Citat:
Ursprungligen postat av
Vedholmen
Som en av de som insjuknat i Covid-19 så kan jag meddela att "biverkningarna" av att insjukna i själva sjukdomen är helt överjävliga.
Hade det funnits ett vaccin och jag hade kunnat välja mellan att ta vaccinet eller att insjukna i den här helvetessjukdomen så hade jag helt klart valt vaccinet.
Det sägs att det aldrig tidigare i historien har varit så många runt om i världen som försöker få fram ett vaccin mot en sjukdom.
Kan bli så att ett sådant kommer fram rekordsnabbt. Då visar det sig ännu tydligare att Sveriges styrande valde fel väg. Då har de låtit massor med människor dö i onödan bara för att de försökte få ihop till den där flocken. Hade naturligtvis varit bättre att stänga ner för att hejda smittan. Färre smittade, färre döda.
Citat:
"Vaccin för miljontals redan i september"
Brittiska forskare har fördel mot andra team. Jobbade med ett vaccin mot tidigare coronavirus redan förra året.
https://www.friatider.se/vaccin-miljontals-redan-i-september
Jag anser att Sverige ska stängas ned omedelbart. Bättre sent än aldrig.
Brukar vanligtvis inte bry mig om att ta vaccin. Det här viruset är annorlunda. Kommer det ett vaccin så kommer jag mest troligt att ta det. Både för min egen skull och för att kunna umgås med äldre släktingar.
Hoppas verkligen att det går bra för dig.