2020-04-28, 12:50
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloezza
Jag har uppfattningen om att vi bör stänga ner så snart som möjligt för att göra det i omgångar för att kunna utrota viruset.

Försvinner viruset om man stänger ner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
så sant. Fast antalet döda kan öka senare då folk inte söker vård eller undersöker sig nu.

Ja. Och det kan även finnas sådana t.ex. som kanske inte får annan vård i tid, får vänta. Det är rimligt att titta även på det. Dvs. vad blev bieffekten av Corona, blev det även att andra patienter fick vänta på operationer osv, som gjorde att de till slut avled. Det skulle kunna vara/bli så, framför allt kanske i Sthlm och Gbg.

Tror det kommer forskas hyllmeter om allt detta senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Ett virus "vill" ingenting, men allra minst att skada eller döda organismen. Ett mer dödligt virus som du beskriver har ingen evolutionär fördel gentemot COVID-19 i dess nuvarande form.

Det förstår väl jag också att detta inte är ett en skapelse med anders tegnells intelligens, upprörde tydligen en del för fick ett par svar.

Visst har vi fått berättat för oss att rond två borde bli mildare.

Spanska sjukan var dödligare i rond två och tydligen berodde det på att rond 1 inte drabbade Sverige.

Är det någon av er som faktorerar in att viruset KANSKE har genomgått rejäla modifikationer i ett labb i Wuhan eller pratar ni utifrån ett naturligt virus?
Citera
2020-04-28, 12:52
Medlem
https://omni.se/a/dOelEX

" Tysk coronaspridning har tagit fart efter lättnader"

And the circus begins!

https://omni.se/a/2GzGM4

Mänskliga psykologi är bara så tyvärr.
Citera
2020-04-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är en död kod vi talar om, den har ingen vilja.

Gud ser allt och kan allt. Det är inte för inte det heter att vi ska "frukta Gud alléna".

Det här viruset lär sig ingenting, men det är klart att fler mutationer kan göra det ena och det andra... Dock är det evolutionärt sett då troligast att det blir "snällare" med tiden.

Edit:
Vi får be att Skaparen talar till den här koden snart, och till människorna än mer;
https://m.youtube.com/watch?v=GfVd5x9W1Xc

Det förstår jag också

Lyckades inte hitta ditt inlägg.
Citera
2020-04-28, 12:53
Medlem
.Dostoj.s avatar
Sverige har i dagsläget 5 ggr högre dödstal än Norge och Finland i förhållande till befolkning.

Om det visar sig i pandemins slutfas att de övriga nordiska länderna handlade rätt med kraftfulla restriktioner i tidigt skede eftersom dödstalen blev lägre än Sveriges samt att ekonomin inte blev nämnbart bättre i Sverige. Kommer ni sossar då erkänna att Löfven agerade fel och kommer ni känna en besvikelse över detta eller kommer ni hitta på något svepskäl som vanligt som passar in i sosse-äkta anda och berättigar detta blod på händerna.

Finland (och Island) kommer klara sig bäst ur denna pandemi av de nordiska länderna. Och regeringen borde efter denna pandemi avsättas eftersom vi kommer att få se (många av oss har sett det länge) att de agerat vanvettigt från Dag 1 och inte handlade för att Sverige skulle vinna tid och bromsa spridningen (i väntan på färdiga antikroppstest) i denna dödspandemi och största kris i svensk modern tid.
Senast redigerad av .Dostoj. 2020-04-28 kl. 12:57.
Citera
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Försvinner viruset om man stänger ner?
Nej, men du begränsar spridningshastigjeten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
https://www.hd.se/2020-04-28/covid-misstanks-orsaka-inflammationer-hos-barn

Nyheten var ute i utländsk press häromdagen.

Citerar.

Covid misstänks orsaka inflammationer hos barn
Experter i Storbritannien och Italien utreder en eventuell koppling mellan covid-19 och ett oväntat stort antal barn som drabbats av en ovanlig inflammatorisk sjukdom. Några av dem har avlidit.
Citera
2020-04-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
https://omni.se/a/dOelEX

" Tysk coronaspridning har tagit fart efter lättnader"

And the circus begins!

Ja här är väl det som skulle kunna få tyst på mig och ett par till i tråden om alla länder som öppnar upp direkt får stora utbrott och kaos igen så det blir som innan deras första lockdown.

Det skulle jag välkomna för då får man äntligen känna sig stolt som svensk igen

Isåfall kommer jag också personligen be Anders Tegnell om ursäkt att jag kallat honom smygpedofil och att han haft rätt.
Citera
2020-04-28, 12:55
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Nej, men du begränsar spridningshastigjeten.
Hen skrev, jag citerar

Citat:
Ursprungligen postat av Cloezza
Jag har uppfattningen om att vi bör stänga ner så snart som möjligt för att göra det i omgångar för att kunna utrota viruset.
Citera
2020-04-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
De regioner som hittills rapporterat har inte kommit med några överraskningar än.
Skåne +1 tex. Men vi får se när de stora kommer in. Stockholm och Göteborg.
Illa blir det hur som helst

Jag är helt övertygad att vi kommer att se ganska så höga nummer. Det är inte så svårt att se logiken i det hela. De samlar in data under måndagen och lägger ihop de med tisdags nummer.

300 är inte farligt siffra, varningsflaggan gult är på 600 och röda flaggan på 1000.
Citera
2020-04-28, 12:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedholmen
Som en av de som insjuknat i Covid-19 så kan jag meddela att "biverkningarna" av att insjukna i själva sjukdomen är helt överjävliga.

Hade det funnits ett vaccin och jag hade kunnat välja mellan att ta vaccinet eller att insjukna i den här helvetessjukdomen så hade jag helt klart valt vaccinet.

Det sägs att det aldrig tidigare i historien har varit så många runt om i världen som försöker få fram ett vaccin mot en sjukdom.

Kan bli så att ett sådant kommer fram rekordsnabbt. Då visar det sig ännu tydligare att Sveriges styrande valde fel väg. Då har de låtit massor med människor dö i onödan bara för att de försökte få ihop till den där flocken. Hade naturligtvis varit bättre att stänga ner för att hejda smittan. Färre smittade, färre döda.

Citat:
"Vaccin för miljontals redan i september"

Brittiska forskare har fördel mot andra team. Jobbade med ett vaccin mot tidigare coronavirus redan förra året.

https://www.friatider.se/vaccin-miljontals-redan-i-september

Jag anser att Sverige ska stängas ned omedelbart. Bättre sent än aldrig.

Brukar vanligtvis inte bry mig om att ta vaccin. Det här viruset är annorlunda. Kommer det ett vaccin så kommer jag mest troligt att ta det. Både för min egen skull och för att kunna umgås med äldre släktingar.

Hoppas verkligen att det går bra för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in