2020-04-25, 12:38
Medlem
Erik Östs avatar
Varken CNN eller annan "fake news" vet hur allt ska sluta!

Inte den här idioten heller som De som äger er tillsatt:https://www.youtube.com/watch?v=QWLBtMz5OuY
Citera
2020-04-25, 12:39
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst

Inte den här idioten heller som De som äger er tillsatt:https://www.youtube.com/watch?v=QWLBtMz5OuY
Men drick blekningsmedel då.................
Citera
2020-04-25, 12:49
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Men drick blekningsmedel då.................

Tyvärr har det gått för mycket politik i pandemin ja!

Saxat från omni.se:

"USA:s president Donald Trump menar att han var sarkastisk när han under torsdagens pressträff föreslog att handsprit och solljus borde användas mot coronaviruset.

– Jag ställde en sarkastisk fråga till reportrarna för att se vad som skulle hända, sa han på fredagen enligt amerikanska medier.

Torsdagens uttalande har bland annat fått tillverkare av handsprit att varna för att injicera deras produkter".

https://www.youtube.com/watch?v=KLODGhEyLvk&t=215s

Den riktiga showen börjar vid 7:44 men lyssna gärna på hela!
Senast redigerad av Erik Öst 2020-04-25 kl. 13:02.
Citera
2020-04-25, 12:52
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Tyvärr har det gått för mycket politik i pandemin ja!

Saxat från omni.se:

"USA:s president Donald Trump menar att han var sarkastisk när han under torsdagens pressträff föreslog att handsprit och solljus borde användas mot coronaviruset.

– Jag ställde en sarkastisk fråga till reportrarna för att se vad som skulle hända, sa han på fredagen enligt amerikanska medier.

Torsdagens uttalande har bland annat fått tillverkare av handsprit att varna för att injicera deras produkter".

https://www.youtube.com/watch?v=KLODGhEyLvk&t=215s

Att jag måste posta länken igen...han är alltid sarkastisk när hans argument går åt helvete....

https://www.youtube.com/watch?v=aNxd2WvIOnA
Citera
2020-04-25, 12:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Man tar sig på pannan och ansiktet när man hör och ser trumpens enfaldiga jargong........

Med tanke på hur han flydde från reportrarna igår så vet vi åtminstone att han har insett hur han gjorde bort sig, synd bara att han inte kan stå för att han fick hjärnsläpp, hade han bara erkänt att han fick ett hjärnsläpp så hade folk nog inte brytt sig på samma sätt, men att han nu säger att det var sarkasm osv skadar honom bara
Citera
2020-04-25, 13:10
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Att jag måste posta länken igen...han är alltid sarkastisk när hans argument går åt helvete....

Trump är en nolla! Han vet ingenting mer än oss bara dom som äger dig..Trump är bara en megfon för dom!

Se min tidigare postning.
Citera
2020-04-25, 13:10
Medlem
Citat:

Det är han alltid, han är sarkastisk eller som hans försvarare säger att han trollar lefits. Men även OM han var sarkastiskt så gör det inte det hela något bättre alls. Över 50 000 döda och han lägger ner tid på att vara sarkastisk. Men han är ju van att bli försvarad på det sättet att han är sarkastisk eller trollar men i det här fallet så är det precis lika illa.

