2020-04-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Nej du kan inte göra de på så kort tid... Tar mycket längre tid. Tvångs utbildning sker inte heller tyvärr för den som tycker det men kanske användbart om man lever i Kina och diktatur land

Helt rigtigt set - for Sverige er ikke et helt normalt demokratisk land.

I Sverige er der ingen fungerende opposition og derfor er politikerne ikke bange for vælgerne som politikere i normale demokratier er.

I Sverige tager politikerne ikke ansvar for corona beslutninger - det overlades til embedsmænd.

Det er jo genialt, for embedsmændene kan beslutte de mest vanvittige ting, for der er inget embedsmandsansvar, som der er i normale demokratier.

Derfor kan ingen ansvarliggøres for unødige dødsfald, og derfor dør utallige mennesker unødigt dagligt i Sverige.
Citera
2020-04-27, 14:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De utländska medierna har ju varit de mest framträdande hittills. Nu är det fler av våra svenska medier som börjar fråga mer. Sen är de fler som får ställa frågor vilket är positivt.
De är huvudpunkten på pressträffarna då det annars mest är samma tugg. Frågeställningen ger nya vinklar och insikter, även om de ofta är problematiskt att svara tydligt.

Backa 2 veckor och du kommer att se att svenska medier ställde vassa frågor när FHM var extremt luddiga.

Jag tror vi lär få se en massa reportage när allt börjar lugna ner sig där journalisterna har agerat likt mullvadar och grävt för att undersöka vart allt har felat, jag tror vi lär få se landstingspolitiker bli uthängda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Och tre olika bud på avstånd 2m, 1,5 och en armlängd?????

alla dessa tre är också troligtvis för korta. står vi 2 meter från varandra och jag hostar mot ditt ansiktet så är det nog ganska stor chans att mikroskopiskt små droppar når dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Att röra sig ute är ingen problem det är att röra sig inne som är problemet. Jag har rört mig 2 mil ute de senaste 4 dagarna och mött enormt många där ute.
Men jag har även rört mig i snitt i 3 affärer per dag och det är där faran finns och faran beror nog i första hand på betalterminalernas knappsatser, och handtag stolar man drar i på krogen etc.
Konsekvent med savetter, handsprit tvätta sig när man kommit hem. Tvätta kläder vantar mössor.

Andras luft bör man undvika inget snicke snack med grannar och 5 meters skyddsavstånd om det går. Annars kortast möjliga tid vid kortare avstånd.

Vi ser en utslagning av mindre renliga, dumma, utelämnade och väldigt nonchalanta.

3 affärer/dag låter som riktigt kass planering faktiskt. Eller hjälper du andra människor från riskgrupper med inköp? På tal om nonchalans tänker jag....
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jodå, de har varit i tråden och mässat om att det kommer gå åt helv*te för Nya Zeeland i framtiden, då Nya Zeeland nu lyckats banka ner smittan till i princip noll.

Det sedvanliga mantrat utan några som helst belägg för då

Det är en röd tråd att de önskar att det går åt helvete för andra för att rättfärdiga Sverige linje.

Tragiskt.
Citera
2020-04-27, 14:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Och reportern sa att just deras målgrupp ville ha mer exakta svar (Lilla Aktuellt). Då sa Anders W att man ska tänka på hur långt man kan hosta. Vi får lära barnen ekvationer hur långt aerosoler kan nå framöver.
Vad är det för svar?!?!? Hur långt man kan hosta?!? Säger han till barnen? Ja, vad ska man säga?🤷🏼‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

NZ är ju som en önation i en speciell sits, och med kontroll och smittsökning gär det ju hålla corona på mattan.

Det hade varit lika lätt i Sverige, om de styrande hade velat. Stäng ner flygtrafiken utifrån, stäng Öresundsbron, stäng ner färjetrafiken och stäng av E6 från Norge så är det klart. Sverige förvarnades och fick gott om tid för att vidta åtgärder. De styrande valde dock medvetet att inte göra någonting eftersom de redan hade bestämt sig för att smittan skulle spridas maximalt bland befolkningen i Sverige.
Citera
Medlem
Durochmolls avatar
Är jag den enda som är trött på besserwissern Emanuel Karlstens medverkan på presskonferenserna? Vem använder ens hans hemsida som nyhetskälla?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Framförallt rapporteras inte dödsfall som inte är provtagna men bekräftade av läkare sade på presskonferensen i dag.Minst 10% i mörkertal enligt socstyrelsen !

10% är säkerligen lägsta siffran i europa, endast Belgien kanske slår den siffran? Ta UK t ex, där är det mer eller mindre fastslaget att 50% av dom totala dödsfallen inte är rapporterade. Och då har dom ändå 20k rapporterat, så de nverkliga siffran där är snarare runt 30k avlidna.
Citera
2020-04-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
10% är säkerligen lägsta siffran i europa, endast Belgien kanske slår den siffran? Ta UK t ex, där är det mer eller mindre fastslaget att 50% av dom totala dödsfallen inte är rapporterade. Och då har dom ändå 20k rapporterat, så de verkliga siffran där är snarare runt 30k.

Spelar ingen roll här i tråden!
Sverige är sämst på absolut allt enligt många
Citera
2020-04-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Helt rigtigt set - for Sverige er ikke et helt normalt demokratisk land.

I Sverige er der ingen fungerende opposition og derfor er politikerne ikke bange for vælgerne som politikere i normale demokratier er.

I Sverige tager politikerne ikke ansvar for corona beslutninger - det overlades til embedsmænd.

Det er jo genialt, for embedsmændene kan beslutte de mest vanvittige ting, for der er inget embedsmandsansvar, som der er i normale demokratier.

Derfor kan ingen ansvarliggøres for unødige dødsfald, og derfor dør utallige mennesker unødigt dagligt i Sverige.

Håller inte med dig. Man gör de man kan utifrån bästa förutsättningarna och rättar till efteråt, allt blir inte perfekt. Det handlar inte om att hitta syndabock i samhället med ansvar å hugga den de leder ingen vart, alla bär ett visst ansvar på olika sätt. Även om de är omöjligt att kräva de av alla.

Vänta å se -
Senast redigerad av rawjudge 2020-04-27 kl. 14:50.
Citera
2020-04-27, 14:44
Medlem
Covids avatar
Är det den där kristmuppen på Dagen?

Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Är jag den enda som är trött på besserwissern Emanuel Karlstens medverkan på presskonferenserna? Vem använder ens hans hemsida som nyhetskälla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in