Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Nej, inte rasligt blandat. Patienter från afrikanska länder och mellanöstern sticker ut, enligt mig.
Jag kan ju inte detaljbeskriva, pga sekretess, men det är vad jag ser.
I nuläget kan varken forskare eller allmänhet analysera etniska gruppers relation till coronaviruset. Det är för tidigt. Det blir mycket intressant att läsa om forskningen i framtiden.
Det är ju allmänt känt att kroppskemi, matsmältning, reaktion på mediciner, bakterier och virus varierar, beroende på var man kommer ifrån. Coronaviruset kanske slår olika, beroende på gener, patientens etniska ursprung osv.
Jag vet tex att människor från afrikanska länder reagerar dåligt på neuroleptika. Det är allmänt känt. Neuroleptika biter dåligt på dom helt enkelt.
Anledninge till att somalier (för att ta ett känt exempel) drabbas hårt av corona behöver inte bero på fattigdom eller trångboddhet. Det kan ha att göra med biokemi ... Vi får se var forskningen landar.
Det är spännande, mitt i det hemska.
Hm ja... Det är för tidigt, men jag undrar ändå runt detta märkliga. Sydamerika "borde" drabbas lite mildare pga blodgrupp tyckte jag, men det verkar inte stämma alls.
USA har ju många svarta i sin befolkning också, och de tycks drabbas hårt.
Får man fråga vilka mediciner ni använder er av?