2020-04-28, 15:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Beloppet har betalats ut till ett konto får man hoppas. Har hon sen fört över det till nån bank i Karibien och fixat runt så kan det även vara så att de ”rådgivare” hon haft för att lösa den grejen blåst henne. Sånt händer dagligen.

Men även hon behöver pröjsa sina hotellnotor och alla dagliga kostnader på nåt vis. Har hon släpat runt på cash hon tagit ut från nåt mysko-konto nånstans så förstår man att det inte är lika spårbart.
Som sagt, hon kan ju ha gjort vad tusan som helst för att skyffla runt stålarna. Post- och bankväxlar.
Det var det jag menade med att hon har nog rört sig bland skumma ”affärsmän” och ekonomiska rådgivare och gör man det ska man ha både livrem och hängslen. Hon hade antagligen nada...
Det är mer vad jag menar, eller nån penningtvätt.
Men ifrågasätter det är slut.

Hur fan har hon råd att bo på hotell och köra krogrundor om hon vore i KFs grepp med existensminimum?
Hon beter sig som en bag Lady men har samtidigt en viss livsstil som parasit.
Citera
2020-04-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är mer vad jag menar, eller nån penningtvätt.
Hur fan har hon råd att bo på hotell och köra krogrundor om hon vore i KFs grepp med existensminimum?
Hon beter sig som en bag Lady men har samtidigt en viss livsstil som parasit.

KF tar väl från kontot om det är över en viss summa där.
Skyfflar man in nån tiotusenlapp och har cash så kan man nog ducka fogden om man har en bra plan. Gjorde en edit i mitt förra inlägg. Kan vara ett long shot vad gäller ekonomiska rådgivare men ändå.
Citera
2020-04-28, 15:10
Medlem
develis avatar
Citat:
KF tar väl från kontot om det är över en viss summa där.
Skyfflar man in nån tiotusenlapp och har cash så kan man nog ducka fogden om man har en bra plan. Gjorde en edit i mitt förra inlägg. Kan vara ett long shot vad gäller ekonomiska rådgivare men ändå.
De lär utmäta det som kommer in via försäkringskassa el vad hon ni har och det bidde en tummetott kvar.
Nåt stämmer inte med en relativt hög livsstil som fortsatt beskrivs.
Hon är uppenbart manipulativ och hon kan garanterat juridik. En hal ål.
Citera
2020-04-28, 15:26
Medlem
Citat:
De lär utmäta det som kommer in via försäkringskassa el vad hon ni har och det bidde en tummetott kvar.
Nåt stämmer inte med en relativt hög livsstil som fortsatt beskrivs.
Hon är uppenbart manipulativ och hon kan garanterat juridik. En hal ål.

Om hon kört nån variant med kryptovaluta så låg värdet på t.ex Bitcoin på 20000 USD 2018 för att under året då ha en utförslöpa till att framåt vintern landa på bara 3000 USD.
Framåt våren 2019 låg värdet på 8000 USD.
Sen blir det pandemi och Trump uttalar sig om reserestriktioner och då är Bitcoin nere på drygt 6000 USD. Osv.

Nånstans super KL bort nyckeln till kryptoplånboken och stålarna är borta om inte värdeminskningen redan fixat delar av förlusten.

Som sagt allt är möjligt. HOL verkar haft lite insyn ändå i hur hennes ekonomi sett ut iaf så han kanske varit behjälplig med detta hos utredarna om de haft behov av det.
Senast redigerad av Avel 2020-04-28 kl. 15:37.
Citera
2020-04-28, 16:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Vilken bostadsrättsförening skulle godkänna henne som ny medlem? Det är ju en process som är viktig gentemot övriga boende i BRF, de släpper nog inte in vem som helst. Tänk situation när det ringer på dörren mitt i natten , "har ni lite vin?"

Det har du rätt i. Hon har nog inga vidare referenser.
Citera
2020-04-28, 16:31
Medlem
Citat:
Det är intressant i sig att hon lyckas bo på hotell av och till i flera år och det är dyrt att frekvent besöka krogen.

