2020-04-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo men han kommer ändå att närvara vid rättegången som målsägande
Jah, men ovanstående undrade om lamin kommer göra ngt. Det jag menar bara de inte så att han kan ta med sig wn pistol från anstalten till rättegången för ta sin hämbd.
Citera
2020-04-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Han Lami n kommer väl inte kunna komma åt nån av dem i den salen väl? jag har bara haft rättegång i de vanliga salarna och där kan man ju komma åt varann.

De har plitar och väktare nära personerna i lokalen. Även polis.

Sen som ett tillägg så är det ju pansarglas som skiljer rättegångssalen och åhörarna. Ca 7-8 poliser sköter inpassagen med metallbåge och röntgenapparat för åhörarna.
Citera
2020-04-26, 14:23
Medlem
Har läst igenom fuppen lite snabbt. Undrar i början så verkar det vara någon som snott lamins vapen. han skriver med sin kompis på whats up och verkar inte få fram något vapen. Då ber han sin kompis kontakta miko från lejonen utan nå lycka. min fråga är då tror ni denna konflikt är 100% intern. Eller tror ni lamin har kapacitet att övertyga nån utomför den interna konflikten att hämnas mot tex betalning?
Citera
2020-04-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Har läst igenom fuppen lite snabbt. Undrar i början så verkar det vara någon som snott lamins vapen. han skriver med sin kompis på whats up och verkar inte få fram något vapen. Då ber han sin kompis kontakta miko från lejonen utan nå lycka. min fråga är då tror ni denna konflikt är 100% intern. Eller tror ni lamin har kapacitet att övertyga nån utomför den interna konflikten att hämnas mot tex betalning?

Money talks, så det finns säkert någon som skulle kunna hämnas mot betalning.
Citera
2020-04-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Money talks, så det finns säkert någon som skulle kunna hämnas mot betalning.

Lami känns inte någon som sitter på så mycket pengar. För lite vänner och för aggro
Citera
2020-04-26, 21:44
Medlem
Citat:

Han bråkade med sina vänner för att han ”blev lämnad med värsta notan” när de redan betalt 40 tusen till bröllopet. På resan hem var han för snål när han skulle boka extra bagage så han kunde inte lösa det själv på flygplatsen utan förmådde en av kompisarna att boka det. L framstår inte som någon som är pank. Han fick pengar från vännerna men behövde mer.

Inte nog med det så blev han ovän med vänner och sin egen halvbror. Han framstår som någon som har få vänner om ens några vid detta laget.

Visste, med pengar går säkert allt att diskutera men just nu och även efter hans muck lär han vara superpank och utan lojalitet från någon. Det går ju även att diskutera om inte han är just skälet till att hans fru dog även om det inte var han som sköt så han lär ju inte fått färre fiender.
Citera
2020-04-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Han bråkade med sina vänner för att han ”blev lämnad med värsta notan” när de redan betalt 40 tusen till bröllopet. På resan hem var han för snål när han skulle boka extra bagage så han kunde inte lösa det själv på flygplatsen utan förmådde en av kompisarna att boka det. L framstår inte som någon som är pank. Han fick pengar från vännerna men behövde mer.

Inte nog med det så blev han ovän med vänner och sin egen halvbror. Han framstår som någon som har få vänner om ens några vid detta laget.

Visste, med pengar går säkert allt att diskutera men just nu och även efter hans muck lär han vara superpank och utan lojalitet från någon. Det går ju även att diskutera om inte han är just skälet till att hans fru dog även om det inte var han som sköt så han lär ju inte fått färre fiender.

Håller med dig till 100%. Lamin framstår som en barnunge när hans vänner ska, betala hans bröllop, boka hans flygresor, måste köpa extra bagage, måste hämta, lämna osv. Att skyttarna var världelösa och oskyldiga blev träffade var riktigt olyckligt. Men i ärlighetens namn så känns de i FUP som att lamin gjort sig förtjänt av detta. Beter sig som skit mot sina vänner som försörjer honom betalar bröllop med mera. Slår, hotar o beter sig allmänt illa.
Citera
2020-04-26, 22:11
Medlem
Citat:
Tror inte L har något kapital att beställa diverse jobb med.
Citera
2020-04-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Ja enligt andra trådar, så är det på grund av regeln att om kvinnan har ekonomiska fördelar av den kriminelles pengar så är hon sett ur dom kriminellas synvinkel delaktig och därmed ett mål.

De flesta tjejer med bra jobb som träffar kriminella snubbar blir själva utnyttjade ekonomiskt av snubben. Har själv sett ett antal gånger, Lamin hade ju inga pengar verkar det som.
Citera
2020-04-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Lami känns inte någon som sitter på så mycket pengar. För lite vänner och för aggro

Haha nej han har inga pengar nu, men om han får skadeståndet som han begär från i och a så har han råd.
Senast redigerad av Blacka163 2020-04-26 kl. 23:09.
Citera
2020-04-27, 00:26
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Haha nej han har inga pengar nu, men om han får skadeståndet som han begär från i och a så har han råd.
Alla var ju otroligt aktiva några dagar mitt på dagen
Om det blir en friande dom så blir det med andra ord kaos tills dess att siste mannen står på benen, och fler oskyldiga offer
Citera
2020-04-27, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Enligt vad vi (jag) vet så träffades Ndella och Lamin på krogen, oklart vilken, när hon var ute med en av sina vänner. Enligt vad vänner sa så ville hon bli polis och var intresserad av kriminologi, det betyder ju inte att hon skulle ha blivit något av det men kan säkert höra ihop med att hon kanske tyckte det var spännande med en kriminell snubbe. Ndella skickade sms till sin syster (eller om det var morsan) när hon var i gambia och skrev att Lamins vänner hatade henne för att dom trodde hon fick honom att ta deras pengar eller liknande, jag tror inte hon gjorde det. Visst gjorde hon en massa dumma val, men hon förtjänade nog inte att bli dödad såhär.

I förhör med vänner säger någon att det var konstigt att hon blev ihop och gifte sig med Lamin, innan var hon bara intresserad av svenska killar, angående Erik från danderyds chanser. Även om Ahmads berättelser om offret ska tas med en nypa salt så tror jag nog helt klart att han är ärlig angående att LAmin och Ndella bråkade och att det var ett dåligt förhållande. Lamin verkar inte direkt vara typen som kommer överens med någon.

Såklart hon inte förtjänade att dö på det här sättet, det kan vi nog alla hålla med om. Sorligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in