2020-04-27, 09:17
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Timeout och du behöver en källa på det skulle jag vilja säga. Så då har du alltså ett inlägg från en postare att hänvisa till och som bara lägger ut det som är fördel för HOL. Så nej, jag har samtliga handlingar också och jag kan inte se att det framgår något om umgängen eftersom barnen väljer själva när dom vill träffa sin mor vilket domstolen beslutade. Alltså inget reglerat umgänge.

Någon timma här och där är inte att börja umgås utan då umgås man ju. Så hur skall du ha det?

Varför ha den attityd såsom du har.
Du går in och märker på små saker på någon som försöker berätta hur det är.
Är det så viktigt för dig?
Jag tycker du förstör mer än lägger till något av intresse.
Citera
2020-04-27, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kan väl alltid vara bra att ha en skyddsnät för egen del om man bor i Tensta. Speciellt om man är i den ålderskategorin där skjutningar är vanliga. Så bra att han blåste K på skjutningen av HOL men kanske fick sig en skyddsväst iallafall. Nu får vi hoppas att han sjunger ut vad han råkat ut för.
Jag är ganska övertygad om att dom allra flesta tillhör någon form av nätverk, är nog jävligt otryggt att agera/sälja eller vad dom håller på med på egen hand.
Citera
2020-04-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Jag är ganska övertygad om att dom allra flesta tillhör någon form av nätverk, är nog jävligt otryggt att agera/sälja eller vad dom håller på med på egen hand.
Det blev lite fel där i min kommentar. Jag skulle skriva:kan ju alltid vara bra att ha en skyddsväst om man bor i Tensta. Datorn ändrade det till skyddsnät, vilket jag inte upptäckte när jag granskade inlägget.
Citera
2020-04-27, 09:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Från att frenetiskt tjatat om att hon inte är misstänkt så låter det som ett Spa att sitta häktad. Väldigt hälsosamt och bra för KL.
Synd inte Lucas lyckades sy in henne tidigare då om hon har det bättre inne än ute.

Hon trivdes ju fint där i sin cell.
Trots att de övriga intagna skrek och levde rövare som hon sa.
... Likt henne själv alltså, då hon skrek och slogs vid tidigare besök glömde hon tillägga.

Egentligen borde väl lilla Karin anmäla TR för att ha hindrat henne att få den trevliga upplevelsen att vara på SPA redan i samband med skotten mot HOL, fan vet varför hon stretade emot så pass då när hon nu uppenbarligen lever i den bästa av världar.

Tror att det här blir bra för lilla Karin, inlåst 24/7 med restriktioner, hon kanske rent av blir avgiftad på kuppen.
Citera
2020-04-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det blev lite fel där i min kommentar. Jag skulle skriva:kan ju alltid vara bra att ha en skyddsväst om man bor i Tensta. Datorn ändrade det till skyddsnät, vilket jag inte upptäckte när jag granskade inlägget.
😁 är nog bra om man har både
nätverk och skyddsväst där om man är lite ljusskygg, så det blir bra hur du än skriver.
Citera
2020-04-27, 10:06
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ingen i tråden bryr sig om hur du faktiskt är som förälder. Det som är intressant är att du hakar upp dig så otroligt mycket på ett enstaka vittnesmål och anstränger dig så mycket för att framställa HOL i dålig dager. Vad har du för kunskaper i minnes- och vittnespsykologi som gör att du kan dra slutsatsen att denna civilpolis ger den objektiva sanningen och att de andra vittnenas uttalanden som påvisar att HOL tänkte på barnen inte är lika trovärdiga som civilpolisens, eller mer trovärdiga iom att de bekräftar varandra? Du kan även vara snäll och lägga fram vetenskapliga bevis på att det finns händelser som objektivt är omöjliga att glömma eller att glömma att redovisa, oavsett vem som upplever dem och i vilken situation. Eller så får du pudla.

Här kommer en pudelmall som du gärna kan använda dig av: "Jag inser nu efter att ha läst om stycken som hänvisats till i tråden att HOL verkar ha tänkt på sina barn och även bett närvarande personer att hälsa till dem. Jag drog för snabba slutsatser efter att ha läst FUP:ens första 4 sidor och blev väldigt känslomässigt påverkad av dessa, därav min intensiva och irrationella närvaro i tråden. Pudel pudel, ursäkta ursäkta."
Därför att jag ifrågasätts och påstås tro att jag är perfekt mamma och det gör jag inte.

