2020-04-28, 13:42
Medlem
AnnaDeas avatar
Sverige för den "säkraste" statistiken i världen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialstyrelsen-hittar-fler-doda-i-covid-19
Citera
2020-04-28, 13:43
Medlem
Cloezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du kan läsa det i artikeln jag länkade till. Den artikel du länkade till har en röd ruta längst upp. Läs vad som står där....
Här har du mer info om de sk "HIV-sekvenserna". En kraftig avrättning:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7033698/
Ja ord står mot ord, i det här fallet litar jag mer till de oberoende forskningar som gjorts och deras resultat än vad en beräkningsbiologist säger. Han har inte gjort någon forskning på viruset och har därför inget underlag till sitt påstående som därför blir grundlöst och oviktigt.

Detsamma gäller de andra tre som hävdar att forskningsresultaten av olika orsaker inte korrekta.

Hur kommer det sig att man börjar att medicinera insjuknade i Covid19 med HIV medicin?

Varför redigerar du ditt inlägg? Mitt svar är på vad du skrev från början...
Senast redigerad av Cloezza 2020-04-28 kl. 13:50.
Citera
2020-04-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Min gräns ligger vid noll eftersom det är fullt möjligt att uppnå om man bara är beredd att göra vad som krävs! Allt annat är varianter på Tegnells cyniska dödsspel!
Varför ska det vara just noll för denna sjukdom? Finns gott om farsoter som människor dör av varje år, varför ska ingen dö av den här?
Citera
2020-04-28, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Sverige för den "säkraste" statistiken i världen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialstyrelsen-hittar-fler-doda-i-covid-19

Precis! Och 10% är väl lägre än t ex 50% i UK? Eller?
Citera
2020-04-28, 13:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Varje dödsfall i covid, i vilket land det än uppträder, är ett stort misslyckande om man inte har gått all in i åtgärder för att förhindra smittspridning!!

Exakt! Vi får hoppas Sverige valde rätt väg bara. Man kommer ju se om något år minst vad som var bäst. Tycker ju man tappade bollen där. Gällande smittspårning. Man hade som det verkar bra koll. Satte folk i karantän, spred ner till var smittan kom ifrån osv. Det var bra koll. Sedan släppte man bara det. Slutade att testa.

Ja vi får se om något år om det felat och exakt vad som gick fel. Detta med att man fick in smittan i äldreomsorgen t.ex känns som ju ett väldigt stort misslyckande. Det känns som det hade varit lätt att undvika det.
Citera
2020-04-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Ni förnekare verkar numera ok med 100döda/dag ser jag

Vad hände förra veckan då, när vi "domedagsprofeter" tjafsade med er om att 100 är mer korrekt siffra och där ni envist hävdade att det minsann är 50 döda per dag.

Låt säga att ni hade rätt. Att det var 50 döda.

Nu är vi uppe i över 100 döda.
Vad säger ni om det nu? Är det ok? Vilken siffra är oacceptabel för er, att ni till slut håller med oss att detta är ett vansinne? 200?

400?
1000 per dag?

Säg mig. När är er sjuka gräns nådd? Bara så vi förstår varandra
För vissa människor har ingen gräns så länge
inte drabbar dem. De tycker att bara gamla och sjuka dör.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Om det stämmer det som många har vittnat om, att om sjukvården anser att man inte har tillräckligt bra chanser att överleva, och man skickas hem med en alvedon.

Ja då undrar jag om det finns en risk att folk inte berättar om sina underliggande sjukdomar.

Har t ex Stockholms region uppgifter om alla andra regioners invånare? Om jag t ex fick en hjärtinfarkt i Skåne för 10 år sedan och jag idag är 70 år gammal. Om jag då uppgav att jag för 10 år sedan haft en hjärtinfarkt skulle jag om jag bodde i Stockholm inte hamna på IVA ens om jag hade andnöd.

