2020-04-28, 14:12
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Där fick en hint. Det kan tillkomma fler döda och man varnar för en ökning.

Det blir nog Wallensten imorgon då.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
För att dom testar mera ja.
Nu svarade jag dig på att du tyckte 81 nya fall var bra osv.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-04-28 kl. 14:15.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
80 döda igår och 81 döda och risk för en liten eftersläpning säger Tegnell. Men du är lättad över dagens siffror. Jämför dom emot resten av norden så får du ser en jäkla skillnad kan jag lova.

Jämför sedan Nordens siffror med Vietnam så ser du att de också har misslyckats grovt! Folk har blivit avtrubbade och bryr sig inte längre om människoliv! Du sysslar med en cynisk dödsdans!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
80 rapporterade idag borde tyda på en faktisk nedgång.

Tror (och hoppas) inte att eftersläpningarna blivit ännu värre inför första Maj, det rimliga är att de blivit mindre.

Jag vet inte, men OM det nu skulle vara så att dödstalen börjar vika, så kan det junta att göra med att många av de riktigt sköra nu faktiskt har dött. Det verkar ju finnas smitta på typ alla äldreboenden i Stockholm. Så spridningen där kanske inte ens kan öka mer nu.

Vetefan, men hoppas iaf på vikande siffror.
Citera
2020-04-28, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
De som inte är det förstår helt enkelt inte, vad satt de och hoppades på ? 0 fall ?

Man undrar ju? Men kan man vara så dum?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Nej de är ekonomiskt en börda att ha världens ekonomi döende som nu, inte att äldre dog för ekonomiska fördelar nope... De kommer inte finnas värdet av det.. i jämförelse med dom här effekterna av vad ett virus gör med allt. Dessutom så dog inte alla äldre, herre folk tror att de är alla äldre som dör även om majoritet av den summa dödfall är äldre så, äre det inte alla och kommer inte bli så.

Jag tror du missuppfattar min poäng och min huvud poäng.

Alla bär ett gemensamt ansvar för att hålla smittan i lagom/måttlig nivå. Nu funkar inte de för alla grupper givetvis. Ingen snack om saken. De visste man säkerligen redan men inte detaljererna eller så var man okunnig om demografi/ naiv. Dom problemen dyker alltid upp efteråt i ett komplex system

Smittan kommer komma tillbaka. Du förskjuter bara problemen framför dig med total lockdown (Hade den stannat i Kina fine). Falsk trygghet kanske är vackert, likt en vit lögn. Men kan du inte hindra smittan för att komma in igen så har du lagt all energi på ingenting. Visst du kan säkert köra lockdown jag tror säkert de är teoretiskt möjligt samtidigt som jag tror de är praktiskt omöjligt för alla länder att göra de i den utsträckning som behövs med ett pandemi virus som finns överallt, kommer du inte kunna köra de reseförbud som krävs men visst hoppet finns för rikare länder.

Folk får jättegärna tro på all media som ger dom tro om ett tidigt vaccin, de ger dom hopp,. Hopp är självklart viktigt. Här vinner ju företag aktier på tidigt PR om just deras företag kommer bli nr 1 tidigt.

Jag utgår ifrån vaccin tidigast 18månader minst. De kommer ta enormt mycket mer tid att bevisa att de är säkert med ett heeeeeeelt nytt virus där du aldrig haft ett vaccin tidigare på med skade/nytto effekten. Så äre bara. De kommer gå fortare än vanligt givetvis för att man är desperat!

All eloge till dom som säger sig raderat ut viruset, deras jobb har bara börjat, med varken idén om immunitet eller vaccin i närheten. Men vi får hoppas dom har rätt, win win då och Sverige får ta skiten.

Jag är övertygad om att länder kommer tvinga på sin befolkning till att öppna tyvärr, hemskt men då börjar allt om, och då börjar man från 0 med sina tidigare lockdowns länder utan ens en tidig chans till immunitet men vi får se om de går att bevisa.

Hade hellre lyssnat på den här killen om framtiden och bättre planer

https://www.sjukhuslakaren.se/bjorn-olsen-om-den-bristande-beredskapen-framtiden-och-vad-som-behover-goras/

Til orientering:

https://www.dr.dk/ligetil/forstaa-nyheden/otte-personer-paa-faeroeerne-kom-sig-efter-coronavirus-men-nu-er-de-testet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja jag fattar inte varför vi inte skulle ha det här. Jag tror att MSB verkar ha tyckt att det är för osäkert då data skulle lagras hos.. vad var det nu, Amazon, tror jag. Men vad sjutton, om andra länder klarar att göra det på ett säkert sätt som i Norge, så borde väl vi också kunna lista ut ett sätt....
Det är något annat, men det klart. Trevlig smokescreen.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Jag ska iaf fira med ostron och champagne på hotell avalon i em bjuder dem som kommer förbi. Detta var dagen då siffrorna bara sjunker drastiskt. Helt fantastiskt.
Hur menar du att de sjunker drastiskt?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Tråkigt att +80 personer har dött men det är ändå glädjande att det inte vart de +200-300 som många experter på flashback trodde och det är skönt att att vi börjar se en stabil nivå på bekräftat smittade och dödsfall, även en nedgång på vissa ställen i Sverige.

Vi knäckte skiten utan lockdown och utan att tvinga företagare att stänga sina verksamheter. Förhoppningsvis kan vi starta upp ekonomin efter eller till sommaren. Bra jobbat Sverige!
Citera
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Nja, det dör drygt 90 000 varje år i Sverige i snitt = cirka 250 varje dag. När det då dör 81 extra varje dag så blir det en ökning med cirka 30 %.

Alltså ingen piss i havet.

Vi kan dock inte bevisa att de som dog inte hade dött i alla fall. I års sammanställningen bör vi få lite klarare bild över läget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Dör flera tusen i sverite varje dag. 81 är piss i havet

Nej det dör ungefär 250 personer varje dag i normala fall.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hittills så har siffrorna stigit i mitten av varje vecka och varit högst på torsdagar och fredagar. Jag vet inte riktigt varför eftersläpningen ser ut så, men det är nog lite för tidigt att ropa hej än.

På ett sjukhus ligger det mycket mer folk med bara Covid-19. På ett äldreboende har man inte lika stor koll så jag tror att man ligger efter i antal döda. Med det som är skrämmande är hur stor skillnad det är exempelvis emot våra nordiska länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in