Men har hon körkortet kvar? Har kanske skaffat sig en privatchafför?
Jag menar mer att KF inte utmätt bilen i sammanhanget. De vore väl snabba annars på den?
Att sen KF nu är inblandad i försäljning av huset:
Har hon dragit detta i långbänk likt lgh?
Vägrat sen skilsmässan alltså, förhalat, överklagat?
Det kanske nu kan åligga henne om även den processen är klar för HOLs del rättsligt sett. Annars hade väl han hamnat i insolvens.
Om hon kört nån variant med kryptovaluta så låg värdet på t.ex Bitcoin på 20000 USD 2018 för att under året då ha en utförslöpa till att framåt vintern landa på bara 3000 USD.
Framåt våren 2019 låg värdet på 8000 USD.
Sen blir det pandemi och Trump uttalar sig om reserestriktioner och då är Bitcoin nere på drygt 6000 USD. Osv.
Nånstans super KL bort nyckeln till kryptoplånboken och stålarna är borta om inte värdeminskningen redan fixat delar av förlusten.
Som sagt allt är möjligt. HOL verkar haft lite insyn ändå i hur hennes ekonomi sett ut iaf så han kanske varit behjälplig med detta hos utredarna om de haft behov av det.
Ja möjligen insyn i offentliga konton. Indirekt.
Det har även vi via låga dagsböter vid hennes domslut våld mot tjänsteman eller vilken av dem det nu var.
Därav min frågeställning relaterat till levnadssätt som ändå fortskrider och om ekonomin är två-grenad.
Jag menar mer att KF inte utmätt bilen i sammanhanget. De vore väl snabba annars på den?
Har hon dragit detta i långbänk likt lgh?
Vägrat sen skilsmässan alltså, förhalat, överklagat?
Det kanske nu kan åligga henne om även den processen är klar för HOLs del rättsligt sett. Annars hade väl han hamnat i insolvens.
Jo jag förstod att du menade att hon har bilen kvar och att det är konstigt att inte KF har tagit den om hon skulle haft skulder. Men jag tänkte bara på vad hon har för användning av den. Jag vet inte om jag minns rätt, men har för mig att jag läste här i tråden att hon blivit av med körkortet. Men jag är inte 100 på att jag kommer ihåg rätt.
Hoppas inte detta blir en trådsanning om jag har fel.
Fräckare än fräckt. Om man vore den stackarn som skulle gå miste om dom pengarna skulle man nästan spana in henne på Kungsholmen och ta lagen i egna händer. Så stark tror jag inte att hon är så lite stryk skulle man nog kunna ge henne. Så skulle det kännas.
Förstår hur du menar men då är man ju inte bättre själv. Jag tror det svider bättre att andra beter sig hyfsat till skillnad från henne själv. Någonstans måste det väl finnas lite samvete?
Ja möjligen insyn i offentliga konton. Indirekt.
Det har även vi via låga dagsböter vid hennes domslut våld mot tjänsteman eller vilken av dem det nu var.
Därav min frågeställning relaterat till levnadssätt som ändå fortskrider och om ekonomin är två-grenad.
Sen har han väl snappat upp lite snacket på byn. Stockholm är rätt litet och har hon härjat runt så lär det väl lämnat lite skvaller efter sig även vad gäller den ekonomiska biten.
Hon har ju själv hävdat att HOLs vänner har ”förföljt” henne osv så hon kan ju ha varit medveten att folk höll lite koll. Räckte väl dock med att hon sprang på ngn på stan så var det en förföljare. Ingen aning men det är ju lite den logiken hon kör med.
Ekonomin är nog mer än tvågrenad men fattar vad du menar. Framtiden får utvisa vad hon lagt stålarna på.
Senast redigerad av Avel 2020-04-28 kl. 17:36.
Jo jag förstod att du menade att hon har bilen kvar och att det är konstigt att inte KF har tagit den om hon skulle haft skulder. Men jag tänkte bara på vad hon har för användning av den. Jag vet inte om jag minns rätt, men har för mig att jag läste här i tråden att hon blivit av med körkortet. Men jag är inte 100 på att jag kommer ihåg rätt.
