Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Registrerat är att hon och J talades vid över telefon fram tills kl 23.54. Därefter lämnar hon bostaden och går mot F*gelbärsgatan och skriver "Hallå". Har undrat över det med, vad som gör att SD aldrig möter upp henne på plats utan ringer upp polisen istället, 1 1/2 timme senare. - Missförstånd dem emellan? Den egna förklaringen om att upptäckt av skumma typer kom emellan, håller inte.
Under samtalet med J (några minuter innan de lägger på) ber hon honom vänta pga ett inkommande mejl. - SD?
SD visste om att LW var tuff och orädd, hon drog sig inte för att möta upp skumma typer. Och enligt honom så ville hon ju hänga på, natten till den 12e. Men "nattens vita riddare" såg till att skydda sin prinsessa.
Men det jag läste i hennes loggar när de ofta var ute på natten, för att ta och kolla "avslutade cachgömmor".....
(hon och någon mer typ tror det var JG hade tagit på sitt ansvar att checka upp om de VERKLIGEN var borttagna utav Ownern till gömman = miljötänk finns inom geocaching,så avslutade gömmor skulle tas bort ,inget ligga och skräpa ...bra policy tycker jag; ibland så går vi även utmed vägrenar för att samla skräp ...bl a )
.....så var hon mörkrädd och cyklade på,uppför och nerför backar , inne i skogen på mountinbikes-vis :GÄRNA tillsammans med någon ,just för att hon inte gillade att vara ensam ute vid mörkrets inbrott .
Hon försökte att få bort mörkrädslan just genom att tampas vid den !
Det sa hon till mig i vilket fall när vi möttes på burkletar-jakt...
Vet att JG hade kurser inom hur man geocachar ,så han var ju en inbiten en ,precis som vi förstått att även L*ena blev med tiden ,precis som alla de andra i toppen på Geo-äventyren,....
Men det var mest på dagtid förutom när vi skulle leta efter en reflex-variant utav gömma ,när man följer ett spår utav reflexer på träden med hjälp utav just varsin ficklampa ... ,typ...Off Topic ...ingen härinne som bryr sig om olika geo-gömmor förstår jag ,men jao ,,,,!?
Vad tokigt egentligen ,om man är ute på skumma affärer så kan man ju bara påtala att man äör en geocachare !
Har aldrig tänkt så långt men det verkar ju ge en viss förklaring på vad man gör ute i olika speciella sammanhang ......
(spekulation)
Människor som åker förbi folk; som letar och glor i marken eller upp i träden (de såkallade mugglarna= de icke inbitna ...) måste ju undra vad man håller på med !
Typ letar man efter en katt som klättrat upp för högt eller har man just funnit ett jordgetingbo ,eller WHAT ?
Från det ena till det andra så tror jag att på vissa ställen i landet HAR koordinater hjälpt knarkhandlare att gömmas gods som senare kan hittas just genom koordinater ...hmm ?
Så det här med koordinater kan vara både bra och dåligt ...