2020-04-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
På VG har de statistik på hur många som har dött på sjukhus och utanför sjukhus. En överlägsen majoritet dör utanför sjukhus.

Det är naturligtvis inte så att alla dessa nekas vård av någon dörrvakt på sjukhuset, därav mina citationstecken, men Flashback tolkar ju de svenska siffrorna så och då bör det givetvis även göras med de norska.

Aha då förstår jag
Citera
2020-04-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
För långsamt? Varför vill de ha fler döda? Tycker du att det är bra?
Jag håller med dig men dom har en man i Finland som också är för naturlig flockimmunitet och har kopplingar till Gisecke och Tegnell. Det verkar vara en liten organisation för sig det där, empatilösa smånassar. Som tur är ingår inte alla världens länders hälsomyndigheters chefer eller immuniologer. Vill man inte offra människor på den naturliga billiga vägen finns ju teknologi och mordern vetenskap att ta till, vaccin bla.
Citera
2020-04-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
200 000+ har blivit arbetslösa av "pandemin". Jag vet inte vad ni tycker men är inte det en hög siffra?

Tänk vad en fullständig lockdown hade skapat i så fall..

Inte så mycket mer för 58% kunde tydligen jobba hemma och detta är inom de branscher typ flyg, hotell och restauranger.

Inga flyger och inga bor på hotell nu.

Vilka mer hade fått stånga i en lokcdown tror du.
Citera
2020-04-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Länder som har kontroll på Corona kommer inte släppa in svenskar i sina länder. De får studera via e-post, telefon och skype. På SVTs frågechatt läste jag en som frågade om hen kunde åka till England för hen hade hört att de inte släpper in svenskar. SVT svarade att svenska UD avråder från resor! Sverige har inget att säga till om, det är andra länder som stoppar svenskar. Alla får resa till och från Sverige, men svenskar kommer ha svårt att resa någonstans.

Ja, alltså.. om nu antikroppar inte innebär smittfri kan jag inte heller se att svenskar får öppna dörrar till länderna som haft lockdown.
Citera
2020-04-28, 09:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
fattar inte varför barn fortfarande kallas till utvecklingssamtal och folktandvård. Det måste ju bli sjukt många onödiga möten där både barn och vuxna är inblandade.

Åtminstone i Stockholm är det redan spritt i samhället, jag tror inte dessa s.k. restriktioner spelar någon roll nu. Det är 2 månader för sent. Det är därför FHM är så nervösa för "lock-down"-tåget har gått och de saknar egentligen alternativ på åtgärder. Vi är i situationen som Italien och Spanien, deras åtgärder gör varken till eller från för de kom för sent. Tal om uteserveringar och annat är bara för att de skall ge sken av att de gör något. Största smittan sker redan på sjukhus.
Citera
2020-04-28, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Finns inget bevis man blir immun.
Bara för att det inte finns bevis så talar allt för det. Det är ingenting som talar för att man INTE blir immun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Grejen är den att efter att UK övergav Sverige så har man känts så jävla ensam.
Man har hela tiden försökt inbilla sig att när det hände nånting som kunde ha det minsta som kunde påminna Sverige var det per automatik att: "Åhhhhhhhhhh de gör som oss"!!!!!!

Så, alla länder som har gått i lockdown OCH visste redan från början att de skulle öppna så fort som möjligt blir omedelbart:
"Åhhhhhhhhh titta titta!!!! De öppnar!!!!! Åhhhhh vad bra vi är"!!!!! (ähhhhhhhhh???????????)

Eller att Finland säger att det är för låg kurva:
"Åhhhhhhhh titta titta!!!!!!! De har för flack kurva!!!!! Åhhhhhhhh va bra vi är"!!!!! (ähhhhhhhhh???????????)

Eller att det finns ett par länder i världen som har mer döda per capita än Sverige
"Åhhhhhhhh titta titta!!!!!!! De har mer döda än oss!!!!! Åhhhhhhhh va bra vi är"!!!!! (ähhhhhhhhh???????????)

Grejen är också den att England som hade bedragit Svärje är de otroligt sura mot.
"Men vafan, det var ni som tipsade om flockimmunitet. Drar ni er ut nu då"?!?!?

