2020-04-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
1. Men ta fram aktbilaga på var det står i stället för att tjata om avbrutet hundsök.
Artikeln nämner inte det med en stavelse.

Jag har sökt igenom varenda aktbilaga efter "avbrut", med reservation för att nån kan jag ha missat, de är rätt många, som bekant. Ingen träff på något hundsök som avbrutits.

Ursäkta mina upprepningar, visst ganska tjatigt, men ville ju svara de som frågade.
Har du hittat länken Remark lade in 2018 alltså? Och där inget ord om avbrutet hundsök?
Då återstår ju bara att fråga hundenheten var det finns förevigat någonstans.
Citera
2020-04-27, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ursäkta mina upprepningar, visst ganska tjatigt, men ville ju svara de som frågade.
Har du hittat länken Remark lade in 2018 alltså? Och där inget ord om avbrutet hundsök?
Eftersom det inte finns ett avbrutet sök så kan du leta tills ögonen blöder.
Citera
2020-04-27, 10:55
Medlem
Citat:

Nej, jag skriver ju att jag sökt i aktbilagor.
Fågel Fenix lade nyss in en förklaring.
Citera
2020-04-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt, Och hundpatrullen som dirigerades om till Vivallaskogen var inte ens i närheten av bollplanket.

Kan man inte tänka sig att "avbryta" och "omdirigera" är samma sak i detta sammanhang?
Som: Hundföraren avbröts i sökandet vid bullerplanket och omdirigerades, för att istället söka i Vivallaskogen ...?
Citera
2020-04-27, 11:01
Medlem
Citat:
Exakt, Och hundpatrullen som dirigerades om till Vivallaskogen var inte ens i närheten av bollplanket.

Menade du bullerplanket?
Citera
2020-04-27, 11:05
Medlem
Citat:
Flera tusen sidor bak i tråden så blandades två olika artiklar med varandra. Hundenhetens chef och privatpersonen som rastade sin hund blev till en och samma artikel av en TS här i tråden och där och då så blev den till en trådsanning.

Bra sammanfattat. Så var det. Varken mer eller mindre konspiratoriskt än just så.

Citat:

Bollplanket? Inga nya trådsanningar nu.
Citera
2020-04-27, 11:11
Medlem
Citat:
Kan man inte tänka sig att "avbryta" och "omdirigera" är samma sak i detta sammanhang?
Som: Hundföraren avbröts i sökandet vid bullerplanket och omdirigerades, för att istället söka i Vivallaskogen ...?
Dom var inte ens vid bullerplanket så nej. Man sökte 100 meter runt hennes bostad. Inte längre än så. När man inte hittade något där så dirigerades hundsök till Vivallaskogen. Det FINNS inget avbrytande av sök.
Citera
2020-04-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD var den som per telefonsamtal kontaktade Polisen och klargjorde för dem att vederbörande hade iakttagit hotfulla personer som strök omkring i området.

Polisen begav sig ut vid det då aktuella tillfället för att kontollera, men fann inga hotfulla person i området.

I och med att SD kontaktade Polisen gällande dessa omkringströvande och hotfulla personerna måste sålunda Björn Lindén ta hänsyn till denna tidigare omständigheten, det vill säga, att SD faktiskt kan ha talat sanning när vederbörande via Poliskontakt varnade för dessa då omkringströvande och hotfulla personerna och som kan ha varit de personerna som tidigare bragt livet om L*na Wesstr*m, trots att Polisen inte fann personerna i det då aktuella området när de gjorde sin kontroll.

Mvh/ @JokerMannen

Tror inte heller på historien men i och för sig ..varför skulle de skumma typerna stå kvar och invänta polisen, då de kanske sett att SD tar mobilen och ringer ..
Citera
2020-04-27, 11:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Bra sammanfattat. Så var det. Varken mer eller mindre konspiratoriskt än just så.

Bollplanket? Inga nya trådsanningar nu.

Förlåt menade bullerplanket
Citera
2020-04-27, 11:49
Medlem
Citat:
Tror inte heller på historien men i och för sig ..varför skulle de skumma typerna stå kvar och invänta polisen, då de kanske sett att SD tar mobilen och ringer ..
Ja precis va smart du är.. Men i och för sig.. Varför skulle Stefan uppge fel personuppgifter och försöka kartlägga sin grannes rutiner.. Då kanske han är mördaren..

Eller varför skulle Stefan ändra sina signalement på dessa Mållgans flera gånger? Det enda han inte påstått är väl att det var aliens.

Vad jag menar är att, gå vidare i fallet. Att Stefan ljög om Mållgans som en del i planeringen av mordet är klarlagt för längesen.

Vore bra om du slutade sprida trådsanningar och älta saker som redan är klarlagt.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-27 kl. 12:22.
Citera
2020-04-27, 12:21
Medlem
landbandys avatar
SD kanske bad domare Björn om ledigt över valborg , första Maj och sin födelsedag ?

Kanske finns mycket ris på tomten som måste bäras ihop till en majbrasa ?

Vem vet ?/

/Det som verkar mystiskt är just det där med att LW verkar ha släppt paketinslagningen tvärt ! Vem eller vad gjorde att hon släppte sina göromål mitt i ....??
Senast redigerad av landbandy 2020-04-27 kl. 12:42.
Citera
2020-04-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Ja precis va smart du är.. Men i och för sig.. Varför skulle Stefan uppge fel personuppgifter och försöka kartlägga sin grannes rutiner.. Då kanske han är mördaren..

Eller varför skulle Stefan ändra sina signalement på dessa Mållgans flera gånger? Det enda han inte påstått är väl att det var aliens.

Vad jag menar är att, gå vidare i fallet. Att Stefan ljög om Mållgans som en del i planeringen av mordet är klarlagt för längesen.

Vore bra om du slutade sprida trådsanningar och älta saker som redan är klarlagt.

Tack för tips, jag svarade bara på ett inlägg.. som har med Linde'ns resp ÅH:s olika inställningar att göra ..och mao vilka roller de spelar i sammanhanget.och var och en får ha sin egen uppfattning.
Jag säger ju att jag inte tror på historien. Har också läst den femtioelva gånger nämligen. Likväl ska rätt vara rätt.
Kan ju fortsätta om du söker en fight. Du vill helst av allt att jag ska gå ini din utlagda fälla förstås.
Att ändra minnet av personer är lätt hänt, det är vetenskapligt bevisat att det mest trovärdiga
är att minnet återkommer litet i taget efter "upprörande händelser".
Han kan ha ändrat personuppgifter för att han varit anmäld av LW för våldsam handling
och inte ville påminna sig. Som ex.
Han kan ha reagerat på att grannen var ute så sent med hunden (har läst även om hur det gick till) eftersom han aldrig sett honom ute förut så sent, då han själv haft för vana att vara ute om nätterna.
Nästa gång får du inget svar av mig. Inte till någon annan heller som ingår i drev du vill starta.

Det är litet stalking över dig ...
Sen .. nästa gång jag träffar Unni Drougge ska jag höra om vad hon gillar Flashback och vad hon tror om utredningen.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-27 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in