2020-04-28, 00:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Skönt att ha dig tillbaka i tråden och tack för all fakta du lagt upp. Det finns fler som sprider desinformation i tråden. Det blir märkligt när vissa påstår att K har daglig kontakt med sina barn. När vi är ganska många som vet att det inte är sant. Nästan så man börjar fundera på hur många i denna tråd som har Karin som sin kassako
Yes, I'm back nu när det börjar röra på sig lite. Har läst men inte orkat gå in i svamlet.
Karin har inte haft kontakt på flera år med sina barn för hon vill inte och dom vill inte.
Vi är många nu som vet att den dagliga kontakten med barnen inte är sant och varför man sitter och sprider sån bullshit förstår jag faktiskt inte.

Det är nog en hel del som Karin har mutat med sprit och pengar och en del verkar ha supit bort sin hjärna helt
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sen dag ett. Det är faktiskt lite ovanligt tycker jag att så stor del av de som skriver håller henne om ryggen och klankar ner på brottsoffret gång på gång och från olika vinklar.
Ja det är ovanligt speciellt som Karin Lilja är misstänkt GM. Men skulle inte förvåna mig om en del av hennes gamla kollegor som knappt har sett henne sedan slutet av 2013, när allt brakade åt skogen totalt, är här inne och skriver. Sjukt är bara förnamnet.

Sen har vi klicken av manshatare som fick någon att hata, troligen p.g.a sina egna erfarenheter.
Glömde en annan klick av hatare.
HOL tjänar bra och hans pengar verkar sticka väldigt i ögonen på vissa.
Men det verkar glömmas bort att Karin också har varit tät, god för miljoner genom arv redan innan hon fick 10 mille av HOL. Nu har hon troligen inga pengar kvar... och det är inte HOLs fel.
Karin Lilja har själv svalt till sina problem. Det är ingen som tvingar i henne spriten med hjälp av en tratt precis. Hennes LOBar och domar är väldigt talande.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var långt innan FS hamnade i dagboksbladet som FO gjorde entré.
Redan i september
Med försök att blanda in HOLs särbo som både orsak till skotten och annat trams.
Lägga skuld på HOL och dåraktgt tona ner KL.
Hon var bara fina ängeln som hjälpte Emil i Lönneberga look-alike.

Bullshit från början till slut och sen försökte vissa Karin rövslickare att med skohorn få in FO under sekretess D

Så ligger landet
Dessutom så lämnade största rövslickaren helt fel namn på särbon och drog in en helt annan kvinna och hennes dotter i något helt sinnessjukt. Varför kan man ju fråga sig.

Men dårar blir dårade av Karins utseende. Trevlig kan hon också vara när hon är på det humöret och kan få några fördelar från den hon umgås med.
Gå emot henne... då tar det hus i helvetet
Citera
2020-04-28, 02:01
Medlem
Timeouts avatar
Nu med facit i hand så hade Blixtsnille33 rätt information.
Hen har tidigt i tråden räknat upp saker som vi sedan i efterhand har fått verifierat.

"Första inlägget från postaren Blixtsnille33 2019-09-06 kl 16:21, samma dag som HOL blir skjuten och som hade mycket rätt nu när vi har grävt fram fakta om Karin i tråden."
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Senast redigerad av Timeout 2020-04-28 kl. 02:03.
Citera
2020-04-28, 07:10
Medlem
Var tydligen mellanhanden som fått kalla fötter och golat.
Citera
2020-04-28, 08:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Var tydligen mellanhanden som fått kalla fötter och golat.

Där ser man. Ja, risken att lillkillen ska börja berätta är överhängande. Eller golade mellanhanden före gripandet?
Citera
2020-04-28, 10:32
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Är det här möjligt att få fram?
Diariefört iom att media har tagit del av hennes skriverier?

Påminner om beteende på sommaren 2019 innan skjutning (och förlust i HD för att hon inte inkom med nåt vid sin överklagan).

Det handlade också om skrivelser/brev till domstolen - med angrepp/strid mot HOL:

Kan det vara skrivelser med anledning av Hudiksvall tingsrätts beslut 2019-12-27 om tvångsförsäljning av deras sommarstuga?

