:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men bromsa nu, Så om polisen häktar dej för ett mord så tar du alltså chansen på att gå fri både i TR och HR även fast du vet vem som är den skyldige till mord eller du anar vem det är. Och vad menar du med att hålla inne andra teorier tills vidare??
Det är en möjlighet om du visste att den skyldige var din fru, eller hur?
Som jag ser det är HD den enda möjligheten att skapa rimligt tvivel.
Fast det borde inte fria SD från inblandning/medhjälp.
Citera
2020-04-28, 17:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu närmar vi oss kärnan i resonemanget som avser att visa att HD försa sig när hon uttryckte "hoppas hon är död"

Enligt telefontömningen ringde Noa SD 06:59 och frågade citar "var är mamma". Så för att ni inte åter ska framstå som fultolkare har ni har att visa att HD inte hade känning om att Lena var försvunnen innan dom bevingade orden?
Vid den tiden var HD på jobbet, där hon inte fick ha telefon.
Det finns inga redovisade kontakter mellan HD och SD förrän mycket senare, om jag minns rätt.
Kan du förklara hur du tror att HD fick info?
Citera
2020-04-28, 17:36
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Förklara gärna hur du kommit fram till detta.
Google lämnar inte ut sån detaljerad information att man säkert vet exakt vad som sker, så som jag fått berättat det för mig av just IT-tekniker, kunnig inom Googles molntjänster.
Den där webbcachehistoriken uppdateras när en webbsida laddas , typ när cachade bilder mm för sidan hämtas. I det här fallet låg det en öppen flik i webbläsaren ned ett googledokument. Jag har testat och får samma typ av historik som finns i aktbilagan.

Bevisbördan ligger hos utredarna, de borde kunna visa hur ett sådant beteende kan uppstå utan mänsklig inblandning, jag har inte sett att de skrivit något sådant. Däremot har jag sett att har man ett sådant googlde-doc-dokument öppet i en flik i Chrome (som SD hade) så får man exakt den webbhistorik som finns i aktbilagan när man öppnar datorn.

Jag skickar alltså bollen vidare till kammaråklagare Åsa Hiding och hennes gäng, skicka gärna ni också era frågor till henne.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-04-28 kl. 17:43.
Citera
2020-04-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns inga redovisade kontakter mellan HD och SD förrän mycket senare, om jag minns rätt.

Nja, han skickade nån minut över sju till HD:
"Ledig?"

Och det är ju här det där med Telegram och sånt kommer in i funderingarna för de flesta, skulle jag tro...
Har de haft kontakt mellan klockan sju:ish och elva:ish via sina "hemlighetsmakeri-tjänster"?

Kan tyvärr inte leta fram aktbilaga och sida.

EDIT: 06:58 skickade SD meddelandet.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-28 kl. 18:04.
Citera
2020-04-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
N*a messar mamma på morgonen och flera gånger under dagen den 15 maj. När han blir förhörd månader senare så ser han att det är en läsrapport på detta meddelande. Men man kan inte läsa av NÄR detta sms öppnades för att läsa.

Var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2020-04-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men bromsa nu, Så om polisen häktar dej för ett mord så tar du alltså chansen på att gå fri både i TR och HR även fast du vet vem som är den skyldige till mord eller du anar vem det är. Och vad menar du med att hålla inne andra teorier tills vidare??

Fast nu vet vi inte vad som kommer att hända i HovR, om
det nu blir en runda där.
Citera
2020-04-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Var kommer den uppgiften ifrån?
Det var vad man sa i fupen. Att Noa kunde se att han fått en läsrapport men det gick inte att läsa av när han fick den. Jag är inte nån it-tekniker. Så det får du fråga dom om.
Citera
2020-04-28, 17:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Frågeställningen var om kopplingen mellan data och flaggan Last Visited Date/Time har uppstått då en person interagerat med datorn eller om den kan ha uppstått utan sådan interaktion.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Aktbilaga 163

Det fetade, för mig är svaret mycket enkelt, det har uppstått på grund av mänsklig interaktion. Det händer när en webbsida laddas och det görs inte på grund av några synkande bakgrundsprocesser.

Om det krävs mänsklig interaktion för att en webbsida ska laddas så undrar jag vad flaggan Last Visited visar för sådana webbsidor som medan de visas på skärmen uppdaterar sig själva?
Citera
2020-04-28, 17:46
Medlem
Slängde ut en fråga tidigare:

- Är det LW eller SD's orangea shorts på mms-bilden på sida 1229 ab 164 del c?

Nån som har koll..? Tänker lite på den där tråden som fanns på Lenas ben.

Tillägg: Det var nån natt sedan som jag såg den. Hoppas jag inte drömde eller var färgblind eller angett fel sida..! Har inte bilagorna tillgängliga nu och kan ej dubbelkolla.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-28 kl. 17:53.
Citera
2020-04-28, 17:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Om det krävs mänsklig interaktion för att en webbsida ska laddas så undrar jag vad flaggan Last Visited visar för sådana webbsidor som medan de visas på skärmen uppdaterar sig själva?
Om vi tar SD-exemplet med en webbsida med ett googledokument (i en flik som låg öppen när datorn öppnades) så får man tidstämpel för cachade bilder mm som hämtades, "last visited", den blir alltså "nästan nyss" i det skedet. I GoogleDoc finns en" hämta_sidan-på-nytt-knapp", klickar man på den får man nya tidstämplar för vissa saker.
Citera
2020-04-28, 17:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Då vi inte har omvänd bevisföring ala' Nord korea så är det i demokratiskt ordning ni som jagar mördare genom att påstå att HD försagt sig som är svaret skyldig.

Intressanta att veta om hoppsan är så övertygad att HD inte visste att Lena saknades då hon sa "hoppas hon är död" att du kan ta det som intäckt att Hanna är inblandad i mordet?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in