Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Om Kina kan man givetvis tycka massor om på goda grunder. Men den svenska regeringen kan dra åt helvete då de hade chansen att bromsa smittan Dag 1 så vi vunnit tid och kunnat invänta antikroppstester. Detta hade gjort att färre dött i Sverige och vi hade fått mer kontroll på smittan. Nu gjorde regeringen inget i tidigt skede och därför har vi allmän smittspridning i Sverige och ingen kontroll. Dock försöker jag tänka konstruktivt hur vi nu kan hantera detta på bästa vis efter regeringens icke-hantering. Det ligger nu i vårt ansvar att hitta en bra 'tajming' för att bli smittad. Sen måste vi få fram antikroppstester till samhället så fort som möjligt.
Det fetade. Håller med.
Ang. tajming att bli smittad, jag tänker då göra allt jag kan för att inte bli smittad nu! Bor i Sthlm, där man vet att vården har det hårt nu, och jag har riskfaktorer så jag vill inte riskera ligga där på sjukhus och de kanske inte har tid att titta till en ordentligt. Nej man får hoppas man isf blir smittad till hösten när det kanske är mer normalt.
Antikropps-tester! Ja KTH gjorde ju fantastiska sådana för testerna på Danderyds vårdpersonal. Vad hände sen då, varför massproducerar man inte nu? What's the hold up? Eller gör man det? Inte hört ngt mer.
Hoppas det inte blir samma senfärdighet med det nu också som med att öht se smittan komma, fixa vanliga tester, besöksförbud på äldreboenden, munskydd, eftersläpning, osv...

Pang i Bygget! Fars.