HOL berättade under förhören att han var den som ville sälja: ”Jag kan dock berätta att vi har en fastighet som jag vill sälja i Hälsingland som vi äger tillsammans.” s. 155 i FUP

När jag läste om deras bodelning så tyckte jag att det var väldigt underligt att HOL valde att fortsätta samäga den med henne och inte tvingade fram en försäljning direkt. Hur tänkte han där? Var han så godhjärtad och förutseende att han ville försöka försäkra sig om att hon skulle ha nånstans att bo utan hyra när hon slarvat bort sina miljoner från arvet och från bodelningen och var nedsupen och hemlös, nånstans långt borta från hans jobb och vardag? Eller kan det rent av ha varit så att de hade nåt sorts samäganderättsavtal där de avtalat bort rätten att sälja fastigheten på offentlig auktion?

Sol-Ingvar skrev att försäljningen skulle täcka skatteskulder. Mest sannolikt är KL den som ignorerat sina skulder. Har HOL valt att ”sitta still i båten” ända sedan bodelningen och bara inväntat att kronofogden skulle fixa fram en tvångsförsäljning så han inte behövde ha med henne att göra?
Citera
2020-04-28, 10:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Kan det vara skrivelser med anledning av Hudiksvall tingsrätts beslut 2019-12-27 om tvångsförsäljning av deras sommarstuga?

HOL berättade under förhören att han var den som ville sälja: ”Jag kan dock berätta att vi har en fastighet som jag vill sälja i Hälsingland som vi äger tillsammans.” s. 155 i FUP

När jag läste om deras bodelning så tyckte jag att det var väldigt underligt att HOL valde att fortsätta samäga den med henne och inte tvingade fram en försäljning direkt. Hur tänkte han där? Var han så godhjärtad och förutseende att han ville försöka försäkra sig om att hon skulle ha nånstans att bo utan hyra när hon slarvat bort sina miljoner från arvet och från bodelningen och var nedsupen och hemlös, nånstans långt borta från hans jobb och vardag? Eller kan det rent av ha varit så att de hade nåt sorts samäganderättsavtal där de avtalat bort rätten att sälja fastigheten på offentlig auktion?

Sol-Ingvar skrev att försäljningen skulle täcka skatteskulder. Mest sannolikt är KL den som ignorerat sina skulder. Har HOL valt att ”sitta still i båten” ända sedan bodelningen och bara inväntat att kronofogden skulle fixa fram en tvångsförsäljning så han inte behövde ha med henne att göra?

Hur fungerar det om bara den ena vill sälja? Då får väl den som vill ha kvar fastigheten köpa ut den andre? Kanske är så att Karin vägrat sälja men har inte råd att köpa ut honom?
Om Karin har skulder till kronofogden är det väl en bra idé att sälja stället. Fast nu har hon väl inget val.
Citera
2020-04-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Därför att jag ifrågasätts och påstås tro att jag är perfekt mamma och det gör jag inte.

Jag tycker just den detaljen är mycket talande, plus att sover hos tanten i stället för barnen när det förekommit en massa hot utanför bostaden och deras galna mamma kan koden och springer dit och ringer på. Ska barnen hantera det själva då? Det tycker jag. Så är det!

Föreställ dig att det Henrik varit en wt morsa som gjort det samma. Då hade tonen varit en helt annan.

Du ifrågasätts för att du hänger upp dig otroligt mycket på ovidkommande detaljer som antagligen är resultatet av att civilpolisen inte mindes eller återgav exakt. Istället för att se vad som är rimligt och sannolikt börjar du gorma om att detta endast kan betyda att HOL var en dålig pappa som INTE BRYR SIG OM SINA BARN. Vilket är en helt orimlig och överdriven slutsats. När du skriver sådana får du räkna med att folk ifrågasätter både dig och ditt resonemang. Tyvärr kan du ju inte underbygga det med något annat än känsloargument = svårt att ta dig på allvar. Av just den anledningen avslutar jag den här diskussionen, det går inte att ta dig eller dina argument på allvar eftersom du egentligen inte vill diskutera utan främst bröla.

