Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Jo det blir ju också en sak. För lite resurser. Se på Sydkorea bara. De har tonvis av labb. Men tycker ändå de gav upp lite för lätt där. Mera bara som ok vi har en allmän spridning. Det är kört, vi slutar testa. Jag menar vi är inget U-land. Man kunde beordrat alla labb vi har till detta. Beordrat företag att göra tester osv. Men allt detta kommer ju bli en fråga som man senare får utvärdera.
Jo precis både Sydkorea och Tyskland har en fantastisk kapacitet på det. Men jag tror tyvärr inte de fanns de möjligheten, vi hade grava problem i redan från början med antal prover som behövde testas.
Redan nu får vi börja om varje vecka på nks med att vi ska bli testade sen blire stopp igen. Vi har nog inte dom labben som behövs. Att skicka prover runt om görs i mindre antal inte i den här mängden heller här ser jag möjligheten i att de skulle finnas tillräckligt med lab möjlighet oavsett vem i Sverige.
Däremot störde jag mig på att Huddinge skulle bli enda sjukhuset ibörjan för testning av Covid-19 när Danderyd bad om att få hänga på tog de veckor innan man gjorde nåt. Oklart hur den uppföljning blev.