Ska bli intressant att se hur han försöker lösa det här. Att inte ha PK på ett tag kan ju vara en lösning, men det är kletar nog fast för lång tid framöver. Och sen mår han ju dåligt om han inte får visa upp sig, så vi får se. Som aldrig förr. Du vet det, jag vet det, alla vet det. It's gonna be tremendously.
Citera
2020-04-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på hur han flydde från reportrarna igår så vet vi åtminstone att han har insett hur han gjorde bort sig, synd bara att han inte kan stå för att han fick hjärnsläpp, hade han bara erkänt att han fick ett hjärnsläpp så hade folk nog inte brytt sig på samma sätt, men att han nu säger att det var sarkasm osv skadar honom bara
Ja han blev nog varse om det i efterhand. Han förstod uppenbarligen inte att det gick käpprätt åt helvete i det ögonblick han stod och trumpetade vid podiet. Han klarade inte ens av att läsa av dr Birxs kroppsspråk, där hon såg ut som att hon skulle ville sjunka ner under jorden. Detta får mig att tro att den här mannen inte överhuvudtaget förstår mänskligt kroppspråk eller begrepp som ironi och sarkasm. Det senare är bara något som han slänger sig med som ursäkt när han sent omsider förstått att något gått åt helvete.
Citera
2020-04-25, 13:43
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Desinfektionsmedel och UV-ljus dödar effektivt många typer av virus, så vem av oss är egentligen förståndshandikappad?
https://www.cbsnews.com/live-updates/coronavirus-update-covid-19-2020-04-24/?intcid=CNI-00-10aaa3a
Citera
2020-04-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ja han blev nog varse om det i efterhand. Han förstod uppenbarligen inte att det gick käpprätt åt helvete i det ögonblick han stod och trumpetade vid podiet. Han klarade inte ens av att läsa av dr Birxs kroppsspråk, där hon såg ut som att hon skulle ville sjunka ner under jorden. Detta får mig att tro att den här mannen inte överhuvudtaget förstår mänskligt kroppspråk eller begrepp som ironi och sarkasm. Det senare är bara något som han slänger sig med som ursäkt när han sent omsider förstått att något gått åt helvete.

Däremot log han ett litet nöjt leende när kamerorna började knäpp när han pratade. Han trodde det var för att han sa något vettigt och imponerade på dem.

Dr Birx drog ner huvudet och upp med knäna som om hon ville krypa ihop i fosterställning. Och nej han förstår inte andras kroppsspråk men jag tror det beror på att han inte förstår att andra människor har egna tankar och egna känslor. När de inte håller med honom utgår han från att de är oförskämda mot honom, inte att de tycker något annat.

Och ska han hushålla med sina presskonferenser nu kommer han att må mycket dåligt, men han skulle tjäna på det i oppositionssiffror. Men frågan är om han kan göra det på ett effektivt sätt. Just nu så kommer man att ta fram det här sista han sa som det sista han sa innan han drog sig undan. Men han brukar ju hitta på något annat jävelskap för att byta fokus så vi får se vad han gör. Like we never seen before.
Citera
2020-04-25, 14:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Men då, nu krånglar han ju till det för alla på högerkanten som försvarade honom och menade att det han sa faktiskt visst var förnuftigt.

Skämt åsido, jag vet inte vad jag tycker är värst: en president som är hopplöst korkad eller en president som tycker att en presskonferens om en pandemi är rätt tillfälle att ”skämta” om botemedel.
Få är nog så hopplöst korkad som trumpen, och förstår varför han försöker hävda sin intelligens när han ingen har.
Och uppvisar det ofta, och mer än någonsin i detta ämne.
Citat:
Jag hoppas journalisterna fortsätter att vara såhär vassa de kommande dagarna
Detta kommer nog skuta med riktig fake news, och deras egna.

Presidenten är så svag att det är löjligt att se.
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Det sa jag inte? Jag sa bara att New York är den stat som drabbats värst och om man ska använda er Trumphatares logik så är det då Cuomos fel? Eller så inser man att viruset sprider sig runt om i världen vad någon ledare ens gör...

Det komiska är att det egentligen bara är Kina som kunnat stoppa viruset om dom stängt ner hela landet direkt när det började sprida sig inom Kina! Inte någon Europeisk ledare och inte Trump, som ändå för skulden för detta av er Trumphatare...
Jo, det gjorde du och igen.

Insett(visserligen sedan länge) att du aldrig klarar av att säga nått eller svara på nått.
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Det är ingen som tror att viruset letar sig till demokratstyrda stater. Vad vi ser dock är att stater som NY har visat en extrem inkompetens i sin handlande runt kinaviruset. De rekommenderade att gå på bio, åka tunnelbana och fira kinesiska nyåret i Chinatown, när viruset redan spritt sig i staten. Men värst av allt är ändå hur de tvingade in virussjuka in på friska ålderdomshem, och att de samtidigt skickade likpåsar, eftersom de visste resultatet av sina handlingar. Ytterst sjuka människor, med mycket blod på sina händer dessa vidriga demokrater, som Cuomo och Be Blasio.
trumpen rekommendera man kunde gå till jobbet med
"lite" COVID-19 är är orsaken till trumpen-pandemin i USA.