Ja, hade Henrik varit vad du kallar en "wt morsa" (klassföraktet i det uttrycket alltså) hade det självklart varit en annan ton - kvinnor granskas och kritiseras i en HELT annan utsträckning än män oavsett livsstil och klasstillhörighet. Detta är dock OT i den här tråden.
Citera
2020-04-28, 12:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja

Likt Combival nämner så verkar hon ha motsatt sig försäljning efter skilsmässan.
Det huset har hängt kvar i luften, vilket jag tidigare nämnt i tråden då bodelningen nämndes.

Om det är detta hon tröskat i instanserna likt lgh. som också drevs till HD.
Där struntade hon i att lämna in korrekt material. Domen föll/fastställdes och skotten likaså..

Är nuvarande skrivelser om det huset är det möjligen sånt brevskrivande igen.
Hon kör kanske samma stil

Citat:
"FL 1 Finns det något domslut som ligger mellan dig och henne nu?

Mgd Det enda jag känner till är från december 2014.
Jag kan dock berätta att vi har en fastighet som jag vill sälja i Hälsingland som vi äger tillsammans. Det finns för övrigt en post
i högsta domstolen som jag vet. Det ska vara den som kan finnas i bostaden.
Senast redigerad av develi 2020-04-28 kl. 13:15.
Citera
2020-04-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
2019 års skjutning är färdigutredd i och med att Billy Rieloff Aspillaga sitter på kåken och är dömd för detta. Nu handlar det om hösten 2018, då man nu låst in en 18-åring och K*arin L*Ilja för stämplig samt förberedelse till mord. KL har varit flitig i att försöka radera bort HOL från jordens yta. FO verkar inte ett dugg aktuell längre. KL och lill-pojken sitter häktade på sannolika skäl.

FO var nog inte aktuell för polisen i det här brottet, bara i tråden. Men det låter jag vara lite osagt. Jag har inte sett honom i fupen i alla fall. Men jag kan ha missat.

Men K.L misstanke om Anstiftan för försök till mord i september 2019, har väl inte lagts ned än?
Även om ingenting just nu talar för att hon skulle ställas till svars för detta, så finns det ju möjlighet att ha en egen rättegångsprocess om just anstiftan i denna del. Vi får heller inte glömma att Billy sitter med ett 12-årigt fängelsestraff hängande över sig. Det är ju inte helt omöjligt att han i Hovrätten skulle kunna ange K.L och förklara hennes roll i detta för att ev. få ned sitt egna straff.
Citera
2020-04-28, 13:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hur fungerar det om bara den ena vill sälja? Då får väl den som vill ha kvar fastigheten köpa ut den andre? Kanske är så att Karin vägrat sälja men har inte råd att köpa ut honom?
Om Karin har skulder till kronofogden är det väl en bra idé att sälja stället. Fast nu har hon väl inget val.
Det är intressant i sig att hon lyckas bo på hotell av och till i flera år och det är dyrt att frekvent besöka krogen.

Men hur bränner man 10 mille på ett par, tre år?
Vore det USA och misslyckade stämningar skulle jag förstå att det säger slurp.
Skiter i att betala tillbaka 100k, har bilen kvar.
Ekonomin verkar vara två-grenad.
Greps hon nyss på hotell?
Senast redigerad av develi 2020-04-28 kl. 13:06.
Citera
2020-04-28, 13:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det är intressant i sig att hon lyckas bo på hotell av och till i flera år och det är dyrt att frekvent besöka krogen.

Men hur bränner man 10 mille på ett par, tre år?
Vore det USA och misslyckade stämningar skulle jag förstå att det säger slurp.
Skiter i att betala tillbaka 100k, har bilen kvar.
Ekonomin verkar vara två-grenad.
Greps hon nyss på hotell?

Jag begriper inte hur man kan göra av med så mycket pengar på ett par år. Hon har dessutom fått ärva sina föräldrar. Säkert handlar även det om miljoner.
Det är lite oklart om hon greps på ett hotell eller om tidningen bara ville få fram att hon bodde på ett hotell när hon efter ett förhör greps.

Har hon kanske fler problem? Spel, narkotika?
Citera
2020-04-28, 14:11
Medlem
Finns det nån bild på Karin Lilja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här