Citat:
Ursprungligen postat av
Honeyfly
Tyvär så kommer en och samma tanke upp varje gång FHM kommer besynnerliga uttalanden i frågor där det finns fakta från flera av varandra oberoende källor, tanken är att på något oförklarligt vis vill dom att vi ska ha kvar smittan och fortsätta bli smittade. Det finns liksom inga andra alternativ kvar att välja på hur mycket jag än vrider och vänder på det, det är inte försvarbart att hantera århundradets kris så nonchalant och slapphänt som dom gör, varför agerar dom inte på så sätt som borde vara det mest rimliga? att se till folkets bästa i fråga om förebyggande beslut, råd om skyddsutrustning, nedstängning av allt förutom samhällsviktiga verksamheter!
Jag kommer inte glömma detta vid valet 2022!
Mycket bra skrivet. Jag håller med om allt i ditt inlägg.
Den som inte känner marken gunga nu, har inte fattat någonting.
Det går inte alls att lita på staten och myndigheter nu. Man får rädda sig bäst man kan.
Coronakrisen ger mig samma paranoida känsla som Palmemordet och Styckmordet (på åttiotalet).
Marken försvinner under fötterna och jag tvingas inse att jag lever bland idioter och dårar, samtidigt som staten och berörda myndigheter beter sig som arslen, totalt inkompetenta.
Jag kommer aldrig att glömma detta ... I ett läge när skydd är prio 1 blir vi ombedda att smittas i lagom takt av ett nytt virus, som inte ens forskarna fattar sig på. Det är så sjukt.
Men det största sveket är väl sveket mot de gamla. I mina mörkaste stunder undrar jag om regeringen ser en gyllene chans att rensa bort gamla. Jag har inga illusioner ...