Min fråga är då; samkörs regionernas sjukvårdsuppgifter eller finns det risk att vissa patienter kommer hålla inne med sin sjukdomsinformation för att ha bättre chans att överleva?
Citera
Medlem
1,372 total patients in the ICU today, a total of around 50 more than yesterday’s numbers. Total current patients is 551, an increase of 8 from yesterday’s numbers of 543, meaning that around 42 patients have either died or recovered.
Citera
2020-04-28, 13:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Sverige har i dagsläget 5 ggr högre dödstal än Norge och Finland i förhållande till befolkning.

Om det visar sig i pandemins slutfas att de övriga nordiska länderna handlade rätt med kraftfulla restriktioner i tidigt skede eftersom dödstalen blev lägre än Sveriges samt att ekonomin inte blev nämnbart bättre i Sverige. Kommer ni sossar då erkänna att Löfven agerade fel och kommer ni känna en besvikelse över detta eller kommer ni hitta på något svepskäl som vanligt som passar in i sosse-äkta anda och berättigar detta blod på händerna.

Finland (och Island) kommer klara sig bäst ur denna pandemi av de nordiska länderna. Och regeringen borde efter denna pandemi avsättas eftersom vi kommer att få se (många av oss har sett det länge) att de agerat vanvettigt från Dag 1 och inte handlade för att Sverige skulle vinna tid och bromsa spridningen (i väntan på färdiga antikroppstest) i denna dödspandemi och största kris i svensk modern tid.

Lol! Island har haft samma åtgärder som Sverige, förutom på tre punkter:

Gränsen för offentliga sammankomster är satt till 20 personer, (kommer att lättas nu till 50 personer).

Man har testat mycket.

Man har lyckats skydda den äldre delen av befolkningen bättre än Sverige. (Befolkningen på Island är yngre än Sveriges.)

https://www.government.is/news/article/?newsid=c65cf658-6eb6-11ea-9462-005056bc4d74

Jag skulle säga att islänningarna lyckats lite för bra med det svenska modellen. Där har bara 2,6 procent av befolkningen, ännu, haft covid-19. Islänningarna kommer dock att öppna upp för resor till Island, utan krav på karantän från den den 15 maj, (jag undrar just om de inte vill elda på smittspridning lite?)

https://www.vulkanresor.se/kundservice-och-kontakta-oss-vulkanresor/information-angaende-coronaviruset-pa-island

Själv kommer jag att resa till Island när jag blivit frisk och haft möjlighet att ta en test som visar att jag har antikroppar mot SARS-COV2.
Andra framtida resmål är Vietnam, Albanien och Nya Zeeland. Sedan tillkommer USA med New York, Seattle och Kalifornien. Men det ligger längre fram i tiden än Island. Jag kommer att resa mycket de närmaste åren.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det talar för det som de allra flesta forskare tror. Att viruset kom från...surprise...fladdermöss!

Ja, men frågan kvarstår huruvida SARS-CoV-2 kan leda till förvärvat immunbristsyndrom (Aids).
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloezza
Ja ord står mot ord, i det här fallet litar jag mer till de oberoende forskningar som gjorts och deras resultat än vad en beräkningsbiologist säger. Han har inte gjort någon forskning på viruset och har därför inget underlag till sitt påstående som därför blir grundlöst och oviktigt.

Detsamma gäller de andra tre som hävdar att forskningsresultaten av olika orsaker inte korrekta.
Dina oberoende biologer har själva dragit tillbaka artikeln.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.30.927871v2
Senast redigerad av crisscross 2020-04-28 kl. 13:51.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
=).

En macka på svenskt bröd med svensk ost och gurka på.
Grundproblemet är penningsystemet, där mängden pengar ständigt måste öka pga att
räntor gör att det aldrig finns så mycket pengar som det så att säga "måste" finnas. Belåningen måste då hela tiden ökas. Därför får människorna lära sig bli bättre och bättre konsumenter, eller så kan vi kalla det allt galnare konsumenter.

Det är förstås helt ohållbart, så lika bra att det galna systemet går i graven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in