2020-04-25, 22:38
Medlem
mattias_rs avatar
Intressant debattartikel publicerad hos Samnytt - lite info om återvandring som folk brukar ifrågasätta.

Återvandring ödesfråga för Sverige
https://samnytt.se/atervandring-odesfraga-for-sverige/
Citera
2020-04-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter17
bara för medlemmar antar jag?
Du kan anmäla dig som passiv aktivist!
Citera
2020-04-25, 23:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Absolut, det kommer gå till ungefär som följer:

1. Efter vaket 2022: SD blir störst. Sossarna sitter dock kvar i regering. Afs ökar med ett par %.

2. 2026: SD bildar regering. Med M och/eller KD. Afs får ev en regeringsplats. Ungefär här kommer majoriteten av svenskarna inse sina misstag och förstår vad som måste göras. Det är riktigt frustrerade och den nationalistiska vågen har redan spridit och etablerat sig Europa. Det går dock lite trögare i Sverige. Sjukdomstillståndet tar längre tid att bota här. Det kommer förmodligen inte bli några nämnvärda åtgärder som löser problemen ännu.

3. 3030-2034: någon gång i denna period kommer det hända. Afs kommer växa explosionsartat och bilda regering med eller utan SD. Ungefär som det som hände i Italien med Lega och 5-stjärnorna. Det kommer nog inte hända innan.

Men det här scenariot är inget konstigt. Konstigare saker i historien händer hela tiden. Allt får motreaktioner. Precis som kommunismen växte och var en reaktion av nazismen efter kriget kommer nationalismen ta över Europa efter globalism och vänsterliberalism. EU kommer upplösas och nationalstaterna blir starkare och mer patriotiska än någonsin.
Det var ett väldigt optimistiskt scenario, men jag delar din uppfattning om att det är efter valet 2026, någon gång, som det kan hända grejer rent allmänt. Om AfS vill vara med i matchen då får de lägga i en högre växel. Försöka knyta till sig fler kompetenta människor som kan företräda dem; alltså inte endast uteslutna politiker eller obekväma personer som gjort sig omöjliga i olika sammanhang.

Jag kommer fortsätta rösta på AfS så länge de ställer upp i val, och det tack vare Kasselstrand -- om det inte dyker upp ett bättre alternativ till SD. Hoppas inte, för det finns en bra grund att bygga vidare på i AfS. Det är inte heller positivt om trenden med nya partier i tid och otid håller i sig. Det måste finnas tålamod om det ska kunna bli något.

Min gissning är i alla fall att SD i regeringsställning blir en liten besvikelse för många, därmed inte sagt att SD floppar, och att detta s.a.s. krattar manegen för ett mer radikalt parti.

Missnöjesröster emot missnöjespartiet SD?
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-04-25 kl. 23:37.
Citera
2020-04-25, 23:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
"Återvandring ödesfråga för Sverige"

https://samnytt.se/atervandring-odesfraga-for-sverige/
Bra att AfS ser till att synas lite i alternativa media. För många är detta ett livstecken.
Citera
2020-04-26, 18:27
Medlem
WolframTungstens avatar
Delas det ut flygblad förutom de utdelningar det stått om på hemsidan? Är AfS bara ett Internetfenomen? Jag vill ha flygblad och göra vad jag kan, men får ingen respons från partiet. I Nationaldemokraterna hade vi många ungdomar och det delades ut flygblad mest hela tiden.
Citera
2020-04-27, 11:49
Medlem
Hur många svenskar når Jeff Ahl och Gustav Kasselstrand ut till med sina nya videobloggar?
Citera
2020-04-28, 01:17
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Hur många svenskar når Jeff Ahl och Gustav Kasselstrand ut till med sina nya videobloggar?
Det går trögt nu.
Citera
2020-04-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Det går trögt nu.
Är det så, alltså? Gissar på runt 100,000 visningar (eller mindre) per video i så fall? Tråkigt att höra. Såg i alla fall att de lyckats få in en artikel i Samhällsnytt, där det bör vara hög konkurrens om utrymmet på debattsidorna. Kung Gustav och hans trogne pitbull Jeff kan knappast beskyllas för att ligga på latsidan.
Citera
2020-04-28, 11:14
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Delas det ut flygblad förutom de utdelningar det stått om på hemsidan? Är AfS bara ett Internetfenomen? Jag vill ha flygblad och göra vad jag kan, men får ingen respons från partiet. I Nationaldemokraterna hade vi många ungdomar och det delades ut flygblad mest hela tiden.

Flygblad är en 90-tals grej inget parti delar ut flygblad idag. Jag vet att ND delade ut flygblad, men hur många var det som läste dom? Idag är det väl bara det efterblivna NMR som sysslar med flygbladsutdelning.
Citera
2020-04-28, 11:23
Medlem
Jag är jude från Israel. Hur ställer sig AFS mot mig? Är de anti semiter? Skall man sätta in dom i min "nej" kategori?
Citera
2020-04-28, 11:26
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Jag är jude från Israel. Hur ställer sig AFS mot mig? Är de anti semiter? Skall man sätta in dom i min "nej" kategori?
Tror inga partier är antisemiter - det är bara vad motståndarpartierna påstår.
(Såvida jag inte missat något)
Citera
2020-04-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Tror inga partier är antisemiter - det är bara vad motståndarpartierna påstår.
(Såvida jag inte missat något)

Men det som gör att man blir misstänksam är att det alltid finns någon som sätts dit för anti semitism. T.ex SD där det alltid finns någon medlem med anti semitisk åsikter. Är det säkert för judar att rösta på ett parti där man är 50/50 på om de är anti semitisk eller inte? Jag skulle vilja säga såhär: om ett parti är anti islam så kan man räkna med att de är anti judar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in