Jag tycker just den detaljen är mycket talande, plus att sover hos tanten i stället för barnen när det förekommit en massa hot utanför bostaden och deras galna mamma kan koden och springer dit och ringer på. Ska barnen hantera det själva då? Det tycker jag. Så är det!

Föreställ dig att det Henrik varit en wt morsa som gjort det samma. Då hade tonen varit en helt annan.
Citera
2020-04-27, 10:15
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tråden handlar varken om dig eller mig och det är ganska oväsentligt hur du är som mamma. Om du måste hävda dig själv, gå till Familjeliv.

Barnen har aldrig varit hotade vad jag vet. De har inte blivit utsatta för något attentat. De har kunnat leva i trygghet sedan de slutade träffa Karin. Innan var det sparkar, slag och strypgrepp. Det finns ingen anledning att dom ska behöva någon form av vakt i hemmet. Rent krasst är dom som säkrast på en plats där inte HOL befunnit sig.

Jag förstår inte vart du vill komma? Även om du skulle kunna lägga upp bevis för att HOL varit oansvarig eller gjort fel så ändrar det ingenting. Tror att du använder honom för att framhäva dig själv, lågt.
Jag vill inte framhäva mig. MEN jag ifrågasatte mig OM det är jag som överreagerar kanske är onaturligt över beskyddande. Men efter att rannsakat mig själv så nej det är jag inte.

Galna Karin har varit där och ringt på hon kan koden enligt honom. Saka barnen hantera den svåra sitsen själva då? Dessutom vill man hota någon så är det så klart effektivast att gå på barnen det kan alla förstå och för en advokat borde den tanken vara glasklar!

Du kanske kan svara på min fråga som du undviker. Sen kan du föreställa dig om det vore en wt morsa som gjort det samma. En mamma som haft hot över sig och ändå väljer att sova borta hos pojkvännen.
Citera
2020-04-27, 10:32
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej det hjälper inte hur många inlägg alicia66 än läser så kommer hon inte att ändra sig och det vet vi sedan länge i den här tråden. Hon har ju deltagit i den sedan 2019-09-07 och det har varit samma visa hela tiden.

Det lutar mer och mer åt att alicia66 troligen själv har tittat för djupt i flaskan och fått sina barn omhändertagna och därav hatet mot HOL för alla mäns ska hatas oavsett hur sopig mamman än är.

Du hänger dig envist fast vid att HOL bara pratade om särbon trots att flera har överbevisat dig om att han både pratade om särbon och barnen till flera när han ligger där skadad.

Ja jösses vad kul för barnen att ha fyllot Karin med på ett bröllop och sedan ska fyllot även vara nära barnbarnen

Skippa du hjälmen för du verkar redan så hjärnskadad så en skada till gör ingen större skillnad.
Är det alkoholskador kanske?
Jag dricker inte ens ända sen barn har jag mest haft killkompisar ha ha så där har du tok fel. Nu börjar du bli desperat ha ha.

Enligt Henrik själv är Karin smart i sin galenskap och listar ut koden, så den kan hon det vet han. Hon är där och ringer på och spökar sig. Ska barnen behöva hantera detta själv? Det har förekommit en massa hot utanför bostaden. Skyddspolisen har varnat för brev bomber ändå sover han hellre hos tanten.
Citera
2020-04-27, 10:45
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag vill inte framhäva mig. MEN jag ifrågasatte mig OM det är jag som överreagerar kanske är onaturligt över beskyddande. Men efter att rannsakat mig själv så nej det är jag inte.

Galna Karin har varit där och ringt på hon kan koden enligt honom. Saka barnen hantera den svåra sitsen själva då? Dessutom vill man hota någon så är det så klart effektivast att gå på barnen det kan alla förstå och för en advokat borde den tanken vara glasklar!

