2020-04-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S har haft återkommande "otur" med sina händer. Vad det beror på vet nog flera än han. En av dem kan inte berätta mer för hon är brutalt mördad med minst 17 slag mot huvud och ansikte.

S berättade för schrinken, som intervjuade honom och sammanställde P7an, att han hade fysiskt och mentalt övertag på L. Våld förekom och han blev sexuellt attraherad...
S sperma på Ls kjol ett tydligt tecken på utlöst lusta vid våldshandling? Det färska rivsåret på hans ben för att L försökte kämpa och då fastnade hans DNA på hennes ring? Han förnekar, men var det någon mer än han som kopplade ihop rivsåret med ringen? Han skrev iaf om ringen i sitt brev till den store Björn.

Det fetade: Man har kommit fram till att man tror att det var en fläck av äldre datum.

"Fysiskt och mentalt övertag", det är just vad LW skrev många gånger om till sina många vänner att hon hade över honom den sista tiden, vilket varit hennes mål undet en längre tid.. Hon var rätt stark fysiskt också och har uttryckligen skrivit och sagt att hon inte är rädd för fysiskt våld vad gäller SD, däremot hans mentala övertag.

Jag vill bara att händelser ska rätt beskrivas och tolkas proportionerligt.
Man bör inte döma en person till att vara GM innan man övervägt motsatsen till alla
förvrängda anklagelser som haglat.
Alltså se det från annat håll - därefter kan man överväga.

P7:
Har inte läst det utlåtandet i sin helhet.
Har du verkligen återgivit det rätt?
Fick han verkligen lust av att utföra våldshandlingar mot LW?
Varför har LW skrivit att han inte slagit henne, bara tagit hårt i henne vid något tillfälle,
till några av hennes många förtrogna vänner (hade SD lika många att anförtro sig åt under åren som gick?)
Om det är så, har du hört talas om SM - där man som par njuter av att salta relationen
med ett visst mått av överenskommet våld?
Inte för jag förstår mig på det, men det är inte vanligt att det slutar med mord och / eller
hamnar i TR.
Citera
2020-04-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har själv läst om detta vid ett flertal tillfällen av olika postare tråden, men kan inte verifiera detta genom hänvisning till någon aktbilaga/sida. Har denna JJ hörts som vittne? Finns han med i Youtube förhören så är ju saken klar, om han pratade med Lena då.

Du har ju lyssnat på alla avsnitt. Hittar du hans vittnesmål där någonstans?
Om jag kikar på samtalslistorna (som jag inte gjorde när jag skrev inlägget du citerar) så pratade hon faktiskt inte med någon efter hon hade gått utanför dörren. Hennes enda kontakt efter JJ, där samtalet avslutades kl 23.54. Och kl 00.07 befann hon sig på Fågelbärsgatan. Alltså från kl 23.54 tills hon kom hem igen kl 00.15 hade hon inte kontakt med en levande själ. Bara 3 st "Hallå?" via sms till Stefan.

Nästa kontakt är kl 01.33:19 då hon verkar skicka en bild med strumpor och hållare. Kl 01.37 pratar hon med JJ igen i 38 minuter
Citera
2020-04-28, 12:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Kommer tyvärr inte in där, klarar inte att installera winzip. Du får be någon annan leta. Varför inte du själv?

Jag försöker inte skapa nån trådsanning här, refererar till hur jag har uppfatta situationen efter att ha läst vad andra samstämmigt har skrivit om saken.

Viktigt att du också ser är att jag klart och tydligt skriver att det är en SPEKULATION eftersom jag bara har (flera) andras berättelser att gå efter.

Här är en skärmdump för den aktuella tiden.

https://delafil.se/efa5679b9d8cce4b/180511_12.png

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-28, 12:59
Medlem
Citat:
Kommer tyvärr inte in där, klarar inte att installera winzip. Du får be någon annan leta. Varför inte du själv?

Jag försöker inte skapa nån trådsanning här, refererar till hur jag har uppfatta situationen efter att ha läst vad andra samstämmigt har skrivit om saken.

Viktigt att du också ser är att jag klart och tydligt skriver att det är en SPEKULATION eftersom jag bara har (flera) andras berättelser att gå efter.

Jag har läst både att hon pratade med J i telefonen nästan ända fram till mötesplatsen,
så att SD såg det och därför gömde sig. Då borde hon ha pratat efter kl 24.00 - med J eller annan - och att hon slutade prata 23.54 och innan hon gick hemifrån.

Inte konstigt att man skriver "fel" i någons ögon som har läst en annan version, någonstans.
Citera
2020-04-28, 13:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror inte att NW hade full koll på läget just då.
Han kan ävan ha berättat för W att LW var försvunnen, vilket
hon då kan ha förmedlat till HD.
Därav HDs kommentar till sin chef "hoppas hon är död".

Det vore väl själva fan om hon inte önskat henne död. Det finns väl ingen kvinna som inte skulle önskat detsamma efter att blivit utsatt för oerhört grymma trakasserier under så lång till av sin mans absurt svarsjuka älskarinna..
Att försöka få HD att framstå som medhjälpare/mördare pga, det uttalandet är enbart löjeväckande.
Citera
2020-04-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Jag menar att INGA (såvitt jag vet?) av LW´s många smycken verkade varit borta. Diverse Mållgans från Vivalla hade aldrig lämnat kvar något med värde.

