2020-04-26, 14:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har läst att hon pratade med just J. å?
Att detta fick SD att backa där i skogen.
Men det kan hon inte ha gjort m du vet att samtalet avslutades 23.54. Vad är då anledningen till att SD inte ville möta henne då?
Ja någon baktanke lär ha funnits. Att han berättat för LW om "typerna".
Men det borde inte ha lockat ut henne senare ...
Registrerat är att hon och J talades vid över telefon fram tills kl 23.54. Därefter lämnar hon bostaden och går mot F*gelbärsgatan och skriver "Hallå". Har undrat över det med, vad som gör att SD aldrig möter upp henne på plats utan ringer upp polisen istället, 1 1/2 timme senare. - Missförstånd dem emellan? Den egna förklaringen om att upptäckt av skumma typer kom emellan, håller inte.
Under samtalet med J (några minuter innan de lägger på) ber hon honom vänta pga ett inkommande mejl. - SD?
SD visste om att LW var tuff och orädd, hon drog sig inte för att möta upp skumma typer. Och enligt honom så ville hon ju hänga på, natten till den 12e. Men "nattens vita riddare" såg till att skydda sin prinsessa.
Citera
2020-04-26, 14:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror du på det själv? Kaninerna sprang väl inte lösa omkring på tomten?

Du zilvereko ,det är inte lätt att veta vad man skall tro i den här härvan !!??
Citera
2020-04-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det måste ha varit väldigt viktigt för honom eftersom han sänkte sig till en galens nivå. Menade han att hon lurat honom genom att träffa andra, eller vad? Svartsjuka alltså!
Definitivt någon slags svartsjuka. Djupt jävla kränkt blev den lilla pipen iaf.
Citat:
Ja det ser ju ut som att han vid detta tillfälle verkligen är hotfull.
Synd att hon spelade med så pass länge.
Har länge funderat på varför hon stannar i en sådan relation!
Jag vet detta med manipulation, men hon borde ju liksom du eller jag se
att något inte stämde med honom.
Att han berättade för henne om sina tidigare elakheter måste ju betyda att
han ville ställa sig i dålig dager hos henne, skrämma henne.
För någon terapi verkade han inte vara ute efter.
Ja det blir ju svårt att få exakt svar nu eftersom hon blev brutalt ihjälslagen. Likt många andra kvinnor i liknande förhållanden. Du kanske ska läsa mer om det generellt om du vill ha svar på varför folk stannar.
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Tack för bra länkar. Hade endast en av dem sedan tidigare.
Gött! Har inte ens läst igenom själv än haha
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-26 kl. 14:55.
Citera
2020-04-26, 14:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Registrerat är att hon och J talades vid över telefon fram tills kl 23.54. Därefter lämnar hon bostaden och går mot F*gelbärsgatan och skriver "Hallå". Har undrat över det med, vad som gör att SD aldrig möter upp henne på plats utan ringer upp polisen istället, 1 1/2 timme senare. - Missförstånd dem emellan? Den egna förklaringen om att upptäckt av skumma typer kom emellan, håller inte.
Under samtalet med J (några minuter innan de lägger på) ber hon honom vänta pga ett inkommande mejl. - SD?
SD visste om att LW var tuff och orädd, hon drog sig inte för att möta upp skumma typer. Och enligt honom så ville hon ju hänga på, natten till den 12e. Men "nattens vita riddare" såg till att skydda sin prinsessa.

Men det jag läste i hennes loggar när de ofta var ute på natten, för att ta och kolla "avslutade cachgömmor".....
(hon och någon mer typ tror det var JG hade tagit på sitt ansvar att checka upp om de VERKLIGEN var borttagna utav Ownern till gömman = miljötänk finns inom geocaching,så avslutade gömmor skulle tas bort ,inget ligga och skräpa ...bra policy tycker jag; ibland så går vi även utmed vägrenar för att samla skräp ...bl a )
.....så var hon mörkrädd och cyklade på,uppför och nerför backar , inne i skogen på mountinbikes-vis :GÄRNA tillsammans med någon ,just för att hon inte gillade att vara ensam ute vid mörkrets inbrott .
Hon försökte att få bort mörkrädslan just genom att tampas vid den !
Det sa hon till mig i vilket fall när vi möttes på burkletar-jakt...
Vet att JG hade kurser inom hur man geocachar ,så han var ju en inbiten en ,precis som vi förstått att även L*ena blev med tiden ,precis som alla de andra i toppen på Geo-äventyren,....

Men det var mest på dagtid förutom när vi skulle leta efter en reflex-variant utav gömma ,när man följer ett spår utav reflexer på träden med hjälp utav just varsin ficklampa ... ,typ...Off Topic ...ingen härinne som bryr sig om olika geo-gömmor förstår jag ,men jao ,,,,!?

Vad tokigt egentligen ,om man är ute på skumma affärer så kan man ju bara påtala att man äör en geocachare !
Har aldrig tänkt så långt men det verkar ju ge en viss förklaring på vad man gör ute i olika speciella sammanhang ......

(spekulation)

Människor som åker förbi folk; som letar och glor i marken eller upp i träden (de såkallade mugglarna= de icke inbitna ...) måste ju undra vad man håller på med !
Typ letar man efter en katt som klättrat upp för högt eller har man just funnit ett jordgetingbo ,eller WHAT ?

Från det ena till det andra så tror jag att på vissa ställen i landet HAR koordinater hjälpt knarkhandlare att gömmas gods som senare kan hittas just genom koordinater ...hmm ?

