2020-04-27, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saviola
Jag har arbetat 15 år inom barnomsorgen och detta har aldrig hänt mig. Dock vill de ha utdrag varje gång jag bytt jobb.
Jag fick det förklarat innan , det beror på vilken kommun man bor i. Jag blev också förvånad.
Citera
2020-04-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
På vilket sätt besvärar Fiji och Samoa Tonga?

Varför skulle man använda afrikansk kvinna om hon är från Tonga? Hur står det till med dina geografikunskaper?

Förlåt. Det var ett skrivfel. Det skulle vara "gräns med fiji och samoa ".
Citera
2020-04-28, 00:54
Medlem
Citat:
Inte i detta sammanhang eftersom Tonga inte ligger ens i närheten av Afrika.
Jag vet min geografi ganska bra och jag vet att tonga inte ens nära afrika. Någon tidigare använde ordet "negress” för att beskriva cassie för att han tänkte cassie är afrikansk. Och jag rättade honom till att "negress” är fel ord för att beskriva en afrikansk kvinna. Afrikansk kvinna är afrikansk kvinna, punkt slut. Inte ”negress”. Mangå folk tror att Cassie är afrikansk men det är inte sant. Hon är polynesisk. Jag menar ursprungligen iallafall.
Citera
2020-04-28, 01:33
Medlem
Citat:
Det trodde man inte om Ted Bundy heller.
Ted bundy? Nu när det är för extremt, tycker du inte det? Bundy var född en psykopat som faktiskt älskade våldtäkt och dödar folk. Han var sadist. Han var någon som var väldigt ond. Cassie är inte på ted bundys nivå. Jag vet inte varför hon gjorde det hon gjorde, men jag tror det var mest extremt raseri. Kanske tillsammans med extrem rädsla och panik. Men vi vet alla inte vad som hände i hennes lägenhet den kvällen. Och varför. Bara hon vet. Förhoppningsvis kommer vi alla att veta med tiden.
Citera
2020-04-28, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Ska rätt mycket till för en arbetsgivare ska börja ta tester på en.
Finns även poliser,åklagare och andra tjänstemän som missbrukar allt från sprit till tungadroger

Mycket bra poäng. Det är mycket viktigt. Särskilt för dem som arbetar med barn och tonåringar. Månatlig drogtester kommer att hjälpa mycket.
Citera
2020-04-28, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Finns det någon som någonsin har sett Cassie ledsen ? Därför att ilska kan vara ett sätt att förmedla sorgsenhet.
Det är sant. Från ett psykologiskt perspektiv.
Citera
2020-04-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdolf1
Jag vet min geografi ganska bra och jag vet att tonga inte ens nära afrika. Någon tidigare använde ordet "negress” för att beskriva cassie för att han tänkte cassie är afrikansk. Och jag rättade honom till att "negress” är fel ord för att beskriva en afrikansk kvinna. Afrikansk kvinna är afrikansk kvinna, punkt slut. Inte ”negress”. Mangå folk tror att Cassie är afrikansk men det är inte sant. Hon är polynesisk. Jag menar ursprungligen iallafall.

Självklart är "negress" fel ord för att beskriva en afrikansk kvinna, egypterna, tunisierna osv är inge "negresser."
Citera
2020-04-28, 09:06
Avslutad
Citat:
Du får gärna berätta hur du ser det utifrån detta fotot?
Jag tycker hennes ena finger är krokigt , fast det behöver ju inte betyda något.
Senast redigerad av Massonite 2020-04-28 kl. 09:08.
Citera
2020-04-28, 09:28
Medlem
Citat:
Jag tycker hennes ena finger är krokigt , fast det behöver ju inte betyda något.

Bröts som liten när hon hade handen i fel burk.
Citera
2020-04-28, 09:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Skulle det förekomma bland danskar någon annan stans eller vad menar du med "danskar i Danmark"?
Det jag menar är självklart att det är danskar i Danmark som heter Hou , inte "danskar".

Dvs. att även om namnet kanske kan låta asiatiskt så är det inte det, utan det är etniska danskar som bär namnet, inga invandrare.
Citera
2020-04-28, 10:08
Medlem
Citat:

Jag har ett krokigt finger jag med, en fotbollsskada som inte vill läka.
Citera
2020-04-28, 10:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Inte i detta sammanhang eftersom Tonga inte ligger ens i närheten av Afrika.
Denna sidodebatt startade då en tidig bild som figurerade i tråden såg mer ut som en negress än en polynesier. Oklart om bilden ens var på den misstänkta, så jag vill bara avsluta detta missförstånd.

Då inledde GustavAdolf1 sin insats som PK-polis & försökte pådyvla mig en massa 2015-trams om att "så får man inte säga". Vilket jag självklart ignorerade.

Så även om den gamla bilden såg ut att vara på en neger, så kanske det var en helt annan neger, som inte hade med det aktuell fallet att göra. Så slutsatsen är "glöm negressen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in