Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Jag fattar inte vad du menar med "beräkningar inför val av strategi", du får nog förklara vad du menar. Beräkningar av vad? Jag har inte uppfattat att FHM försöker dölja någonting, däremot kan de inte veta saker som ingen ännu vet. Osäker tillgång på skyddsmaterial eller osäkra tester som ger en osäker bild av immunitet...vem kan styra över sånt? Jag tycker det är bra att de inte är tvärsäkra när det gäller ett så osäkert ämne och att de hela tiden tar in information även från forskare i andra länder. Det vi vet om Covid 19 förändras ständigt när forskningen går framåt.
De har vägrat ge en beräkning över antal döda som krävs för deras "strategi". Något som Sverige mycket väl är kapabla till att göra, om man klarar göra såna beräkningar i US och UK.
Att det finns sådana beräkningar gjorda i Sverige torde vara utom allt rimligt tvivel, då Löfvén själv sagt att vi kommer räkna våra döda i tusental. Detta har han nog inte räknat själv på sin svetsarkammare, utan fått ngnstans ifrån.
Odemokratiskt är bara förnamnet, på att köra på en strategi med X antal tusen döda, men endast FHM och regeringen får veta detta.
Det är sån Nordkorea style på det sätt man gör sig totalt maktfullkomlig och spelar Gud över människors liv så det liknar ingenting.