2020-04-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det konstigaste av allt är att han lämnar LW (för allt han vet) ensam med alla Mållgorna! Just en fin Nattens Vite Riddare!

Min teori är att han
a) vill plantera Mållgor
b) vill kolla om polisen kommer om någon larmar
samt
c) vill kolla hur lång tid det i så fall tar tills de kommer på plats
Han glömde bort det här med hur en normal människa beter sig..

Och jag håller med om a, b och c. Kanske att han improviserade p.g.a. att Lena pratade i telefon.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-27 kl. 21:04.
Citera
2020-04-27, 21:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Han glömde bort det här med hur en normal människa beter sig..

Det vet han nog inte...
Citera
2020-04-27, 21:09
Medlem
Nu kl 21.00 släpptes del 16 på youtube, rättegången: "En bekant berättar". Det är han som här i tråden tydligen kallas MgL och som jag antar är "Mattan". Rätta mig om jag har fel.

Igår i del 15 berättade Noa. Mycket intressant.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-27 kl. 21:23.
Citera
2020-04-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag börjar undra pm det inte är en komplott.

Helt uppenbara felaktigheter skrivs av en, bekräftas av en annan. Inte bara en felaktighet.

Om jag hade orken!

Men du har vetskapen! Och har uttryckt den så fler kan vara observanta. Räcker långt. krya på dej!
Citera
2020-04-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ett exempel är väl att det har skrivits sida upp och sida ner om den här hundföraren som fick order om att avbryta sökandet fast sökhunden började dra mot bullerplanket, Sanningen var att privatpersonen Erik rastade sin hund som drog mot där LW låg. Så den avbrutna hundföraren är en fet jävla trådsanning.

Har du ännu inte fattat att det rör sig om 3 hundar med sina ägare resp förare?
Privatpersonen har väl inte här att göra?
Varför drar du upp den hunden? För att skapa en trådsanning?
Citera
2020-04-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har du ännu inte fattat att det rör sig om 3 hundar med sina ägare resp förare?
Privatpersonen har väl inte här att göra?
Varför drar du upp den hunden? För att skapa en trådsanning?
För att det var den enda hunden som blev "avbruten". Och det var inte ens en sökhund. Alla andra, hundförare och hundar, gjorde sitt jobb inom 100 m radie från Lenas bostad. De hittade inget. Alltså beordrade befälet dom en ny lokalisation: Vivallaskogen.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-27 kl. 21:56.
Citera
2020-04-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag hittade inlägget. Du bör bli lite mer källkritisk. Den användaren är inte pålitlig.

Aha ... Då har du sagt det ... Vet vi om BL och ÅH var eniga om tolkningen av 11-12 maj -18?
Hur är man källkritisk om man inte har förutfattade meningar om en postare?
Vet inte var jag ska leta angående hur BL och ÅH yttrade sig om denna natt och vad SD
påstod.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-27 kl. 21:55.
Citera
2020-04-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För att det var den enda hunden som blev "avbruten". Och det var inte ens en sökhund. Alla andra, hundförare och hundar, gjorde sitt jobb inom 100 m radie från Lenas bostad. De hittade inget. Alltså beordrade befälet dom en ny lokalisation: Vivallaskogen.

Men de hade hittat om den aktuella hunden fått gå en bit till ...
Citera
2020-04-27, 22:03
Medlem
Citat:
Men de hade hittat om den aktuella hunden fått gå en bit till ...
Det fanns ingen "aktuell" hund. Kanske låg vinden fel. De fick inte upp nån vittring. Därför slutade man söka där och blev dirigerade till annan plats. Vad är det du inte begriper?
Citera
2020-04-27, 22:03
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blev jag också. Det står mer och mer klart ju längre man kommer i serien på Youtube.

Har nyss lyssnat klart på del 15, där N*oa vittnar. Han säger bl.a "... ursäkta om jag säger det, men jag har alltid tyckt att han är skum. Han har den där psykopat looken. Flinet..."

Samt massor med annat. Särskilt morgonen då Lena var borta och samtalet med SD på morgonen etc etc. SD som inte ens frågade varför N ringde kl 7 på morgonen.

N berättar också hur JG har ränt omkring till alla geocachar och snackat skit om Lena. Riktigt fula saker. Förtal. Inte konstigt att
Noa avskyr även JG.

Haha och när NW säger,
- Jag ringde den mest konstiga jag kunde komma på, "alltså SD.

Måste kännas jag jobbigt för SD att få höra hur folk egentligen uppfattat honom genom tiden.
Citera
2020-04-27, 22:11
Medlem
Citat:
Aha ... Då har du sagt det ... Vet vi om BL och ÅH var eniga om tolkningen av 11-12 maj -18?
Vet inte var jag ska leta angående hur BL och ÅH yttrade sig om denna natt och vad SD
påstod.

1) Källkritik: man kollar upp, oavsett vem som har skrivit. Alla kan göra misstag och trådsanningar kan skapas även av dem man "litar" på. Så läs fup (man kan nyttja sökfunktionen om man inte vet var något står skrivet). Läs artiklar, lyssna på rättegångspodden. Ta INGET för sanning, och framförallt sprid inte det vidare som en sanning bara för att "någon" har sagt... Hur mycket du än litar på den personen. Det skrivs hänvisningar hela tiden till fub, nyttja det och slå upp vad som står där om något.

2) BJ och ÅH har inte yttrat sig om denna sak. Vi väntar alla på att domen ska komma 6 maj och då skriver domaren tillsammans med nämndemän hur det uppfattar rättegången och bevisningen. Att BL ska ha yttrat åsikter om innehållet i rättegången är skvaller och får stå för den som skrev det. Kan vara sant, men är det troligen inte. Just det kommer vi aldrig få veta eftersom en domare inte ska yttra sig i förväg. Om denne ha gjort det ändå i fikarummet, så ska det stanna där och kan/bör aldrig bli en officiell sanning. Det är bara dumt att föra sådant vidare.
Citera
2020-04-27, 22:14
Medlem
Citat:
påstod
.

AB 147. Förhör SD. Använd sökfunktionen för det står på flera ställen. Man får använda fantasin till lämpliga sökord och prova sig fram. Så gör vi andra...

Vivalla, ficklampa, polis, mot mig, etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in