Hoppas inte detta blir en trådsanning om jag har fel.
Vid besiktning i december 2019 hade den rullat 200 mil sen förra besiktningen. Kanske stått i nån lada/garage hos någon av alla dessa gubbar hon omger sig med.
Eller så har KFM inte orkat hämta den vid stugan eller inte haft koll på att kika där. Saldot hos KFM är ju lätt att kolla med hennes personnummer.
Vore lite kul om den var toktrimmad av någon av ”alla” hennes streetracingpolare...
Senast redigerad av Avel 2020-04-28 kl. 17:38.
Nja, är verkligen KF inblandad i stugan? Vet jag skrev det förut (förmodligen fel innan jag hittade annonsen, det var först hörsägen från en granne i samma område där jag själv har stuga) , men då brukar KF själva annonsera ut försäljningen via Hemnet. Nu är det en advokatfirma som fått uppdraget av Tingsrätten som "God man". Undrar om denna affär blir fri från tjafs från K ?
Beloppet har betalats ut till ett konto får man hoppas. Har hon sen fört över det till nån bank i Karibien och fixat runt så kan det även vara så att de ”rådgivare” hon haft för att lösa den grejen blåst henne. Sånt händer dagligen.
Men även hon behöver pröjsa sina hotellnotor och alla dagliga kostnader på nåt vis. Har hon släpat runt på cash hon tagit ut från nåt mysko-konto nånstans så förstår man att det inte är lika spårbart.
Som sagt, hon kan ju ha gjort vad tusan som helst för att skyffla runt stålarna. Post- och bankväxlar. You name it. Hon är ju lite hemlig och under radarn hela tiden. Dödshoten osv...
Det var det jag menade med att hon har nog rört sig bland skumma ”affärsmän” och ekonomiska rådgivare och gör man det ska man ha både livrem och hängslen. Hon hade antagligen nada...
Supit bort den skrynkliga lappen med ”nummerkontot i CH” typ...
Edit: Och glöm nu inte bort i sammanhanget vem som var Billys arbetsgivare när han jobbade på Reclaim Justice...
Det där om Billy och Reclaim Justice hade jag helt missat. Intressant! För en rättshaverist på jakt efter en ”gubbarmé” kan det verkligen ha varit en guldgruva! Skulle inte bli förvånad om det är i ett sådant sammanhang som Billys och KLs vägar korsats.
Helt bortsett från att pengarna kan ha gömts undan i offshore accounts, eller att hon på nåt sätt blivit bedragen och förlorat dem när hon skyfflat runt pengar för att gömma dem eller när hon köpt Bitcoins, så måste ju hennes ”gubbarmé” ändå ha kostat en hel del. Och om hon har ett blandmissbruk och soffsurfar hos missbrukare, knarklangare, kåkfarare och andra småkriminella när hon inte bor på hotell så är det nog troligt att hon regelbundet tvingas göra större inköp av droger än för eget behov, så att det räcker även åt de andra i kvarterna. Kan lätt bli astronomiska summor om det finns ett flertal person i ett hushåll med beroende i tjugotusenkronorsklassen eller mer per månad.
Svårt att spekulera i exakt hur mycket hon kan tänkas ha pungat ut för vad som tycks vara tre mordförsök, en misshandel och ett otal hembesök med hotelseförmedling....men ett gångbart pris för lönnmord på Dark Web tycks vara runt $12,000. ( se t ex här och här . Skriver ”gångbart” med anledning av att det uppdagats av grävande journalister och av FBIs stingoperations att det betalts in handpenning och t o m full betalning av en hel del anstiftare som tydligen tyckte att priset för de avslöjade bedragarnas torpedtjänster var skäliga.) Låter i lägsta laget tycker jag. Hade gissat på närmare en miljon för ett proffs.
Såg din gubbarmélista i ett tidigare inlägg, till vilken man väl nu även får lägga tonåringar. Är det fler som anlitats? Hur stor del av hennes förmögenhet kan ha gått åt till hämnd och mordförsök?
