2020-04-24, 22:21
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Håller med om läget. En villa - och i synnerhet en exklusiv sådan - ska ligga i ett renodlat villaområde. Ett enskilt läge går också bra om man gillar det.

Mycket småfel i hela renoveringen som bara förstör. Spisen i hörnet mot högskåpet. Den lilla ytan du har att jobba med består av oljeflaskor och kryddor. Inte att rekommendera i ett arbetsvänligt kök.

Det är vitt överallt, för jävla tråkigt. Det första man kommer göra är alltså att byta golv i flera rum. Ett hundratal kvm.

Glas in till badrummet från sovrummet. Ja det badrummet blir ju oanvändbart. I Sverige vill vi ha integriteten kvar när vi utför intimhygien - det är inte Indien det här.

Tvätthörnan? Ja den är ju bara en sjuk bild. Inte så dyrt med såna maskiner i det stora hela men helt meningslöst. Köp en uppsättning wascator om det nu ska vara en tvättstuga av industriell modell.

Därutöver är ju läget knappast något att hurra för. Inklämt med lite havsutsikt. För samma pengar kan du få finare läge direkt vid havet inom Kalmar län. Det här kommer inte gå för mer än normal stadsvilla i området, typ 5-6 miljoner.
Citera
2020-04-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Jag är en fördomsfull varelse, men det förvånar inte att någon som stavar Pontuz med Z skriver "Jeansson Dynastin".
Pontuz med Z och särskrivning känns som en logisk grammatisk utveckling.

Jag vill återfödas som lokal mäklarkung i Kalmar...

Jag fattar för övrigt inte varför man håller på med utropspriser på ett sådant objekt. Det är väl ganska självklart att det kommer att vara svårsålt då det inte är varje dag någon köper en villa för över 10 msek i Kalmar? Lägg ut skiten med "pris på förfrågan". Hur svårt kan det vara?
Citera
2020-04-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
https://www.lansfast.se/hitta/villa/kalmar/vastervik/ankarsrum/de-mar%C3%A9s-vag-10/cmvilla4pf1v1njerst2qf3/?from=Hemnet

Nu jävlar kör vi. Tidskapsel från en roligare tid. Vill du bli Sveriges svar på Ron Jeremy? Ankarsrum är stället för dig. Tänk dig en fet hårig flottig svettig karl med hawaii skjorta (givetvis uppknäppt) med guldkedja runt halsen och rejäla ringar på dom korta feta fingrarna.

https://www.lansfast.se/Content/bilder/objekt/CMVILLA4PF1V1NJERST2QF3/309909-dsa6516000-jpg-8306.jpg?width=1123
Potentiellt Sveriges sexigaste sovrum?

https://www.lansfast.se/Content/bilder/objekt/CMVILLA4PF1V1NJERST2QF3/309909-dsa6522000-jpg-8644.jpg?width=1123
Rosa badkar med guldkranar? Check!

https://www.lansfast.se/Content/bilder/objekt/CMVILLA4PF1V1NJERST2QF3/309909-dsa6580000-jpg-3264.jpg?width=1123
Och nu till villans piece de resistance, den egna nattklubben! Man kan riktigt känna James Bonds närvaro, sippandes på en Dry Martini.

Minns någon annan denna? Det är läge för en dessvärre sorglig uppföljning. I denna fantasieggande skapelse har det nu, tydligen, flyttat in ett av alla dessa Instagram-konton från Stockholm.
Inte ett ORD om sovrummet och nattklubben på länken nedan. INGENTING kan få vara kul tillräckligt länge i detta land. Jag är rätt säker på att Josef Frank själv hade avlidit av leda om han hade snubblat över det här kontot.
https://www.instagram.com/bruksgarden_ankarsrum/

Dock finns det fortfarande möjlighet att slå till på själva herrgården(prissänkt!).

https://www.lansfast.se/hitta/villa/kalmar/vastervik/ankarsrum/kungsvagen-17/cmvilla4hnbp0toqr90lvrd/

Jag hoppas att det kommer en sådan där riktig cowboy och flyttar in där snart. En som möjligen har hört talas om Instagram men definitivt aldrig om Josef Frank.
Citera
2020-04-25, 14:53
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag vill återfödas som lokal mäklarkung i Kalmar...

Jag fattar för övrigt inte varför man håller på med utropspriser på ett sådant objekt. Det är väl ganska självklart att det kommer att vara svårsålt då det inte är varje dag någon köper en villa för över 10 msek i Kalmar? Lägg ut skiten med "pris på förfrågan". Hur svårt kan det vara?
Haha!

