2020-04-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ryssland kan ju börja med att städa framför egen dörr.

Det önskar nog inte finnarna! Titta på kartan vilka som står på Rysslands dörrmatta.
Citera
2020-04-26, 00:15
Medlem
Myschs avatar
Finland har aldrig gasat en enda ryss.

Finland krigade i Fortsättningskriget ENDAST för att få tillbaka Karelen, men sen att Tysken skulle hela vägen ner till Leningrad och Finland var mer eller mindre "tvungna" att stå vakt var en stor skam för de finländare som var på plats, det var inte vad de skrev upp sig för.

Att Finnar skulle ha gasat ryssar är bara löjligt, möjligtvis att Nazisterna gjorde det på Finsk mark.
Citera
2020-04-26, 04:11
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Ryssarna kör på enligt devisen anfall är bästa försvar.
De ryssar som försöker bringa klarhet i Stalins folkmord av ryssar under/efter WW2 stoppas effektivt av lokala myndigheter.

Ett exempel på det är Jurij Dmitrijev, som kartlagt massgravar från Stalins utrensningar.
Han anklagas för pedofili på lösa grunder, och många ser det som ett sätt att försöka undanröja kritik mot ryskt agerande överhuvudtaget.
Det drivs en chauvinistisk kampanj från ryska myndigheter för att glorifiera sin egen historia och smutskasta sina grannar och gamla fiender.
Putin har länge visat att han vill återta Sovjetunionens stormaktsroll.
Man kan ana ett visst Napoleonkomplex.
Ett beprövat sätt för diktatoriska ledare att avleda kritik mot sig själva, är att utmåla yttre hot och gamla oförrätter.

https://www.hbl.fi/artikel/ryssland-diaboliserar-det-fascistiska-finland-genom-utgravningar/

https://www.expressen.se/kultur/ide/rattegangen-som-visar-att-putins-ryssland-ar-sjukt/

Citat:
Det önskar nog inte finnarna! Titta på kartan vilka som står på Rysslands dörrmatta.

Vaf-n är det här, en Putinlakej på forumet?
Citera
2020-04-26, 04:12
Medlem
Då både svenskar och andra skandinavier är kalla och grymma i sin natur då de är släkt med de våldsamma vikingarna, ligger det i deras natur att göra sådant. Jag är själv 100% svensk men jag har ett gott hjärta och beter mig inte som de flesta svenskar - så jag skulle förstås aldrig göra som finnarna eller de andra svenskarna. När man jämför vikingarnas kultur med gasning av ryssar kan jag bara säga att jag tror på det ryssarna säger. Gasningarna har säkerligen ägt rum.

Även i Sverige har man avslöjat svenska koncentrationsläger, bevis: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Interneringsläger_i_Sverige_under_andra_världskrig et Här led fångarna oerhört och ingenstans hör man om detta i historieböckerna - skiten mörkades uppenbarligen så mycket som möjligt, men lite har förstås kommit ut och det är det vi ser här.
Senast redigerad av JacobAnders 2020-04-26 kl. 04:15.
Citera
2020-04-26, 08:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacobAnders
Då både svenskar och andra skandinavier är kalla och grymma i sin natur då de är släkt med de våldsamma vikingarna, ligger det i deras natur att göra sådant. Jag är själv 100% svensk men jag har ett gott hjärta och beter mig inte som de flesta svenskar - så jag skulle förstås aldrig göra som finnarna eller de andra svenskarna. När man jämför vikingarnas kultur med gasning av ryssar kan jag bara säga att jag tror på det ryssarna säger. Gasningarna har säkerligen ägt rum.

Även i Sverige har man avslöjat svenska koncentrationsläger, bevis: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Interneringsläger_i_Sverige_under_andra_världskrig et Här led fångarna oerhört och ingenstans hör man om detta i historieböckerna - skiten mörkades uppenbarligen så mycket som möjligt, men lite har förstås kommit ut och det är det vi ser här.

Men ställ dig frågan varför var ens ryssar på finsk mark? Sedan ställ detta till hur Stalin var. Sverige/Finland för vi var ju ett och samma land var först i världen att förbjuda tortyr. Så detta är bara skitsnack från den ryska ledningen. De var ju fan de som kom och tog Finland. Tidigare hade de genomfört terrorräder mot städer här där de mördade civila.
Citera
2020-04-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Men det är ju meningslöst om ingen förstår att Pooptin och Putin är samma människa?
Som att kalla Sveriges störste rasist för Jimmie Skithusson? Vem skulle fatta det?

Jag förstod i alla fall.

Uttalar man pooptin på engelska och putin på ryska så är det ju liknande vokalljud.
Citera
2020-04-26, 11:09
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag förstod i alla fall.

Uttalar man pooptin på engelska och putin på ryska så är det ju liknande vokalljud.

