Citat:
När jag skrev tråden så hade jag bara testat 1 gång!
Men jag blev så otroligt övertygad så jag skrev tråden snabbt ändå.
Nu har jag gjort det 3 gånger (3 dagar på raken) och det funkar lika bra
Anledningen jag tror det funkar är i och med sättet jag gör det på.
Eftersom lime är extremt koncentrerat så behöver man bara väldigt lite
för att det ska ge verkan, alltså 1 limefrukt blandat med 10 liter vatten (2 sköljningar, hinken är
som sagt 5 liter).
Det bästa vore att ha en limefrukt press i metall när man gör det så får man ut mer juice samt att
man får bort de små flanen från fruktköttet när man gör det enbart med händerna vilket kan fastna i håret. Fick ta bort några små bitar men det gick enkelt.
Med en limefrukt-press skulle hela processen gå mkt snabbare också.
En annan grej är ju att det är ju ändå inte så att jag uppfinner hjulet, citron och lime har ju använts av människor i alla tider för rengöring men det finns väldigt lite dokumenterat om exakt hur man gjorde.
Hoppas det blir en revolution så att alla hud och hår-produktsbolag kan brinna i helvetet.
Men jag blev så otroligt övertygad så jag skrev tråden snabbt ändå.
Nu har jag gjort det 3 gånger (3 dagar på raken) och det funkar lika bra

Anledningen jag tror det funkar är i och med sättet jag gör det på.
Eftersom lime är extremt koncentrerat så behöver man bara väldigt lite
för att det ska ge verkan, alltså 1 limefrukt blandat med 10 liter vatten (2 sköljningar, hinken är
som sagt 5 liter).
Det bästa vore att ha en limefrukt press i metall när man gör det så får man ut mer juice samt att
man får bort de små flanen från fruktköttet när man gör det enbart med händerna vilket kan fastna i håret. Fick ta bort några små bitar men det gick enkelt.
Med en limefrukt-press skulle hela processen gå mkt snabbare också.
En annan grej är ju att det är ju ändå inte så att jag uppfinner hjulet, citron och lime har ju använts av människor i alla tider för rengöring men det finns väldigt lite dokumenterat om exakt hur man gjorde.
Hoppas det blir en revolution så att alla hud och hår-produktsbolag kan brinna i helvetet.
Jag antar att du inte vill ha lime på flaska, men om du är öppen för det så finns alternativet.
Låter lite väl ofta att tvätta håret varje dag om det nu blivit rent, åtminstone om det varit schampo så varför så ofta?
Ibland tar det lite tid innan man märker av eventuella bieffekter som mjäll eller torr hårbotten , fast kan ju vara tvärtom och ta bort såna problem.