Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Tacket var mest för att du räddar livet på folk.

Men tack för svaret också!
Det är underligt att sars2 slår så olika på könen, och kanske också mellan raser. Dessutom kanske man måste ta med vilka etniciteter som bor i ett land när man jämför statistik.
Jag funderar över om medicineringen kan vara en del i olika dödlighet mellan länder också, men som du säger så går det ju inte att skönja så mycket mönster än.
Även om skidåkare smittade taxichaufförer direkt vid hemkomsten, så verkar detta slagit mycket hårdare mot människor som är svarta eller av arabiskt ursprung då.
TBC är iof vanligt på vissa håll, men på många ställen vaccineras också mot TBC.
Finns ju många teorier om att invandrare skulle ha tex TBC och därför drabbas hårdare, men jag tycker inte att dessa teorier verkar hålla tätt...
Ja, där fick du en inblick i min röriga skalle! Skyll dig själv, du frågade!

Aha ok, tack
Ja, herregud, det finns så många variabler. Min skalle är lika rörig ...
Jag tror att regeringen vill att så många som möjligt ska smittas, för att underlag ska skapas. Jag tror att strategin är utformad för att få fram data. Svenskarna är labbråttor helt enkelt.
En av de jobbiga aspekterna av coronavård är den lukten som sitter kvar i näsan, pga masken.
Lukten sitter i näsan flera timmar efter jobbet.
Så fick jag det sagt också.
Lustigt förresten att förnekarna (som tyckte att covid19 var som influensa) har försvunnit från tråden ...