Ja, jag håller med.
Ju mer man tittar på annonsen desto konstigare är det hela.
Fint hus och så, men den ligger på en ö precis brevid Ölandsleden, omgiven av radhus. Nära vattnet, men ingen sjötomt?
Konstigt hus att välja att tokrenovera.
Citera
2020-04-25, 16:57
Medlem
Citat:
Haha!

Ja, jag håller med.
Fint hus och så, men den ligger på en ö precis brevid Ölandsleden, omgiven av radhus. Nära vattnet, men ingen sjötomt?

Det är priset borgarna med Jeansson-dynastin i spetsen fått betala för ett kompakt betongsossemörker på ledande politiska positioner i staden. Detaljplanen medger: Riktigt medioker arkitektur med sossar i.
De har säkert lyckats flytta dit något behandlingshem, flyktingförläggning och återvinningsstation bara för att göra poängen tydlig. Obs! Detta vet jag inte, men jag känner det på mig.

Om man har möjlighet att bo i ett sådant hus vill man;
*Inte ha några grannar alls
eller möjligtvis
*Grannar i liknande hus
Citera
2020-04-26, 07:30
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Haha!

Ja, jag håller med.

Ja, det måste vara ett ständigt trafikbrus i bakgrunden, särskilt sommartid.

Nja, det ser inte ut som radhus, snarare flerfamiljshus (lägenheter).

Säkert ett fint hus i grunden, men i helt fel läge. Undrar vad det kostar att byta ut alla vita golv?
Senast redigerad av Sonny00 2020-04-26 kl. 07:32.
Citera
2020-04-26, 14:28
Medlem
DEFPTs avatar
"Tältläger" i Stockholms ytterskärgård

https://www.hemnet.se/bostad/tomt-0rum-varmdo-kommun-adress-saknas-16780035
Citera
2020-04-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEFPT
"Tältläger" i Stockholms ytterskärgård

https://www.hemnet.se/bostad/tomt-0rum-varmdo-kommun-adress-saknas-16780035

Verkligen udda. Kronofogden ska ju alltid vara "neutrala" och strama i sina beskrivningar. Men här fattar man ju verkligen ingenting. Någon som är föremål för utmätning har alltså en obebyggd skogstomt på Sandhamn av alla jävla ställen. På tomten står det enligt bilden tält. NÅGON vidare förklaring kanske hade varit av intresse. I alla fall mer intressant än att det är 21 kilometer till en skola. Okej. Det efterfrågas säkert av köparen. Svårt att få ihop "lisvpusslet" på Sandhamn utan jetski och isbrytare liksom...
Citera
2020-04-26, 14:48
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Verkligen udda. Kronofogden ska ju alltid vara "neutrala" och strama i sina beskrivningar. Men här fattar man ju verkligen ingenting. Någon som är föremål för utmätning har alltså en obebyggd skogstomt på Sandhamn av alla jävla ställen. På tomten står det enligt bilden tält. NÅGON vidare förklaring kanske hade varit av intresse. I alla fall mer intressant än att det är 21 kilometer till en skola. Okej. Det efterfrågas säkert av köparen. Svårt att få ihop "lisvpusslet" på Sandhamn utan jetski och isbrytare liksom...
Det ser inte ut som ett tältläger där folk bor. Det ser ut att vara ett typiskt upplag för någon åkare, ställningsbyggare, allt i allo eller liknande. Min gissning är att tomten tillhör ett entreprenadföretag som konkat.
Citera
2020-04-26, 16:08
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Det ser inte ut som ett tältläger där folk bor. Det ser ut att vara ett typiskt upplag för någon åkare, ställningsbyggare, allt i allo eller liknande. Min gissning är att tomten tillhör ett entreprenadföretag som konkat.

Jag tankte detsamma. Inte helt ointressant, hur stort far man bygga tro?
Citera
2020-04-27, 07:40
Medlem
Citat:
Jag är en fördomsfull varelse, men det förvånar inte att någon som stavar Pontuz med Z skriver "Jeansson Dynastin".
Pontuz med Z och särskrivning känns som en logisk grammatisk utveckling.

Jeansson dynastin är ett vedertaget begrepp i Kalmar.
Citera
2020-04-27, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Jeansson dynastin är ett vedertaget begrepp i Kalmar.

Det spelar ingen roll. På svenska skriver man Jeanssondynastin eller Jeansson-dynastin(det förstnämnda är väl kanske mest korrekt men det sistnämnda gör att det blir lättare att läsa, i mitt tycke). Att mäklaren särskriver och kryddar upp det ytterligare genom att välja versal på ordet dynastin bekräftar exakt fördomen om en viss typ av mäklare som gärna också får ha bytt ut ett s mot z någonstans i sitt namn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in