2020-04-27, 17:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
@Willeswille, vad vill du säga med dina rextmassor? Du lägger ut avlyssningar men pekar inre på vad du vill ha sagt med dessa samtal.

Nja en inblick hur huvudrollsinnehavarna i denna tråd fungerade till vardags .

K: varför var man besviken på Lena
S: tex han "######## #####" som skriver, som uppfattade att hon gav inviter fast hon inte gjorde det, hon uppfattades väldigt flörtig, eller hon var väldigt flörtig med allt och alla.

K: tyvärr tror många att när man skrattar åt nåt skämt eller är glad hela tiden åt en person att man är flörtig

S: hon var väldigt bekräftande och fysisk och sådär. Om ni skulle ses första gången så skulle hon hon mycket väl kunna hålla dig i handen, och smeka på insidan av armen och sådär. Många uppfattade att man var uppvaktad av henne utan att vara det, och därför är det många som blivit besvikna, rätt många "cashare" i området, och andra män också.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Måhända en liten hint om att dom tidiga uppgifterna om att Lena Wesström var beroende av att testa sin dragningskraft på män stämmer.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-27 kl. 17:21.
Citera
2020-04-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Har inte den misstänkte lyft fram annan trolig GM? Han om nån borde känna till om det fanns någon kring BO som inte var bra. De hade så tät kontakt menar jag och delade säkert sitt innersta med varandra.
Om han nu vill framstå som oskyldig så borde han uttrycka sorg, förtvivlan och rädsla med.

Det lär inte hjälpa honom att nu, efter två år, visa upp några krokodiltårar. Han är körd. All lögns fader, skulle väl en imam sagt. Givetvis kan han skitförklara andra som misstänkta men varför fortsätta spela?
Citera
2020-04-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om nu SD blir friad från anklagelsen om mordet på L*ena så borde väl även han börja bekymra sig om vem som går bakom diverse bollplank/bullerplank för att döda en kvinna i närområdet...?

Vore väl sent påkommet att börja oroa sig nu om han inte gjort det år 2018? Nä, han är såklart inte ett dugg orolig för en främmande GM. Och sedan, som andra redan påpekat är man inte automatiskt oskyldig för att bevisen inte tycks räcka för några nämndemän just där och då. Vänta och se domen, hur den är skriven!
Citera
2020-04-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jasså minsann! Men lämna barnen på nätterna för att catcha med älskare var inte j-a oansvarigt för att hon blev mördad?

Kan du förklara vad du menar med inlägget. Det är väldigt luddigt.
Citera
2020-04-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Ursprungligen postat av Moschata
Tror inte heller på historien men i och för sig ..varför skulle de skumma typerna stå kvar och invänta polisen, då de kanske sett att SD tar mobilen och ringer ..

Ännu en postare som lyckats med konststycket att skjuta sig i foten!
-Säg mig, hur kontaktade SD polisen den 11-12 maj? (Ett tips är att du läser fupet. Där framgår det klart o tydligt hur det förhöll sig)
Hur tänkte du nu? Att han hade med sig mobilen direkt?

Snälla berätta vad du tänker om kvällen där den 11e
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-27 kl. 18:01.
Citera
2020-04-27, 17:59
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jaså det "visar" sig?
Det är väl inte på något sätt "visat"? Att fråga några av LW:s sexpartners om hon blödde vid samlag är inget annat än att försöka med anekdotisk bevisföring.
Om dessa andra män än SD kanske var tafatta, precoctiska och "små", så kan vi kanske inte förvänta oss blödning vid samlag?
SD kanske var/är mer av en frustande hingst och som fullt ut gav LW det hon kanske önskade i våldsamt sex?
Något hos SD måste ju ha gjort att LW inte kunde få nog av honom?

Ovanstående skall knte tolkas som att jag litar på SD:s påstående om blödningar, men åkl ÅH:s "bevisning" m h a andra älskares berättelser om samlag med LW, det ger jag inte mycket för. Ingenting faktiskt.

Men det kan inte vara alltför muntert för barnen W att få mammas sexhistorier slängda rakt i ansiktet, varken under rättegången eller irl
LWs barnmorska vittnade, bakom stängd dörr, om att Lena inte hade några besvär eller brukade blöda vid samlag.
Citera
2020-04-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Det var väl så att han inte hade telefon med sig
Utan sprang hem och ringde. Sen sprang han tillbaka till platsen för att varna ev. kvinnor som kunde tänkas passera där mitt i natten. Han upplevde inte sig själv som utsatt i egentlig mening eftersom han kunde fly i skogsterräng?

Tror du på det själv? På riktigt? 🤣
Citera
2020-04-27, 18:14
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ja, varför ville han låna en av grannen?Var är SDs vattenspridare?
Hur såg den ut?
Se en bild på spridare där t ex ett stödben skulle kunna fungera som slagvapen.
https://www.sagro.se/sv/artiklar/roterande-sprinkler-450m2.html?gclid=EAIaIQobChMI94WX99WA6QIVE6WaCh3Sc wyoEAQYICABEgJHvfD_BwE
Kollade runt och det finns verkligen många varianter av vattenspridare som absolut går att svinga mot huvudet på någon. Själva ”huvudet på spridaren” skulle också kunna skapa sådana fyrkantiga märken i trädstammen, som visats på BP! Det här är intressant.
Citera
2020-04-27, 18:19
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Björn Lindén känns skum. Efter en kvarts överläggning deklarerade han klart och tydligt att SD skulle kvarstanna i häktet. På onsdagen. En vecka senare beslutar han att SD skall frisläppas omedelbart. Vem har pratat med Lindén? Lindén nekar till att brevet hade nån inverkan. Vem har så stor makt över Lindén att denne fick Lindén att släppa SD fri? SD kunde spankulera ur häktet med flaggan i topp.

Jag skulle gärna sitta som en fluga på SDs axel och se hur han är mottagen bland vänner, grannar, arbetskamrater.
Och mellan ”tillbaks i skamvrån” och det oväntade frisläppandet, var det helg. Vet inte om rätten formellt överlägger såpass över helgdagar att det fattas avgörande beslut så fort det blir vardag?
Citera
2020-04-27, 18:24
Medlem
Citat:
Du verkar börja glömma att dessa är fantasifigurer enbart uppfunna av SD.

Vi talar om Björn Lindens ställningstagande att man bör ta viss hänsyn till vad SD påstått.
Han har som du vet, yttrat sig på annat sätt än ÅH.
Har inte att göra med vad jag tror.
Här ville jag tänka mig situationen om man går efter vad SD sagt.
Citera
2020-04-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vi talar om Björn Lindens ställningstagande att man bör ta viss hänsyn till vad SD påstått.
Han har som du vet, yttrat sig på annat sätt än ÅH.
Har inte att göra med vad jag tror.
Här ville jag tänka mig situationen om man går efter vad SD sagt.

Vem har yttrat sig?
Citera
2020-04-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Kollade runt och det finns verkligen många varianter av vattenspridare som absolut går att svinga mot huvudet på någon. Själva ”huvudet på spridaren” skulle också kunna skapa sådana fyrkantiga märken i trädstammen, som visats på BP! Det här är intressant.

Varför skulle SD våga prata om att vattna och efterfråga vattenspridare om han använt del av den som tillhygge, att dra uppmärksamheten till den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in