Du kanske kan svara på min fråga som du undviker. Sen kan du föreställa dig om det vore en wt morsa som gjort det samma. En mamma som haft hot över sig och ändå väljer att sova borta hos pojkvännen.

Det är nog bara du som tror att Karin skulle gå på barnen. Jag har inte sett någonstans att de behöver vara rädda för henne på det sätt du menar. Skulle hon dyka upp är de säkert kloka nog att inte öppna dörren, kontakta polis om det skulle behövas och naturligtvis även pappa som skulle ge sig hem direkt.
Man kan inte gå omkring och vara rädd hela tiden, man måste försöka leva som vanligt annars har hoterskan vunnit.

Din fråga? Vet inte vilken du menar men om du menar vem jag skulle tänka på om jag låg för döden eller vem jag skulle kontakta?
Jag tar inte för givet att jag kommer hinna tänka något eller få förmånen att skicka en hälsning heller den dagen jag lägger näsan i vädret. Att skicka sms, twittra, göra ett inlägg på facebook är säkert viktigt för några men inte för mig. När jag dör gör jag det med vetskapen om att mina nära och kära är djupt älskade av mig. De kommer aldrig behöva tvivla och undra om jag älskade dem, för de vet dom. Jag tror faktiskt att HOL tänker likadant. Nu bara råkade han få möjligheten att skicka en hälsning. Synd att såna som du ska hitta en orsak till smutskastning även där.
Citera
2020-04-27, 11:10
Medlem
Jofs avatar
Tufft straff om hon döms. I svenskt rätt straffas en anstiftare i allmänhet som om personen själv vore gärningsman.
Jag är inte riktigt med. Det är kanske stämpling till mord hon är åtalad för.Mildare i så fall.
Senast redigerad av Jof 2020-04-27 kl. 11:29.
Citera
2020-04-27, 11:10
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Detta är en tråd som jag sporadiskt har följt och blivit helt fascinerad av. Eftersom det ständigt dyker upp nya uppgifter och namn känner jag mig inte uppdaterad.

Veteranbrottslingen Billy Rieloff Aspillaga har tydligen blivit dömd som gärningsman för skotten mot HOL. Billys DNA hittades på brottsplatsen,men det är väl fortfarande oklart om han hade eget motiv eller agerade som torped för någon annan.

Karin och en 17 åring som kallas för ”lillpojken” sitter för närvarande anhållna eller häktade för stämpling till mord på HOL

Jag vet inte vad som har hänt med den kriminelle norrmannen Fredrik Olafsen. Längre bak i tråden finns uppgifter om att Fredrik var på brottsplatsen och under ett slagsmål med HOL brann några skott av. Men pistolen skall ha tillhört HOL.

Någon som kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter?
Citera
2020-04-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Detta är en tråd som jag sporadiskt har följt och blivit helt fascinerad av. Eftersom det ständigt dyker upp nya uppgifter och namn känner jag mig inte uppdaterad.

Veteranbrottslingen Billy Rieloff Aspillaga har tydligen blivit dömd som gärningsman för skotten mot HOL. Billys DNA hittades på brottsplatsen,men det är väl fortfarande oklart om han hade eget motiv eller agerade som torped för någon annan.

Karin och en 17 åring som kallas för ”lillpojken” sitter för närvarande anhållna eller häktade för stämpling till mord på HOL

Jag vet inte vad som har hänt med den kriminelle norrmannen Fredrik Olafsen. Längre bak i tråden finns uppgifter om att Fredrik var på brottsplatsen och under ett slagsmål med HOL brann några skott av. Men pistolen skall ha tillhört HOL.

Någon som kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter?
2019 års skjutning är färdigutredd i och med att Billy Rieloff Aspillaga sitter på kåken och är dömd för detta. Nu handlar det om hösten 2018, då man nu låst in en 18-åring och K*arin L*Ilja för stämplig samt förberedelse till mord. KL har varit flitig i att försöka radera bort HOL från jordens yta. FO verkar inte ett dugg aktuell längre. KL och lill-pojken sitter häktade på sannolika skäl.

FO var nog inte aktuell för polisen i det här brottet, bara i tråden. Men det låter jag vara lite osagt. Jag har inte sett honom i fupen i alla fall. Men jag kan ha missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in