Första gången jag hörde Putin så tog jag det för franskans ord för manlig hora.
Satir är inte lätt om man inte skojar för dom redan frälsta...
Citera
2020-04-26, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Vaf-n är det här, en Putinlakej på forumet?

Vilken sten har du levt under? Det vimlar av dem här på PU.

Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Helt uppenbart är folkmordspåfundet ett led i Pooptinregimens strävan att försvara Rysslands ärorika historia mot belackare utomlands. Det satans coronaviruset har ju snöpligen satt stopp för pooptinfetischisternas julafton, det storståtliga segerspektaklet den 9 maj. Nu måste regimen hitta andra sätt att höja sin status i det alltmer desillusionerade ryska folkets ögon.

Så är det nog. Vi har nog ännu absurdure "upptäckter" ifrån Putins "experter" och "historiker" att vänta framöver. Han har gläfsat som en besatt terrier på i synnerhet Finland, Balt-länderna och Polen på sistone. Han verkar ha blivit lite lugnare inställd mot ukrainarna vad det verkar, men det är väl kanske för att komikern mer eller mindre är hans nya lilla puppet i Kiev så då är det inte så noga längre. Ukraina är tydligen inte ett fascist-land längre som det helt plötsligt förvandlades till övernatt 2014 enligt RT.

Putins och Dugins bulldog i Finland, Johan Bäckman, kommer nog dock försöka köra detta nya revisionist-påfund ner i halsen på finnarna. Tro inget annat.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-04-26 kl. 11:32.
Citera
2020-04-26, 14:24
Medlem
ja det är säkert det var inte bara finnar som mördade ryssar Stalin hade sin del med saken arr göra för att inte ta tyskarna som förutom mörda ryssar roade sig med att gasa judar rent exprimenielt förstås ..
sen alla frivilliga svenskar norrmännen italienare.
lite osäker på om dessa ockuperade länders frivilliga kan räknas som frivilliga men dom kom ju under Stalin öma vård baltutlämning

ja tror nog att putin och kompani är ganska kvitt. men ryssarna förlorade kriget bara därför tyskarna mördade flera ryssar än det fanns tyskar och man har ju inte utrotat tyskarna .men dödstalet säger vem som van kriget det var jänkarna dom bombade sig genom europa
Citera
2020-04-26, 14:53
Medlem
Vad vill Putin egentligen med att dra upp wwll 75 är efter att de slutade. . Skall han anklaga Sverige för folkmord under svensk-ryska kriget också när han är i farten.
Så har egentligen Ryssland förändrats särskilt mycket när det gäller utrikespolitiken man förde under kommunismen, den som Putin är uppfödd med och arbetat under. Ryssland är ju fortfarande något som står lite vid sidan om när det gäller säkerhetssamarbete, ekonomi, energi och näringsliv i dagens Europa.
Skall vi sedan ta upp alkoholisten Stalins bravader före under och efter wwll så är det väl bara nazismen kvar som kan tävla mot kommunismen i sin grymhet mot mänskligheten.
Citera
2020-04-26, 15:11
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hela Karelen tillhör Finland!

Undrar om Putin hade tagit tillbaka de delar av Karelen som Finland erbjöds köpa efter Sovjetunionens sönderfall givet att Finland faktiskt tackat ja till erbjudandet då. Vi kanske hade haft en väpnad konflikt nu mellan Finland och Ryssland! Svindlande tanke.

En liten parentes: det är bra för svenska språkets ställning att ryssen gör sig impopulär i Finland. Ingen kan längre på allvar mena att ”man borde plugga ryska istället för svenska”.
Citera
2020-04-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hela Karelen tillhör Finland!

Undrar om Putin hade tagit tillbaka de delar av Karelen som Finland erbjöds köpa efter Sovjetunionens sönderfall givet att Finland faktiskt tackat ja till erbjudandet då. Vi kanske hade haft en väpnad konflikt nu mellan Finland och Ryssland! Svindlande tanke.

En liten parentes: det är bra för svenska språkets ställning att ryssen gör sig impopulär i Finland. Ingen kan längre på allvar mena att ”man borde plugga ryska istället för svenska”.

Det var aldrig ett seriöst erbjudande och några officiella diskussioner hölls aldrig. Några ryska politiker och tjänstemän lär ska ha lekt med tanken om att återlämna Karelen, för de var rädda att en revolt kunde ske i ett redan så fattigt område. Hade det hänt, så skulle Finland ha fått en stor och fattig rysk minoritet samt en urusel infrastruktur att tas med. Allt detta då landet låg i en djup lågkonjuktur. De sociala orättvisorna och misären bland den ryska minoriteten skulle Ryssland givetvis ha tagit nytta av i något skede för att mobba den finska statsledningen.

Angående anklagelserna om folkmord, så är det ju inget nytt från ryskt håll. De enda som tror på sådan goja är en liten och irrelevant grupp bestående av gamla kommunister och VSB-nostalgiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in