Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Hur tror ni att det blir framöver sen när smittan konstaterats borta i hela världen och vi är tillbaks i vardagen igen? Kommer klubbarna vara betydligt mer restriktiva med spelare och ledare som uppvisar några som helst sjukdomssymtom? Låt säga att en spelare är lite snuvig t.ex. Kommer denne direkt att isoleras från övriga då? Sådant var ju otänkbart innan Corona. Då var det enbart magsjuka i truppen man isolerade för. Spelare som var snuviga eller hade lite hosta tränade och spelade matcher som vanligt, men så kommer det troligen inte att bli framöver va? Den här skiten sätter sina spår på den punkten. Det blir betydligt försiktigare.
Klubbarna kommer att behöva ha betydligt bredare trupper i framtiden eftersom man säkert lär ha ett par gubbar borta varje match som säkerhetsåtgärd. Detta alltså utöver skador och sådana med grövre sjukdomssymtom.
Minnet är oftast kort när det kommer till sådant här.
Det talas ofta mycket om hur man ska agera och vad man har lärt sig men sedan blir det mesta som vanligt igen, enda ordentliga förändringen är väl 11sep när att flyga blev annorlunda.
Jag tror, när smittan är konstaterade vara utraderad, så gott som utraderad att klubbar och vi fans bara kommer köra på. Visst kommer man kanske tänka sig för i början men ge det nåt år som max och vi är där vi var innan beträffande just att ställa över spelare etc.
Sedan kommer givetvis ekonomin påverkas länge men det är en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
SVT hör din "bön". Halvt iallafall.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/svt-visar-alla-sveriges-vm-matcher-fran-1994/
Bara Sveriges matcher dock. Studio ska dem köra. Verkar dock vara ny studio och inte från 94 studion. Hade nog föredragit det, för att se hur det såg ut och lät då. Var bara 2 år gammal på den tiden så såg inget av det.
Min första tanke var "detta vill jag inte se igen".
Det kan liksom bara bli sämre än vad man minns det, jag vill inte se dåliga delar av matcher etc.
Jag vill ha kvar varje minne av varje match som jag har det nu då det ju är så vackra minnen man kan ha.