Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Jag tror att H började friskna till när hon fick bevis för att det hon misstänkte om S och L visade sig stämma när hon kontakta hotellet i Stockholm där de vistats ihop. S nekade och L erkände när hon ställde dem mot väggen en och en. S hade ju tidigare nästan fått H att tro att hon sett fel när hon råkat se nakenbilder på L i hans mobil.
När var detta? Bör ha varit en väckarklocka ja!
Citat:
Jag kan tänka mig att H lagt ihop ett och ett under lång tid. Bekräftelsen på otroheten blev kanske ett befriande bevis för att hon inte varit knäpp i huvudet. Just då, våren -17, förlorade nog S kontrollen över frun som började leva och ta för sig. När hon träffade S*llen i nov -17 tog hon nästa kliv och i feb -18 vill hon skiljas. Där och då började nog S att ångra att han inte varit tillräckligt uppmärksam på fru nr 1, men då var det försent och i mars flyttade hon ut i samband med att skilsmässan blev reggad hos TR.
Operation rädda äktenskapet startar?
Visa sin kärlek genom att ta bort hindret
Ja han hade ju inte gett upp äktenskapet iaf, eftersom han inte tog av sig ringen och inte berättade om skilsmässan för alla. Till vissa sa han väl även att det var ett gemensamt beslut? ”Drömresan med drömkvinnan”, ”Det ska bli så bra nu”.
Citat:
H vet allt, men säger inget för att hennes och barnens liv är i fara?
Polisens Orosanmälan i höstas om Barn i Fara är högst aktuell nu, även fast H höll honom om ryggen i rätten. S har fått veta saker om H som bekräftar att hans kontroll över henne inte fungerade hela vägen (sex m fiskegubben, ny mejladress för att S inte ska snoka).
Jag lutar nog faktiskt också åt det och att hennes pappa inte skyddar Stefan utan Hanna och barnen. Hennes kommentar till Jerry den 15:e(?): ”Vad har han gjort nu?!” och till chefen: ”Jag hoppas hon är död!” tycker jag tyder på att Stefan kan ha antytt saker till henne. Under USA-resan körde han sen stenhård manipulation.
Å andra sidan raderade hon ju meddelanden från innan mordet också ja.. Berättade han något om det misslyckade försöket den 11:e kanske? Kanske bara ytterligare antydningar men som skulle säga polisen en hel del?
De kanske hoppades att han skulle torska ändå? Men vad ska Stefan säga om hemligheterna..?
Citat:
S håller skenet utåt, men glöm inte hans tidigare tal om "bilolyckor. Hans fasad kan rymma en djup och livsfarlig avundsjuka eftersom hans liv aldrig mer kan komma i närheten till det som varit.
S är avslöjad - inför alla. Hans ego är kränkt hur mycket han än fnissar och skrattar åt andras grodor.
Fy fan jag skulle inte vilja vara ett av vittnena nu.. Han lär ju känna sig oövervinnerlig.