2020-04-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Lockdown och Corona app.
Coolt. Kommer den appen utrota alla virus på planeten eller bara sars-cov2?
Citera
2020-04-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK now we know that you are not very clever as I never have said that Covid19 is like a Common flu. More like a bad flu which also can kill people.

Which it also is not, as I have debunked for you many time. Only one flu can compare to this, and that is the greatest pandemic of the past 100+ years — but once again, I’m glad that you’ve learned something from what I’ve taught you and that you’ve moved your goalposts further back. We’ve made real progress since you first came here with your “look at this YouTube video, it’s just a flu!” claims.

Here endeth our lesson for today, however.
Citera
2020-04-28, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Vad dramatiska ni är. Farföräldrar dör varje dag oavsett.

Vet ni vad medelöverlevnaden är för de som hamnar på äldreboenden? 1 år. Smaka på den siffran.

Artikel från 2014.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/val2014/allt-farre-far-plats-pa-aldreboende

20% dör inom en månad.

Förstår ni hur illa däran de flesta är?
Ja men för att klargöra så handlafet här om särskilda boenden vilket inte riktigt är samma sak som äldreboenden och siffran 1 av fem dog är från 2012.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vaccin eller om den inte fungerar så måste ju världen stänga ner turismen. Vi får leva av andra näringar än turism och intresset av att resa får bytas ut till något annat.

Globalisemen kan bara leva kvar som ett utbyte av varor inte människor. Men beroendet av Kina kan inte få vara så stort som i dag vi måste kunna tillverka strategiska varor i egna fabriker kanske tillsamman med länder vi litar på alltså Nordeuropa.

Vi får räkna med att Corona 2 och Corona 3 är mycket värre än den nuvarande obetydliga pandemin.

Och vad grundar du det sista på? Varför är det logiskt att viruset kommer mutera till en värre och värre version? Det har varit tvärtom med andra pandemier som svininfluensan och spanska sjukan.
Man kan nästan tro att det är nån jävla ekofascist som tagit fram viruset som biologiskt vapen...
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
I Storbritannien tog en tidigare polis självmord på grund av ensamhet i lockdown

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8261035/Very-sociable-former-policeman-takes-life-struggling-cope-isolation.html

"A former police officer struggling to cope with the coronavirus lockdown took his own life, his heartbroken family has revealed."

"elatives said living under the lockdown restrictions had deeply affected the devoted father."

" his family noticed his mood changed dramatically when the lockdown was introduced on March 23."

"He is a tragic loss to his family and friends who are in total shock at this moment in time."

Det hysteriska svaret på viruset kommer att ta många fler liv än själva viruset.

Om du läser mer än rubriken så ser du att det fanns mer bakgrund till självmordet än bara lockdown. Men allt går ju vinkla hur man sjalv behagar.
Citera
Medlem
Stones avatar
Ekot och Cecilia Uddèn påstår att det tillverkas munskydd i Gaza för export och att Israel är en storkund. Hur mycket sanning ligger i detta? Jag menar, bara att Hamas och Gaza får in materialet eller att de har en fungerande textilindustri... är det ett försök till propaganda?
Citera
2020-04-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Det är ingen influensa. Det är förresten han som jämför med spanska sjukan hela tiden (som var en influensa). Detta är ingen influensa, det är ett konstigt jävla virus med en massa olika symtom som slår olika. Finns 90-åringar med kol och hjärtfel som överlever och 30-åringar som dör utan att ha varit i en riskgrupp.
Jag var inte alls orolig över det först men det värsta jag hört nu är att man kan ha det mycket längre än 2 veckor och 2 månader, bli återinfekterad om och om igen och att unga, friska får blodproppar och stroke.

Jag var sjuk tre och en halv vecka, frisk i tio dagar, fick återfall förra måndagen och trodde jag skulle dö i söndags, stickningar och krypningar, enorm nackstelhet.

Nu börjar jag väl känna acceptans inför att det kan ta slut när som helst. Men jag måste tvinga mig ut för cirkulationen.

Det provocerar mig att folk tror att det går över fort för alla.

