2020-04-08, 22:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har för mig att det var Mats Nyström och Jane Björk ledde studion då när det begav sig. Helt eller delvis. Så det är väl det man vill få att dom ska minnas tillbaka igen.

Var 10-11 år då så lite minns jag iaf.

Om jag har fattat det rätt så kommer det att vara en kvart innan och en kvart efter från studio i Stockholm med gäster via video. Matchen och pausen kommer vara från 1994.

Jag hittade detta på text tv:
Alla matcher visas i sin helhet och SVT
bjuder också på 15 minuters studio-
samtal inför varje match, samtal i
halvtid och 15 minuters eftersnack.

I studion finns Mats Nyström och Jane
Björck tillsammans med olika gäster.
Senast redigerad av bagarn29 2020-04-08 kl. 23:01.
Citera
2020-04-09, 09:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Hur tror ni att det blir framöver sen när smittan konstaterats borta i hela världen och vi är tillbaks i vardagen igen? Kommer klubbarna vara betydligt mer restriktiva med spelare och ledare som uppvisar några som helst sjukdomssymtom? Låt säga att en spelare är lite snuvig t.ex. Kommer denne direkt att isoleras från övriga då? Sådant var ju otänkbart innan Corona. Då var det enbart magsjuka i truppen man isolerade för. Spelare som var snuviga eller hade lite hosta tränade och spelade matcher som vanligt, men så kommer det troligen inte att bli framöver va? Den här skiten sätter sina spår på den punkten. Det blir betydligt försiktigare.

Klubbarna kommer att behöva ha betydligt bredare trupper i framtiden eftersom man säkert lär ha ett par gubbar borta varje match som säkerhetsåtgärd. Detta alltså utöver skador och sådana med grövre sjukdomssymtom.

Minnet är oftast kort när det kommer till sådant här.
Det talas ofta mycket om hur man ska agera och vad man har lärt sig men sedan blir det mesta som vanligt igen, enda ordentliga förändringen är väl 11sep när att flyga blev annorlunda.

Jag tror, när smittan är konstaterade vara utraderad, så gott som utraderad att klubbar och vi fans bara kommer köra på. Visst kommer man kanske tänka sig för i början men ge det nåt år som max och vi är där vi var innan beträffande just att ställa över spelare etc.

Sedan kommer givetvis ekonomin påverkas länge men det är en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
SVT hör din "bön". Halvt iallafall.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/svt-visar-alla-sveriges-vm-matcher-fran-1994/

Bara Sveriges matcher dock. Studio ska dem köra. Verkar dock vara ny studio och inte från 94 studion. Hade nog föredragit det, för att se hur det såg ut och lät då. Var bara 2 år gammal på den tiden så såg inget av det.

Min första tanke var "detta vill jag inte se igen".
Det kan liksom bara bli sämre än vad man minns det, jag vill inte se dåliga delar av matcher etc.
Jag vill ha kvar varje minne av varje match som jag har det nu då det ju är så vackra minnen man kan ha.
Citera
2020-04-14, 20:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det kommer definitivt att vara så här i flera månader till, det kan ta upp till ett och ett halvt år, säger Gerald Haug, ordförande i Leopoldina vetenskapsakademi, som är rådgivare åt förbundskansler Angela Merkels regering under coronapandemin.

Det handlar om publik på läktaren. Blir det så dukar väl flesta klubbar under för de kan väl inte hålla på med permittering hur länge som helst.
Citera
2020-04-18, 01:34
Avslutad
Champions League-final i Istanbul den 29 augusti enligt det senaste budet: https://www.bbc.com/sport/football/52316964
Citera
2020-04-21, 10:41
Medlem
Ergasters avatar
Och då kom det förväntade beskedet:
Citat:
Gothia Cup ställs in på grund av coronakrisen.

– Det här är de svåraste orden jag någonsin formulerat: Det blir inget Gothia Cup i år, skriver generalsekreteraren Dennis Andersson.
https://www.dn.se/sport/sommarens-gothia-cup-stalls-in-stor-sorg/
Citera
2020-04-23, 19:15
Medlem
Enligt denna:
https://www.bbc.co.uk/sport/football/52379825
skall Bundesliga i Tyskland starta igen den 9 maj. Sanning eller lurendrejeri tror ni?
Citera
2020-04-23, 21:25
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldPyott
Enligt denna:
https://www.bbc.co.uk/sport/football/52379825
skall Bundesliga i Tyskland starta igen den 9 maj. Sanning eller lurendrejeri tror ni?

