2020-04-27, 17:00
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Är det fullt på Älvsjömässan? Blev sjukbåten som lade till i NY överbelastad med gäster?
Det finns ingen sjukvårdspersonal på Älvsjömässan. Sjukhuset kommer inte att kunna bemannas, och inte heller finns annan nödvändig infrastruktur. Jag har startat en tråd med frågeställningen om inte sjukhuset på Älvsjömässan är ett rent propagandaprojekt.
Citera
2020-04-27, 17:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De har väl inget att bemanna upp med? Ytterligare en dimension är ju att förbaskat många avlider oavsett sjukvård, eftersom det saknas effektiva botemedel. Det här med att smitta ned samhället i "lagom takt", förefaller för mig vara väldigt tveksamt. Det finns ingen takt som är lagom när folk dör i så stora tal i skiten. Dessutom verkar ju antikroppsbildandet vid nedsmittning vara väldigt omdiskuterat. Hur länge kan det här pågå utan lockdown? Tror mer och mer att man måste isolera och svälta ut skiten. Jättemånga har satt sig i karantän och det kan inte pågå hur länge som helst. Att ta ett steg framåt och ett steg bakåt kan inte pågå hur länge som helst när det kanske dör 1000-2000 personer varje vecka.

Jag håller med dig, tror också att länderna gemensamt måste svälta ut de jäkla viruset.
Citera
2020-04-27, 17:01
Medlem
welcometorealitys avatar
Kan inte någon smitta bröderna Schulman med COVID 19?

https://www.instagram.com/p/B_NtMjmjePI/?utm_source=ig_embed

Citat:
Krig och epidemier och skit men fyra saker står starka oavsett: systrarna Schulman och Sturehof.
Citera
2020-04-27, 17:02
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Är det fullt på Älvsjömässan? Blev sjukbåten som lade till i NY överbelastad med gäster?
Det handlar inte bara om platser och respiratorer, utan det krävs också personal. I praktiken är det fullt, men med hjälp av allt hårdare prioriteringar kan man alltid peka på tomma sängar och hävda att taket ännu inte är nått.

https://www.dn.se/sthlm/lakare-vi-tvingas-till-harda-prioriteringar/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Let’s get through this pandemic without an enormous loss of life first.
Antalet avlidna i pandemin blir troligen bara en bråkdel av de som kommer att svälta ihjäl under de kommande 20 åren pga den totala nedstängningen i många länder.

Räkna även med miljoner människor som söker sig till Europa i desperat jakt på arbete och överlevnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ska vi jämföra SCB med vad som rapporterats så kan vi dubbla dödstalen till ca 4500.

Nej men! Usch. Kan det verkligen stämma? Inte att jag misstror dig alls. Men hoppas att det är fel, att det finns de andra "vanliga" orsakerna däri.... Eller ngn förklaring, annars är det ju helgalet.
Citera
2020-04-27, 17:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nej, inte rasligt blandat. Patienter från afrikanska länder och mellanöstern sticker ut, enligt mig.
Jag kan ju inte detaljbeskriva, pga sekretess, men det är vad jag ser.

I nuläget kan varken forskare eller allmänhet analysera etniska gruppers relation till coronaviruset. Det är för tidigt. Det blir mycket intressant att läsa om forskningen i framtiden.

Det är ju allmänt känt att kroppskemi, matsmältning, reaktion på mediciner, bakterier och virus varierar, beroende på var man kommer ifrån. Coronaviruset kanske slår olika, beroende på gener, patientens etniska ursprung osv.

Jag vet tex att människor från afrikanska länder reagerar dåligt på neuroleptika. Det är allmänt känt. Neuroleptika biter dåligt på dom helt enkelt.

Anledninge till att somalier (för att ta ett känt exempel) drabbas hårt av corona behöver inte bero på fattigdom eller trångboddhet. Det kan ha att göra med biokemi ... Vi får se var forskningen landar.

Det är spännande, mitt i det hemska.
Hm ja... Det är för tidigt, men jag undrar ändå runt detta märkliga. Sydamerika "borde" drabbas lite mildare pga blodgrupp tyckte jag, men det verkar inte stämma alls.

USA har ju många svarta i sin befolkning också, och de tycks drabbas hårt.

Får man fråga vilka mediciner ni använder er av?
Citera
2020-04-27, 17:03
Avslutad
Lägesrapport 27 April 2020
Region Stockholm

Dagens rapport visar att 88 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 7 378 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 1 237 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 28 ytterligare dödsfall sedan rapporten igår.

214 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 844 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/04/27-april-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Citera
2020-04-27, 17:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Let’s get through this pandemic without an enormous loss of life first.

.....and lose so many more in the economic, social and mental depression that comes with lockdowns.
Citera
2020-04-27, 17:06
Medlem
Otto Flicks avatar
California protesterar, California har fått nog:
https://www.youtube.com/watch?v=8kkBseVTUow
Citera
2020-04-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Antalet avlidna i pandemin blir troligen bara en bråkdel av de som kommer att svälta ihjäl under de kommande 20 åren pga den totala nedstängningen i många länder.

Räkna även med miljoner människor som söker sig till Europa i desperat jakt på arbete och överlevnad.

Then they should not have entwined their economies so greatly with Western foreign aid. But this is not the problem at hand and we shouldn’t think this pandemic is over yet.
Citera
2020-04-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
.....and lose so many more in the economic, social and mental depression that comes with lockdowns.

Or suffer a collapse of society from panic and death, which in its turn will lead to far higher economic; social and mental depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in