Jag är 48 år och frisk i övrigt.
Citera
2020-04-28, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Which it also is not, as I have debunked for you many time. Only one flu can compare to this, and that is the greatest pandemic of the past 100+ years — but once again, I’m glad that you’ve learned something from what I’ve taught you and that you’ve moved your goalposts further back. We’ve made real progress since you first came here with your “look at this YouTube video, it’s just a flu!” claims.

Here endeth our lesson for today, however.
Why are you Still being so ignorant? Have you not heard about THE Hong Kong flu pandemic?
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tycks vara en av dem som tror att det är Tegnell - ensam - som fattar besluten. Du förstår inte hur många gånger det sen än förklaras i tv/tidningar/radio att det finns en grupp av människor som tillsammans fattar besluten och att Tegnells roll är att presentera dessa i media. Ovanpå Tegnell finns hans chef som har det yttersta ansvaret. Och därutöver har vi regeringen och statsministern som har det politiska ansvaret.
Jag är ytterst skeptiskt till att du faktiskt tror på vad du själv skriver, eftersom du ibland verkar ha viss kunskap, men om du verkligen gör det så kommer du bli både förbannad och förvånad så snart någon på FHM vågar berätta hur det verkligen står till där…

Hint: det är långt från det oljade maskineri som det uppmålas som och de misstag och rejäla klavertramp som flutit upp till ytan är endast toppen på ett isberg av dysfunktionalitet, härskartekniker, brist på respekt för den vetenskapliga metoden och en utvecklad oförmåga att lyssna på kritiker både internt och externt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Om Kina kan man givetvis tycka massor om på goda grunder. Men den svenska regeringen kan dra åt helvete då de hade chansen att bromsa smittan Dag 1 så vi vunnit tid och kunnat invänta antikroppstester. Detta hade gjort att färre dött i Sverige och vi hade fått mer kontroll på smittan. Nu gjorde regeringen inget i tidigt skede och därför har vi allmän smittspridning i Sverige och ingen kontroll. Dock försöker jag tänka konstruktivt hur vi nu kan hantera detta på bästa vis efter regeringens icke-hantering. Det ligger nu i vårt ansvar att hitta en bra 'tajming' för att bli smittad. Sen måste vi få fram antikroppstester till samhället så fort som möjligt.

Det fetade. Håller med.

Ang. tajming att bli smittad, jag tänker då göra allt jag kan för att inte bli smittad nu! Bor i Sthlm, där man vet att vården har det hårt nu, och jag har riskfaktorer så jag vill inte riskera ligga där på sjukhus och de kanske inte har tid att titta till en ordentligt. Nej man får hoppas man isf blir smittad till hösten när det kanske är mer normalt.

Antikropps-tester! Ja KTH gjorde ju fantastiska sådana för testerna på Danderyds vårdpersonal. Vad hände sen då, varför massproducerar man inte nu? What's the hold up? Eller gör man det? Inte hört ngt mer.

Hoppas det inte blir samma senfärdighet med det nu också som med att öht se smittan komma, fixa vanliga tester, besöksförbud på äldreboenden, munskydd, eftersläpning, osv... Pang i Bygget! Fars.
Citera
2020-04-28, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
If the antibody test is accurate in the population.
If You have mild symtoms the chans of false negative is huge. Better to count over the total population. The relation between antibodys and infected and immuity is far from clear. Just dont extrapolate the IFR data to the population.

I believe the sensitivity margin of error was lower than the specificity — that the chance of false-negatives were lower than that of false-positives, meaning the results will only skew lower in percentage affected (alongside other factors like the audience chosen for testing) and this is the minimum IFR. It also matches well with the minimum IFR from their testing last week.

Do not be so quick to discard the best, usable information we have.
Citera
2020-04-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Ja, just nu är det säkrare att vara gammal i Finland, men frågan är hur länge de gamla måste sitta isolerade om man inte har flockimmunitet i landet. Om Sverige lyckas få flockimmunitet så kommer vi kunna skydda de gamla bättre än andra länder och kanske kan släppa lite på isoleringen så att de äldsta får träffa sina anhöriga sina sista år. Jag håller tummarna för detta, och för att man lyckas minska spridningen bland de gamla i Sverige.
Finns inget bevis man blir immun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in