#TeamÅsaHiding

Precis. Inte heller hade de troligen kunnat låta bli att våldta sitt offer. Ej heller skulle de ha mosat ett okänt offers ansikte och huvud med 17 slag...
Citera
2020-04-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det vore väl själva fan om hon inte önskat henne död. Det finns väl ingen kvinna som inte skulle önskat detsamma efter att blivit utsatt för oerhört grymma trakasserier under så lång till av sin mans absurt svarsjuka älskarinna..
Att försöka få HD att framstå som medhjälpare/mördare pga, det uttalandet är enbart löjeväckande.

Naturligtvis är det så.
Det är tidpunkten som skaver lite.
Tror inte att det helt går att utesluta att info kommer HD
till känna via W.
Citera
2020-04-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Det är klassiskt att svartsjuka kvinnor, särskilt bedragna fruar, uttrycker sig dramatiskt
eller hotfullt mot varandra.
Är ju faktiskt tillåtet. Men .. som CarlJanne75 skriver, tidpunkten "skaver litet"!

Annan sak om de ältar det dygnet runt i alla möjliga sammanhang och allt hotfullare.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-28 kl. 13:19.
Citera
2020-04-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det fetade: Man har kommit fram till att man tror att det var en fläck av äldre datum.

"Fysiskt och mentalt övertag", det är just vad LW skrev många gånger om till sina många vänner att hon hade över honom den sista tiden, vilket varit hennes mål undet en längre tid.. Hon var rätt stark fysiskt också och har uttryckligen skrivit och sagt att hon inte är rädd för fysiskt våld vad gäller SD, däremot hans mentala övertag.

Jag vill bara att händelser ska rätt beskrivas och tolkas proportionerligt.
Man bör inte döma en person till att vara GM innan man övervägt motsatsen till alla
förvrängda anklagelser som haglat.
Alltså se det från annat håll - därefter kan man överväga.

P7:
Har inte läst det utlåtandet i sin helhet.
Har du verkligen återgivit det rätt?
Fick han verkligen lust av att utföra våldshandlingar mot LW?
Varför har LW skrivit att han inte slagit henne, bara tagit hårt i henne vid något tillfälle,
till några av hennes många förtrogna vänner (hade SD lika många att anförtro sig åt under åren som gick?)
Om det är så, har du hört talas om SM - där man som par njuter av att salta relationen
med ett visst mått av överenskommet våld?
Inte för jag förstår mig på det, men det är inte vanligt att det slutar med mord och / eller
hamnar i TR.

Första meningen: "Man har kommit fram till att man tror att det var en fläck
(spermafläck) av äldre datum."

Nu vill jag inte vara petig - jag har förmodligen missat den informationen - men
har man kommit fram till att spermafläcken är av äldre datum och ej från de sista
dagarna/ veckan av Lenas liv?
Citera
2020-04-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Första meningen: "Man har kommit fram till att man tror att det var en fläck
(spermafläck) av äldre datum."

Nu vill jag inte vara petig - jag har förmodligen missat den informationen - men
har man kommit fram till att spermafläcken är av äldre datum och ej från de sista
dagarna/ veckan av Lenas liv?

Nja, det har framkommit att den inte måste ha tillkommit under gärningen utan tidigare.

(Dylika fläckar hittades ju på andra håll också, av äldre datum, hemma hos LW.)
Citera
2020-04-28, 13:27
Medlem
Om SDs lögn angående personnummer.

AktB: 145 sid: 12-13.

Citat:
Han svarar att han inte sett
några nu men att det är han som ringt polisen, och att han känt sig förföljd av gänget då han
var på väg hem ifrån krogen och då ringde polisen.

Troligt att dom hörde fel på krogen å skogen.

Citat:
Jag tror att vi
efterfrågar hans personnummer
och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också
minnas
att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske
Sköllersta. Jag minns inte om vi konfronterade honom med det eller om det var något jag och
kollegan diskuterade eftersom. Han uppgav endast sitt personnummer, vi tog inget ID.

Det vinglar lite.
Citera
2020-04-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag kikar på samtalslistorna (som jag inte gjorde när jag skrev inlägget du citerar) så pratade hon faktiskt inte med någon efter hon hade gått utanför dörren. Hennes enda kontakt efter JJ, där samtalet avslutades kl 23.54. Och kl 00.07 befann hon sig på Fågelbärsgatan. Alltså från kl 23.54 tills hon kom hem igen kl 00.15 hade hon inte kontakt med en levande själ. Bara 3 st "Hallå?" via sms till Stefan.

Nästa kontakt är kl 01.33:19 då hon verkar skicka en bild med strumpor och hållare. Kl 01.37 pratar hon med JJ igen i 38 minuter

Tack, jättebra. Då vet jag det. Ska ladda ner en massa filer så fort jag har satt mig vid datorn lite senare.

Skulle vara intressant att veta om Lena berättade för JJ att hon skulle ut och träffa SD.

*Får ta och rota fram JJs vittnesmål*
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-28 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in