Men hur bränner man 10 mille på ett par, tre år?
Vore det USA och misslyckade stämningar skulle jag förstå att det säger slurp.
Skiter i att betala tillbaka 100k, har bilen kvar.
Ekonomin verkar vara två-grenad.
Greps hon nyss på hotell?
Men har hon körkortet kvar? Har kanske skaffat sig en privatchafför?
Citera
2020-04-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag begriper inte hur man kan göra av med så mycket pengar på ett par år. Hon har dessutom fått ärva sina föräldrar. Säkert handlar även det om miljoner.
Det är lite oklart om hon greps på ett hotell eller om tidningen bara ville få fram att hon bodde på ett hotell när hon efter ett förhör greps.

Har hon kanske fler problem? Spel, narkotika?
Kan inte en del pengar finnas gömda i något skatteparadis?
Citera
2020-04-28, 16:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kan inte en del pengar finnas gömda i något skatteparadis?

Kan, kan det väl men jag tvivlar. Hela hennes beteende och agerande visar något annat. Hon fick felaktigt 100 000 kr insatt på sitt konto. Är man ärlig och välbärgad betalar man tillbaka men inte hon. Hon tog hellre en anmälan.
Citera
2020-04-28, 16:43
Medlem
Citat:
Fast jag tror inte på det officiella kontot oavsett och säg bränner kanske 3-5 miljoner/år.

För att hon fortsätter stilen och för att hon har en kombination av skumrask kring sig, är manipulativ och juridiskt kunnig.
Har säkert pengar på ett skatteparadis eller i någon annan gömma.
Citera
2020-04-28, 16:46
Medlem
Citat:
Beloppet har betalats ut till ett konto får man hoppas. Har hon sen fört över det till nån bank i Karibien och fixat runt så kan det även vara så att de ”rådgivare” hon haft för att lösa den grejen blåst henne. Sånt händer dagligen.

Men även hon behöver pröjsa sina hotellnotor och alla dagliga kostnader på nåt vis. Har hon släpat runt på cash hon tagit ut från nåt mysko-konto nånstans så förstår man att det inte är lika spårbart.
Som sagt, hon kan ju ha gjort vad tusan som helst för att skyffla runt stålarna. Post- och bankväxlar. You name it. Hon är ju lite hemlig och under radarn hela tiden. Dödshoten osv...

Det var det jag menade med att hon har nog rört sig bland skumma ”affärsmän” och ekonomiska rådgivare och gör man det ska man ha både livrem och hängslen. Hon hade antagligen nada...

Supit bort den skrynkliga lappen med ”nummerkontot i CH” typ...

Edit: Och glöm nu inte bort i sammanhanget vem som var Billys arbetsgivare när han jobbade på Reclaim Justice...
Vem var det som var Billys arbetsgivare?
Citera
2020-04-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vem var det som var Billys arbetsgivare?

När Billy kom ut från finkan och behövde ett jobb fick han jobb som nån sorts rådgivare och ”researcher” i organisationen Reclaim Justice. Det framkom i domen han fick för skattebrott i samband med hans deklaration.

Grundaren av Reclaim Justice nämns i den här tråden några inlägg in och har initialerna TJ.
Bara att googla sen så finns det gott om info kring denna person. Ekonomisk brottsling och ”debattör” och inte omöjligt att hans, eller hans bekantas, och KL:s vägar korsats.

(FB) Reclaim justice
Citera
2020-04-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Kan, kan det väl men jag tvivlar. Hela hennes beteende och agerande visar något annat. Hon fick felaktigt 100 000 kr insatt på sitt konto. Är man ärlig och välbärgad betalar man tillbaka men inte hon. Hon tog hellre en anmälan.
Fräckare än fräckt. Om man vore den stackarn som skulle gå miste om dom pengarna skulle man nästan spana in henne på Kungsholmen och ta lagen i egna händer. Så stark tror jag inte att hon är så lite stryk skulle man nog kunna ge henne. Så skulle det kännas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in