Citat:
Ursprungligen postat av
stacanovist
Detta är nog något som gör ännu mer ont.
Inte nog att man upptäckt att sina medmänniskor är så känslokalla.
Men det tragikomiska är att de har hela tiden försökt framstå som goda människor?
Goda människor?? Goda människor????
- Det är just dom människor som vill framstå som goda, som är riktigt usla.
Individer som har motsatt sig den falska godheten, har behandlats illa, och utmålats som den stora ondskan. Enligt den ideologi som råder i dagens samhälle, så är jag rasist, grov rasist. Det innebär inte att jag vill svarta människor illa. Men den falska omtankens anhängare vill utmåla mig som någon som vill se pigmenterade människor dö.
Citat:
Ursprungligen postat av
stacanovist
Men visst. Om det handlade att ta hit en massa importer det var ok så länge man inte blev drabbad personligt mer än att det kunde kosta pengar.
Men så fort det handlade att visa solidaritet och då detta krävde att man verkligen offra den otroligt dyrbara vardagen då är det inte intressant längre att vara god.
Nej. Godheten var totalt fejk. Det fanns egentligen aldrig nåt genuint intresse i att hjälpa andra människor. har nog mest varit ytterligare hjärntvätt från de styrande som övertalat folk att det var en bra grej.
- Det är i journalistkåren du hittar förklaringen till rötan. Med hot och lögner har folket förmåtts bli anhängare av en ond ideologi.
Citat:
Ursprungligen postat av
stacanovist
Vet inte hur du menar här. Tycker de flesta länder har gått med på att ta en hård ekonomisk smäll för att försöka rädda sitt folk som mycket det gick. Detta kan förstås inte pågå hur länge som helst för annars finns konsekvenser som kan vara även värre.
- Den falska omtankens ideologi yttrar sig på fler sätt än bara likgiltighet inför Covid-19. Att man struntar offren för Covid-19, är ett symptom på ett större problem. Det stora problemet är den falska omtankens ideologi, och den håller på att erövra hela västvärlden. Men det är kanske bara i Sverige som förruttnelsen har gått så långt i att man struntar i att andra medborgare plågas till döds av en hemsk lungsjukdom.
Citat:
Ursprungligen postat av
stacanovist
Det svider. Sverige är inte mitt hemland. Och jag har länge varit tacksam över hur jag blivit behandlad.
- Jag är glad att du åtminstone har fått några positiva erfarenheter av mitt kära Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
stacanovist
Jag har träffat många bra människor här. Så det är jävligt jobbigt att dessa ska köras över av den delen som skiter i andra. Väldigt jobbigt och en stor besvikelse att Sverige blivit så.
- Jag är också besviken på många representanter för mitt folk.