1. Hot mot HOL hösten 2014: enligt berättelse i FUP är HOL uppe tidigt och ska åka och träna med en vän. När han går utgången mot Polhemsgatan står det en lång man i 30-års-åldern där och säger: "Du borde nog flytta härifrån, annars kan det bli problem". Han var utländsk och pratade på engelska: ”Me and my boss will locking after you for several weeks".
2. HOL blir misshandlad i trapphuset, december 2014: Efter en tvist om vårdnaden i Stockholms tingsrätt tilldöms HOL vårdnaden helt och hållet. Dessutom får KL inget umgänge med barnen alls; tingsrätten anser att hon är olämplig. Samma dag som domen kommer (december 2014) så står det två personer nere i trapphuset när HOL kommer hem till lägenheten. De sträcker fram en mobil och frågar var de är någonstans och slår sen plötsligt till honom. Det blir handgemäng. Han slår sin portfölj i huvudet på mannen till vänster om honom, en person med asiatiskt ursprung som han kan kampsport. Det slutar med att mannen sparkar HOL i huvudet och ger honom en svullen näsa. Båda personerna är svenska. HOL uppfattar den här händelsen som en konsekvens av Stockholms tingsrätts beslut om vårdnaden och säger att den enda som kan ha intresse i det här är Karin.
3. Torpeden som istället gick till polisen, 2015: KL utreddes för anstiftansbrott då hon misstänktes för att ha anlitat en person att skjuta HOL.
4. Hotelser, december 2018: HOL blev uppringd av en okänd person som vill träffa honom nästa dag för att överlämna ett dödshot mot HOL på en lapp som ”en kompis” hittat vid HOLs bil, parkerad i ett garage på Baltzar von Platens gata. HOL ber honom fota lappen och skicka den till honom istället, eller gå till polisen. Det hela fortsätter med sms kontakt. Hol säger under förhör att taktiken, vissa uttryck och sättet att skriva ger HOL intrycket att det är KL han kommunicerar med.
5. Brutet kontaktförbud/olaga intrång av KL. Hon har tagit sig in genom den låsta porten och uppehåller sig vid HOLs lägenhetsdörr. HOL öppnar inte. Barnen är iväg på sommaraktiviteter. Tänkte hon vid detta tillfälle fixa det själv eftersom hon inte lyckats få tag på nån som ville eller kunde fullfölja uppdraget?
6. Mordförberedelse med tonåriga wanna-be torpeden, 2018
Fräckare än fräckt. Om man vore den stackarn som skulle gå miste om dom pengarna skulle man nästan spana in henne på Kungsholmen och ta lagen i egna händer. Så stark tror jag inte att hon är så lite stryk skulle man nog kunna ge henne. Så skulle det kännas.
Innan du fattar några sådana beslut,så skall du nog ta reda på vilket umgänge hon vistas i...
Nja, är verkligen KF inblandad i stugan? Vet jag skrev det förut (förmodligen fel innan jag hittade annonsen, det var först hörsägen från en granne i samma område där jag själv har stuga) , men då brukar KF själva annonsera ut försäljningen via Hemnet. Nu är det en advokatfirma som fått uppdraget av Tingsrätten som "God man". Undrar om denna affär blir fri från tjafs från K ?
Jag förmodade du skrev rätt innan.
Krånglat med nåt lär hon väl gjort iom att han vill sälja men det varit uppe i HD.
Om inte annat för att bli klar med henne nån gång.
Hon är som en vrång blodigel.
Jag förmodade du skrev rätt innan.
Krånglat med nåt lär hon väl gjort iom att han vill sälja men det varit uppe i HD.
Om inte annat för att bli klar med henne nån gång.
Hon är som en vrång blodigel.
Eller hur?
Djävlas så mycket det bara går och tjafsa om fan allt, om inget annat hjälper så kan man ju alltid leja någon för att mörda den som man djävlas med.
Undrar hur lilla Karin har det nu på sitt SPA, abstinensen borde ha gjort underverk med hennes mående nu.