Och detta är i första hand federala myndigheters ansvar, en av de som trumpen slutade ge budget för.
Men gulligt att du inbillar dig annat dock.

trumpen döda många, och försöker döda par till med cancerframkallande UV-lampor, verkningslös malariamediciner och nu senast desinfektionsmedel som man ska tydligen både injicera och fylla lungorna med för en snabb död.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ännu mer korkad är väl du som går på altt regimmedia + TV4 m.fl. spottar ur sej i sitt globalisttänk och hat mot Trump.
Eftersom du är så "smart" förväntar jag mej att du lägger upp en film om vad som diskuterades enligt din tolkning "medicinska råd", så att det inte råder något tvivel om att Corona botas med att man dricker lite desinfektionsmedel..
Ska vi säga så..?
Saklig Kritik är inte hat, men det vet du redan men ändå skrev du det omvända.
Finner sånt roligt hur svårt det är skriva om verkligheten.

Desinfektionsmedel i blod och lungor
Sicken korkad människa
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Notera Dr Brix reaktion, har man någonsin undrat hur det ser ut när en själ lämnar kroppen så ser det ut såhär.

Den mörka versionen
Hello darkness, my old friend https://twitter.com/RossButcher83/status/1253586648224456704?s=19

Och muntra versionen
https://twitter.com/thedailyangle/status/1253506035089838085?s=09

Biden kampanjen behöver inte göra dyra ads, de behöver bara göra en best of The Dotarn pressconference

Donald Trump: Inject yourself with light

Laura Ingraham på Faux News
Hold my beer

https://twitter.com/briantashman/status/1253457611464290304?s=19

Dom här människorna, de är ju helt jävla galna.
Haha, sällan hon hört mer skit i sitt hela sitt liv, och vet inte vart hon ska ta vägen längre med.

Desinfektionsmedel som botemedel
Citat:
Här är hela uttalandet, det knappast till Trumpetens fördel.

https://twitter.com/atrupar/status/1253448500676898818?s=09

Kom igen nu, bortförklara detta. Att Trumpeten var sarkastiskt tror ingen på.

Om jag får önska så vill jag ha med några av dessa ämnen

Soros
Deep State
Hillary's email
Det är Obamas fel.

Kom igen, Kämpa!
Ja, prata om annat är vad de alltid gör i alla de fel de gör.

Intressant att trumpen förordar att folk ska ta livet av sig.
Citat:
https://twitter.com/PoliticusSarah/status/1253450176510992384

Förklara nu din vänsterdåre?
Förklara vad, verkar som du fått för dig nått men glömde berätta vad.
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu är Kejesaren utan kläder missnöjd med var det olika journalisterna sitter på dagens Trump Rally:

Det går bra nu och det amerikanska folket kan känna sig trygga och Kejsaren kan till och med kommer bjuda på några av hans världsberömda "skämt"

Tror ni Donald kommer ha en skratt-slinga denna gång då på detta rally, det inte verkar som ingen vet när han skämtar?

Över 50,000 döda amerikaner.
Diktatorer hatar fripress som pesten, det är väl vad vi sett genom åren.
Och detta är ju bara en till av samma.

Vi få hoppas att trumpens sektmedlemmar följer trumpens råd, så vi får se hur bra de är.

Dock roande hur man försvara desinfektion tills man kom och låtsades att man var sarkastisk.
Citat:
Revealed: leader of group peddling bleach as coronavirus ‘cure’ wrote to Trump this week

Höhö, tydligen så har en jeppe kontaktat trumpeten och hävdat följande:

The leader of the most prominent group in the US peddling potentially lethal industrial bleach as a “miracle cure” for coronavirus wrote to Donald Trump at the White House this week.