Blir nog ingen vidare bra avslutning på Bundesliga.

Vilka hinner komma igång på 2v, även om de tränat så är det ju inte med samma kvalitet som vanligt.
Citera
2020-04-24, 10:43
Medlem
BarryHeros avatar
Apropå coronaviruset och fotboll så har fotbollsjournalisten Leonard Jägerskiöd Velander (författare till boken 'Fotbollens heraldik' (2016)) startat en insamling för Radiohjälpens räkning där det går att köpa använda fotbollströjor där alla pengarna går direkt till Radiohjälpen och deras coronastiftelse:

Bland höjdpunkterna finns bland annat:

1) Marcus Bergs tröja från VM-matchen mot Mexiko 2018, 2) Johan Elmanders matchtröja från kvalet till VM 2014, 3) Andreas Granqvists tröjor från kvalen till VM 2018 samt EM 2020, 4) Sebastian Larssons tröja från kvalet till EM 2020, samt 5) Di Livio (AIK - Fiorentina Champions League 1999), de Boer (AIK - Barcelona Champions League 1999), och Overmars (AIK - Arsenal Champions League 1999).

In och lägg bud här: https://www.tradera.com/profile/items/4595118/idrottmotcorona
Citera
2020-04-24, 10:46
Medlem
Nu spekulerar jag friskt. Men tror att vi kommer att få stängda europaligor nästa säsong. Dvs att man inte kommer att genomföra några kval. Kvalen brukar dra igång i mitten på juli och det kommer aldrig att gå att genomföra.

De som är direktkvalificerade till CL och EL kommer att få spela. Resten får ta nya tag när europaligorna görs om.

Är lite av en våt dröm för UEFA att nu ha en chans att endast få storlagen i en liga.
Citera
2020-04-25, 09:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Nu spekulerar jag friskt. Men tror att vi kommer att få stängda europaligor nästa säsong. Dvs att man inte kommer att genomföra några kval. Kvalen brukar dra igång i mitten på juli och det kommer aldrig att gå att genomföra.

De som är direktkvalificerade till CL och EL kommer att få spela. Resten får ta nya tag när europaligorna görs om.

Är lite av en våt dröm för UEFA att nu ha en chans att endast få storlagen i en liga.

Tänker du då att platserna i gruppspelen som inte är till direktkvalificerade lag går till övriga bäst rankade gäng?
Hur gör man då med "förlorarna i cl-kvalet" som får plats i EL?

Jag är inte främmande för tankegången din i stort men det är ändå några grejer att lösa.
Ett alternativ kan ju vara att komprimera såväl CL som EL och bara låta direktkvalificerade lag möta varandra.
Citera
2020-04-25, 14:50
Medlem
Det här kommer sannolikt påverka fotbollen mer än vad vi förstår och vill förstå. Givetvis kommer antalet coronafall förr eller senare gå ner, och fler och fler branscher kommer närma sig det normala. Men corona är ju inget som kommer försvinna, det kommer troligen avstanna, och bli långsamt bättre, med vissa bakslag, sedan bättre, sedan bakslag någonstans, sedan lite bättre igen o.sv. Men tills det försvinner kommer dröja. Tyvärr känns det som att fotbollen är bland de sista att kunna köra igång som vanligt igen. När kommer det vara säkert och riskfritt för 90000 personer att trängas på Camp Nou? Eller för den delen 30000 på Friends eller Tele2? Har faktiskt svårt att tro att det sker innan det finns ett fungerande vaccin. Och det tycks ju vara minst ett år framåt. Så för att vara realistiska så får vi vänta minst till hösten 2021 innan det börjar närma sig det normala.
Citera
2020-04-26, 16:17
Medlem
Jag tror mer och mer på att folkhälomyndigheten och regeringen inte kommer tillåta fotboll eller någon annan sport förrän nästa år. Vad händer med våra föreningar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in