Så det här med koordinater kan vara både bra och dåligt ...
Senast redigerad av landbandy 2020-04-26 kl. 15:15.
Citera
2020-04-26, 15:05
Medlem
Lite från en av Unnis länkar, en examensuppsats om bevisföring och indicier:

Citat: "... en fällande dom kan grundas på indicier om
de är så många och sammantaget av sådan bevisstyrka att alternativa
förklaringar till åklagarens gärningspåstående anses uteslutna..." Sidan 80

http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=5431670&fileO Id=5462547
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-26 kl. 15:24.
Citera
2020-04-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Ja så ungefär. Läste att SD hörde henne prata i telefonen och därför gömde sig,
men det kan varit fel då?
Han kanske lät bli att komma till avtalat möte för att han kom på att sprida rykte om
skumma typer i omgivningen och ändrade tillfälligt kurs.
Citera
2020-04-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, det gör det inte!
Visserligen "kallas" det nog ofta så i Polisens fikarum och när åkl diskuterar ett frikännade domslut, men begreppet "polisiärt uppklarat" som begrepp skall normalt vara begränsat till när en, ofta på mycket starka grunder!- misstänkt person avlidit, antingen genom suicid, sjukdom eller annat och man därför inte kan gå vidare.

Efter en sådan misstänkts död finns då inga skäl att fortsätta leta efter nån alternativ gärningsperson.

Då, men först då!- bör ett brott anses vara "polisiärt uppklarat".

Jag tror inte du har helt rätt i det påståendet.

Ur rapport från BRÅ
År 2002 polisanmäldes cirka 1 235 000 brott och cirka 331 000 brott klarades upp. Begreppet uppklarat är polisiärt och betyder antingen att en person bundits till brottet eller att brottet har klarats upp på annat sätt. I den första betydelsen har åtal väckts, strafföreläggande utfärdats eller åtalsunderlåtelse meddelats. I den andra betydelsen har utredningen av brottet av någon anledning lagts ner, till exempel för att man inte kan styrka att ett brott begåtts, den anmälda gärningen bedöms inte vara brott, den misstänkta personen är minderårig (under 15 år) eller någon annan anledning. För närmare 184 000 av de uppklarade brotten hade åklagaren fattat beslut om åtal, utfärdat strafföreläggande eller meddelat åtalsunderlåtelse, dvs. det fanns en skäligen misstänkt person för brottet och brottet kan sägas vara personuppklarat. För resten av brotten cirka 147 000, berodde uppklaringen på att brottet var tekniskt uppklarat, det vill säga det lades ner antingen av polisen eller åklagaren. Av de personuppklarade brotten ledde cirka 142 000 brott (77 procent) till åtal, cirka 28 200 (16 procent) till strafföreläggande och cirka 14 000 (7 procent) till åtalsunderlåtelse.

Länk till rapporten: https://www.bra.se/download/18.469057fc130b23603bf80002549/1371914927759/Sammanfattning_anmalda_2002.pdf
Senast redigerad av piastrone 2020-04-26 kl. 15:16.
Citera
2020-04-26, 15:16
Medlem
Citat:
Han kanske lät bli att komma till avtalat möte för att han kom på att sprida rykte om

Precis så tolkar jag det.
Citera
2020-04-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Definitivt någon slags svartsjuka. Djupt jävla kränkt blev den lilla pipen iaf.

Ja det blir ju svårt att få exakt svar nu eftersom hon blev brutalt ihjälslagen. Likt många andra kvinnor i liknande förhållanden. Du kanske ska läsa mer om det generellt om du vill ha svar på varför folk stannar.

Gött! Har inte ens läst igenom själv än haha

Oj då, jag har läst så det räcker och behöver inte läsa mer kan jag tala om.
Sett också.
Varit med också, men det måste föreligga en märklig skillnad på mig och de jag
känner till då, eftersom jag reagerar innan någon relation gått så långt.
Blir man stalkad så får man det tyvärr tufft och måste navigera med vederbörande en
del av ens fritid!
Eller ta till mycket bestämda medel genom myndigheter. Man kan även be vänner att kontakta
personen och be honom dra sig bakåt! Eller skriva öppet på vederbörandes Facebook att
han inte är önskvärd - och helst varför. Byta lås på dörren, inte lämna ut koder, som LW gjorde, inte bjuda på kladdkaka sen.

Tycker vi ställt så många diagnoser på SD nu ...
Citera
2020-04-26, 15:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Antar att eftersom LW var aningens mörkrädd så tror jag att ha en kompis i mobilen att snacka med gjorde att rädslan för mörkret blev lite mindre påträngande ,det gäller nog de flesta utav oss ; att man TROR sig vara mindre utsatt om ifall man har en vän i andra änden utav tråden ...
Citera
2020-04-26, 15:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vet inte, har han själv uttryckt det eller är det en spekulation? - Varför i så fall säga att han gömt sig, verkar suspekt.
Citat:
Något åt det hållet.
Citera
2020-04-26, 15:22
Medlem
Citat:
Oj då, jag har läst så det räcker och behöver inte läsa mer kan jag tala om.
Sett också.
Varit med också, men det måste föreligga en märklig skillnad på mig och de jag
känner till då, eftersom jag reagerar innan någon relation gått så långt.
Blir man stalkad så får man det tyvärr tufft och måste navigera med vederbörande en
del av ens fritid!
Eller ta till mycket bestämda medel genom myndigheter. Man kan även be vänner att kontakta
personen och be honom dra sig bakåt! Eller skriva öppet på vederbörandes Facebook att
han inte är önskvärd - och helst varför. Byta lås på dörren, inte lämna ut koder, som LW gjorde, inte bjuda på kladdkaka sen.

Tycker vi ställt så många diagnoser på SD nu ...

Finns en del man kan göra, varav vissa saker kan vara farliga. Låter enkelt men är svårt. (Been there, done that)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in