Citat:
Ursprungligen postat av
Unni.Drougge
Du verkar väldigt ofta behöva stor hjälp att tänka. Så jag får väl förenkla det lite för dig, återigen
då svarade Stefan att "-Vi ska åka,jag och min fru". Stefan hade hela tiden pratat om att han var skild och helt plötsligt så var det hans fru.
M säger att Stefan, då han jobbat, kanske inte drar sig för att hålla sanningen
Han har gett sken av att han haft ett bra äktenskap gentemot mot mig.
Han har hela tiden sagt att han har haft det bra. Därför blev jag så förvånad att han skulle skilja sig helt plötsligt, vi har inte fått några signaler att de skulle skilja sig.
Jag reagerade då när han sa det, oj ska ni skilja er. Han sa att han ville skilja sig.
Då sade Stefan att, "-Igår så sade min fru att hon ville skiljas" och han var jätte ledsen för han "-älskade Hanna jätte mycket".
C säger att då Stefan hade berättat om sin affär med den här kvinnan, så då Hanna började må bättre,för ett och halvt år sedan, sagt att han hade gjort slut med kvinnan för att han ville fortsätta med Hanna.
C upplevde Stefan som väldigt ärlig i detta.
Stefan säger då att Hanna har haft tidigare lite psykiska problem, hon har varit väldigt deprimerad och så vidare, och till och med haft funderingar på att avsluta sitt tidigare liv, och så vidare.
han så_l!, lite besvärad ut och sa, "-Vi kommer förmodligen få en väldig tråkig löpsedel inom kort i Orebro". "-Jaha" svarade jag då "-Vad är det då?", då är det hans granne och då förstod jag inte, men då berättade han att han hade blivit uppringd av, om jag minns rätt, ett av dennes barn och frågat honom om han visste vart deras mamma var någonstans, och då fanns det en misstanke, stod det då, om människorov i tidningen.
Men löpet kom först flera dagar senare. Min reaktion var att det här var ju en granne som till honom som han känner, så det var inget konstigt att han var påverkad av det.
Som exempel kan Stefan D berätta om något makabert, så som då han berättade som slagsmålet på geocachingeventet eller att han blivit anmäld till soc för att slå sina barn och före detta fru, med ett leende på läpparna och på ett skämtsamt sätt.
Enligt Stefan D är han diagnosticerad med ADD eller något liknande.
Du sa ju förut att du ville veta hur han var på arbetet osv. Well, han ljuger om det mesta som vanligt.
Vad är anmärkningsvärt med att en man på jobbet drar solskenshistorier om sig och sin familj fast han har en hemlig älskarinna? Det är vanligare än du tror, om du själv behöver hjälp med att tänka!
För att A säger att B inte alltid är sanningsenlig på jobbet, måste det inte vara så.
Är A (=M) sanningsenlig?
Har du ingen erfarenhet från arbetsplatser heller? Har alla alltid varit helt ärliga på alla dina jobb? SD ville skiljas för att hans fru ville det och han tyckte då det var bäst, mao ville han också skiljas. Av någon anledning ändrade de sig - igen - och då var det väl OK att signalera med att kalla HD för "fru" igen?
Han
brukade inte vara lätt att komma inpå livet, varför skulle
han berätta varje steg han tagit i sitt privatliv, på arbetet?
Att han "upplevdes som väldigt ärlig" när han lade en del av korten på bordet är inte konstigt,
då han ju sa något högst privat och visade känslor.
Vi vet inte exakt vilken ordning han sa allting?
("Min fru vill skiljas, jag vill inte skiljas, är jätteledsen, men nu vill jag också skiljas, har haft en älskarinna, gjort slut med henne, nu är min f.d. fru min fru igen" - Konstigt?)
Är det alltid och per automatik mannens fel om hustrun mår dåligt?
Kan du svära på att HD inte har problem utan SD?
Om han fått veta att en granne är försvunnen så att omgivningen blivit allvarligt orolig, att det absolut inte var likt henne att försvinna, inte av egen vilja, vad är konstigt med att han pratar om löpsedlar?
Anmärkningsvärt att löpsedlarna kom flera dagar
efter han sa det?
Han hade ju fått veta i anslutning till försvinnandet.
Om SD är diagnosticerad med ADD (=ADHD men utan överaktivitet) och HD lärt sig leva med det, skulle det misstänkliggöra honom på särskilt sätt?
Vet du hur många som har den diagnosen i vårt land?
Vet du att viss impulsivitet ingår i diagnosen?
Impulsivitet betyder inte automatiskt att någon har tendens till våldshandlingar.
Många konstnärer kan uppfattas som intensiva då de inte arbetar i team så ofta och
deras beslut och upplevelser står för dem själva - de reagerar m a o inte i grupp.
Då ser de högst "impulsiva" ut- eller är det. Bara som exempel. Italienare anses ju vara
impulsiva. Vet inte hur det påverkat deras mordstatistik.
Med att slå barn och fru, så har HD sagt att han inte slagit dem.
Vad vi vet har han greppat tag i LW:s och en dotters arm så att de sa att det "gör ont" vilket
jag kan tro på.
Jag undrar nu.
På vad sätt pekar dessa omständigheter på ett direkt sätt till hans skuld som mördare?
Har du läst statistiken över alla familjer där handgemäng uppstår till och från eller ganska ofta, till och med regelbundet? Ska jag hjälpa dig med litet statistik från psykologiska och pedagogiska institutionen vid universitetet?
Du har skrivit på ett vidrigt sätt om SD tidigare. Du har ett stort behov av att kränka människor.
Varför (diagnos)?