Därför är alla som suputen Giesecke som flinar och säger:
"Höhöhöhö ni kommer få minst 5 tusen totalt när allt detta är över höhöhöhö" (ähhhhhhhhhhhh????????)

Ja, ungefär så

Man vrider varenda bit information till - titta vi har gjort heelt rätt.

Jag minns Tegnell, "UK dom kan sin sak, bästa killarna i världen", sen blev det "Dom har haft fel förut, Kongo 99 till exempel, riktigt biggie".

Detta vore nästan kul om det inte vore för att gamla ligger och dör kvävningsdöden hemma...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Inte så mycket mer för 58% kunde tydligen jobba hemma och detta är inom de branscher typ flyg, hotell och restauranger.

Inga flyger och inga bor på hotell nu.

Vilka mer hade fått stånga i en lokcdown tror du.

Att stänga en pappersmaskin är en process som tar en månad. Bara för att ta ett exempel.
Jag tror inte komplett lockdown är svaret, utan massiv testning, spårning och karantän av smittade. Nya tester innan man får lämna hemmet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Underrapporteringen är "onödiga transporter".

Pressträff om covid-19 (coronavirus) 3 april 2020 (8:15)

Nationella principer för prioritering inom intensivvård under extraordinära förhållanden
Ursprungligen postat av Urbizzo
Tre veckor innan den 19 april, dog det 1843 fler människor än genomsnittet för samma period under åren 2015-2019. Man kan anta det är coronavirus-sjuka.
Under den perioden (28 mars - 18 april) redovisas 1406 coronavirus-dödsfall.
Man kan därför anta att det är en undrrapportering av döda i coronavirus.
Denna underrapportering är 31 %.
Ej rapporterade 437 döda.
Efter detta datum, har ökningen av antal dödsfall fortsatt, och man kan därför också anta att underrapporteringen fortsätter. Antagligt även ökande.

Det är viktigt att få rätt information. I början av pandemin sas uttryckligen att det var viktigt att man kan lita på siffrorna.

Hur ser det ut med rapporteringen?

Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Underrapporteringen är "onödiga transporter".

Pressträff om covid-19 (coronavirus) 3 april 2020 (8:15)

Nationella principer för prioritering inom intensivvård under extraordinära förhållanden

Du menar att man sållar bort patienter - Att många aldrig får någon vård. Väldigt många i så fall.
Men man borde ju ändå konstatera ifall dom haft coronavirus.
Blir dom inte ens testade?
Det är ju viktigt med korrekt information, om man ska kunna stoppa smittspridningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Allt tyder på att man blir immun åtminstone för ett tag.
Ett tag, vad menar du? Jävla konstigt begrepp. Hur långt är ett snöre?
Citera
2020-04-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Åtminstone i Stockholm är det redan spritt i samhället, jag tror inte dessa s.k. restriktioner spelar någon roll nu. Det är 2 månader för sent. Det är därför FHM är så nervösa för "lock-down"-tåget har gått och de saknar egentligen alternativ på åtgärder. Vi är i situationen som Italien och Spanien, deras åtgärder gör varken till eller från för de kom för sent. Tal om uteserveringar och annat är bara för att de skall ge sken av att de gör något. Största smittan sker redan på sjukhus.

It would slow the rate of infection to allow hospitals to breathe. The next three to six weeks are already set in stone, but the hospitals must rest or we face incredible issues on that front.
Citera
2020-04-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Dåliga tänder får de leva med resten av livet om de inte får tandvård i tid. Kanske inte värt det för ett virus som inte drabbar barn i någon större utsträckning.

ja, men nu syftade jag inte specifikt på barn, utan på möten mellan vuxna/barn och sociala kontakter man skulle kunna undvika. Man måste kanske åka kolkektivt till mottagningen, vänta i väntrum etc. Men tandläkarna kanske har andningsmasker så de själva är skyddade, de är ju väldigt nära folks munnar. Munskydd hjälper ju inte enl. experter. Barn kan ju även smitta andra om de själva inte drabbas så hårt. Har man akuta problem får man väl ringa själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in