In his letter, Mark Grenon told Trump that chlorine dioxide – a powerful bleach used in industrial processes such as textile manufacturing that can have fatal side-effects when drunk – is “a [b]wonderful detox that can kill 99% of the pathogens in the body”. He added that it “can rid the body of Covid-19”

Grenon styles himself as “archbishop” of Genesis II – a Florida-based outfit that claims to be a church but which in fact is the largest producer and distributor of chlorine dioxide bleach as a “miracle cure” in the US. He brands the chemical as MMS, “miracle mineral solution”, and claims fraudulently that it can cure 99% of all illnesses including cancer, malaria, HIV/Aids as well as autism.

Since the start of the pandemic, Genesis II has been marketing MMS as a cure to coronavirus. It advises users, including children, [b]to mix three to six drops of bleach in water and drink it[.

Så, Trumpeten har blivit blåst av en ormoljeförsäljare som försökt pitcha sin "miracle" drug. Det skulle ha varit kul att se Trumpetens reaktion
"Shiiit fan det här låter ju som en superbra idé, vi kör på det

Det är himla tur att det fortfarande finns vuxna i rummet.

Last week the US Food and Drug Administration obtained a federal court order barring Genesis II from selling what was described as “an unproven and potentially harmful treatment for Covid-19”.

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/24/revealed-leader-group-peddling-bleach-cure-lobbied-trump-coronavirus
Blir lätt så när man tar bort kompetens och ersätter med inkompetens.
Och berättar faktiskt hur illa ställt det är med trumpens intellekt.
Citat:
Varför ska han stanna när han inte får några riktiga frågor från demokraternas propagandaorgan? Fake news förtjänar inget. Bra att han håller korta PK:S det borde han göra i framtiden också och låta de politiska aktivister från Demokraterna stå där sen.
Saknas fakta, forskning och saklighet, så är det fake news.
Men varför blanda in FOX här och andra extremhögerkanaler i nått som bara går hantera i fakta, forskning och saklighet.

Desinfektionsmedel IV och i lungorna hahahahaha
Det roliga är även om det hade vart sarkasm, så är det fortfarande nonsens och skit.

Och man ställer sig frågan varför engagera sig med sånt, men nu vet vi redan det inte var sarkasm.
Citat:
Så nu är det fel att inte ta frågor från politiska aktivister? Haha vad han än gör är fel #ORANGEMANBAD!

Dårar...
Hade du klarat av att läsa nått, så hade du sett den riktiga bilden.
Men de högerextrema som dig är fast i fantasin att det går prata bort COVID-19.

Det ska ni lägga kraft på senare inte nu när ni är chanslösa.
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Kejsaren kanske börjar med utvalda inbjudna "media" (ooan, breitbart, Jacob Wohl mm)!

Det skulle jag kolla på, den underhållningen och att få höra de komiska frågorna!

Ooan har ju varit väldigt komiska med deras "frågor" på dessa dagliga Rallyn om Corona viruset och alla döda amerikaner.

Lite konstigt att Donald inte ens lyckas lite när det kommer till hans popularitet, han hade en lite uppgång för några veckor sedan men sedan så sjunker det igen. Bush lyckades ju få en skitstor ökning trots hans hantering av 9/11 (eller som Donald säger 7/11 pga parkingssons).
Saken är att i 9/11 så hade man en president om än kass, men som samlade ihop sig och rikta in sig på en fiende.

Dagens BananRepublikanern är ALLA fienden som är utanför.
trumpen är en ovanligt extremt svag president msåte man tillstå, då man för ofta hör jag jag jag och den sjukliga narcissism han har.
Citat:

Desinfektionsmedel
Citera
2020-04-25, 15:49
Medlem
Citat:

Visst är det så, att säga att man bara skojar till det mitt i USA:s värsta kris på decennier är ju att be om allt större problem med sin reda låga trovärdighet och även öppet visa sín allt större oförmåga att leda landet.

Dessa IQ-befriade s.k practical joke kommer ju från en svag president som ju själv är ett enda practical joke personifierad så fort han visar sig. Över 50.000 döda och Trump säger att han behagar skämta om det hela. Och vilket är egentligen värst för Trump politiskt, att stå för uttalandent eller att bortförklara det hela som ett skämt?
Ett sådant missfoster till president har väl sällan skådats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in