2020-04-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Denna sidodebatt startade då en tidig bild som figurerade i tråden såg mer ut som en negress än en polynesier. Oklart om bilden ens var på den misstänkta, så jag vill bara avsluta detta missförstånd.

Då inledde GustavAdolf1 sin insats som PK-polis & försökte pådyvla mig en massa 2015-trams om att "så får man inte säga". Vilket jag självklart ignorerade.

Så även om den gamla bilden såg ut att vara på en neger, så kanske det var en helt annan neger, som inte hade med det aktuell fallet att göra. Så slutsatsen är "glöm negressen".

Bilderna som jag lagt upp iallafall, har antingen funnits på GM Facebook sida, eller via sökning på fullständigt namn i tidning (inkl dans). Det ifrån tidningen är ett reportage angående Dans, med GM namn.
Senast redigerad av Handender 2020-04-28 kl. 11:48.
Citera
2020-04-28, 11:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handender
Bilderna som jag lagt upp iallafall, har antingen funnits på GM Facebook sida, eller via sökning på fullständigt namn i tidning (inkl dans).
Mina bilder jag lagt upp är alltså de som GM haft på sin Facebook sida, plus ett reportage i tidning.
Jag anklagar ingen, bara nämner att det fanns en bild tidigt (oklart vem som postade) där hon inte alls såg ut som på senare bilder från hotellet eller dansskolan. Skitsamma, hon kanske hade lagt på något negerfilter i snapchat.

Citera
2020-04-28, 12:55
Medlem
Citat:
Jag anklagar ingen, bara nämner att det fanns en bild tidigt (oklart vem som postade) där hon inte alls såg ut som på senare bilder från hotellet eller dansskolan. Skitsamma, hon kanske hade lagt på något negerfilter i snapchat.

Här är 2 bilder till på GM. Från hennes Facebook, för de som ej kollar/kollat där, och på dessa 2 ser hon mörk ut? Det finns såklart olika grader av mörk, men jag tycker iallafall att hon ser mörk ut här.
http://www.imagehousing.com/image/for-you/1451949
http://www.imagehousing.com/image/for-you/1451950
Citera
2020-04-28, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handender
Här är 2 bilder till på GM. Från hennes Facebook, för de som ej kollar/kollat där, och på dessa 2 ser hon mörk ut? Det finns såklart olika grader av mörk, men jag tycker iallafall att hon ser mörk ut här.
http://www.imagehousing.com/image/for-you/1451949
http://www.imagehousing.com/image/for-you/1451950
Det var bild nr.2 , fast i mindre format, som jag misstolkade.
Citera
2020-04-28, 13:21
Avslutad
Hon verkar vara mycket mode intresserad. Lite diva vibbar tycker jag.
Är hon en så att säga "dreamer" om guld och diamanter typ "bästa bruden famous"
Eller som i asien många är "double blade" (bisexuella).
Kan det ha varit något problem isåfall som utlöst ilska?

Jag menar inget illa alls , försöker bara förstå denna situationen som hänt.
Citera
2020-04-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Tydligen hängde Cassie mycket med en kollega som också åt tramadol.
Någon som vet om det stämmer
Citera
2020-04-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Jag har pratat med en person nu , det är tydligen så att det bestäms utifrån vilken kommun man bor i , så ok jag ger mig på den punkten om belastningsutdrag. Ja naturligtvis kan vem som helst i stort sett vara en potentiell mördare.
Det jag utgått ifrån är just trådstart och vidare inlägg.
Vi kommer att få veta exakt vad som hänt , men tills den dagen så spekuleras det fortfarande.
Och jag tror uppriktigt sagt inte att kvinnan Cassie har gjort detta frivilligt , kanske inte alls.
Det kan finnas någon annan som utfört gärningen , som lämnat den aktuella bostaden , kvar fanns kvinnan.
Märk väl att i tråden står det också att Cassie troligtvis ringt 112 (vilket jag uppfattat som korrekt).

Vad hände med kvinnor kan? Hade rollerna varit omvända hade ni inte tvekat en sekund. Vidriga hycklare.
Citera
2020-04-28, 14:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdolf1
Det handlar inte om att vara en pk - polis som du sa. Det handlar om att korrigera någon som kanske inte känner till vad som är rätt så att personen förbättrar sin samverkan med andra. Att tala respektlöst om människor är inte ett tecken på mognad. En mogen och civiliserad person interagerar med människor respektfullt. Varför? För att det är civiliserat och rätt att göra. Men att envist vägra att ändra eller förbättra sig är idioti. Det finns inget nobelpris för respektlöst uppförande, handlingar eller tal. Tvärtom är det så att när människor fortsätter att behandla varandra respektlöst kommer det att resultera i kaos och oreda i samhället. Att säga och göra det som är rätt kommer inte döda dig eller ta något ifrån dig.
Skitsnack. Du & dina självpåtagna PK-poliser har ingen som helst bäring på vad som är "rätt" eller "respektfullt". Det är enbart era åsikter. En postmodern inställning med "orden som vapen".

Makten över språket har ni kanske i era filterbubblor på Twitter, men här är det ingen som bryr sig.

Men detta har givetvis inte med det aktuella mordet/dråpet att göra, så det finns nog trådar där man älter om dylikt.
Så nog om detta, hon var uppenbarligen polynesier. ( om man nu får använda det ordet längre? )
Citera
2020-04-28, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Vad hände med kvinnor kan? Hade rollerna varit omvända hade ni inte tvekat en sekund. Vidriga hycklare.
Hur menar du ?
Citera
2020-04-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Du har rätt. Hon var ganska mode intresserad som de flesta flickor i hennes ålder. Men om hon var "dubbel bladed”.. Jag vet inte. Kanske. Många flickor i landskona är hemliga "dubbelbladade” så det skulle inte bli en överraskning om hon var det. Jag tror också att denna tragiska händelse har kopplats med extrem raseri.
Citera
2020-04-28, 14:18
Medlem
Citat:
Skitsnack. Du & dina självpåtagna PK-poliser har ingen som helst bäring på vad som är "rätt" eller "respektfullt". Det är enbart era åsikter. En postmodern inställning med "orden som vapen".

Makten över språket har ni kanske i era filterbubblor på Twitter, men här är det ingen som bryr sig.

Men detta har givetvis inte med det aktuella mordet/dråpet att göra, så det finns nog trådar där man älter om dylikt.
Så nog om detta, hon var uppenbarligen polynesier. ( om man nu får använda det ordet längre? )
Hon var polynesisk. Vi kan kanske säga hon är polynesisk-svensk nu.
Citera
2020-04-28, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Tydligen hängde Cassie mycket med en kollega som också åt tramadol.
Någon som vet om det stämmer
Skulle det isåfall vara en kollega på hotellet ? eller från dans skolan ? Vad säger ryktena?
Senast redigerad av Massonite 2020-04-28 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in