2020-04-24, 20:25
  #16105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Helt otroligt om det är rätt kille
Sista synliga uppdateringarna på dom sidorna är 2012 och 2013 och han är född 2001.
Drömmer om att bli kriminell tydligen, det ska börjas i tid

https://www.facebook.com/omer.gul.5602728
https://www.facebook.com/omer.tung.71
Jag tycker han verkar vara så blond. Inte så som man föreställer sig en turk eller kurd.
Citera
2020-04-24, 20:27
  #16106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Som jag har rotat i det här fallet så var jag tvungen att släppa tråden ett tag... det blev för mycket skit helt enkelt. Men nu är jag tillbaka och hoppas innerligt att Karin blir inlåst för lång tid.
Med allt jag vet om henne så borde hon låsas in för gott för att skydda HOL och barnen.

Artikeln i Expressen uppdaterades kl 17.02 i dag.

Toppjuristen häktad för förberedelse till mord
STOCKHOLMS TINGSRÄTT Publicerad 24 apr 2020 kl 12.24 Uppdaterad 24 apr 2020 kl 17.02
Toppjuristen häktas på sannolika skäl misstänkt för stämpling och förberedelse till mord på advokat Henrik Olsson Lilja hösten 2018.
Samtidigt fortsätter utredningen där hon misstänks ha beordrat mordförsöket 2019.

På fredagseftermiddagen hölls häktningsförhandling mot toppjuristen vid Stockholms tingsrätt. Hon medverkade på videolänk från Kronobergshäktet sedan hennes hälsa bedömdes stå i vägen för att närvara på plats. Förhandlingen inleddes strax efter 15.30 och snart stängdes dörrarna för allmänheten.

Beskedet efteråt, vid 17-snåret, var att toppjuristen häktas på sannolika skäl misstänkt för förberedelse och stämpling till mord på Henrik Olsson Lilja hösten 2018.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-begars-haktad/
Hej Timeout! Kul att se dig. Jaha, då går vi alltså in på andra varvet nu. Vi kan alltså släppa de pappenheimare som florerade i trådens del 1 med sjuksköterskor, läkare, älskarinnor och småfifflare. Nu börjar del 2, och jag tror den blir mycket renare och lättare att förstå.

Nu kavlar vi upp ärmarna. Själv kommer jag nog inte tillföra så mycket förutom möjligen nån aktbilaga lite här och där. Vi får se var vi hamnar.

Ha det!
//P
Citera
2020-04-24, 20:33
  #16107
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Står att hennes hälsa var så dålig så hon närvara via länk.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-begars-haktad/
Jaha... det är precis som vanligt då.
Har tappat räkningen på hur många gånger huvudförhandlingar har blivit uppskjutna pga av Karins "dåliga hälsa". Bara bluff som vanligt men hon spelar bra så någon gick på det nu.
Citera
2020-04-24, 20:56
  #16108
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är hon inte ”hjärnskadad” efter en tidigare stroke? Eller har hon hittat på den?
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet ej. Jag minns att hon påstod det och att det skall finnas något läkarintyg (finns i tråden). Det fanns också spår av en blödning. Men den skall ha varit väldigt liten. Så jag tror inte på att hon fått några fler men än möjligen lite hjärntrötthet.
Men jag har minne
Karin har inga sviter av den lilla blödningen.
Här kommer det ordgrant från en dom

De i målet förekommande orosanmälningarna ger vid handen att andra än Henrik i Karins närmaste familjekrets från tid till annan varit oroliga för Karins psykiska hälsa.
Att Karin lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet. Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.

Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.
Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.

Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Karin mådde inte sämre än att hon gick ut och söp till och blev LOBad under rehaben.

Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande.
Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013.
Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.
Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.

Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan. Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.
Citera
2020-04-24, 21:04
  #16109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men jag har minne
Karin har inga sviter av den lilla blödningen.
Här kommer det ordgrant från en dom

De i målet förekommande orosanmälningarna ger vid handen att andra än Henrik i Karins närmaste familjekrets från tid till annan varit oroliga för Karins psykiska hälsa.
Att Karin lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet. Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.

Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.
Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.

Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Karin mådde inte sämre än att hon gick ut och söp till och blev LOBad under rehaben.

Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande.
Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013.
Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.
Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.

Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan. Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.
Hon var inte i skick att bevista sin egen häktningsförhandling. Jag tänkte nämligen precis "hur mår hon idag?", men hon var ju där enbart via länk. Frågan är om hon dykt djupare ner i alkoholdimmorna eller om hon sökt vård. Om hon har fått insikt. Jag undrar lite om hur hennes förhållande till barnen är.

Det är så jävla tragiskt. Hon hade precis allt - och hon körde det i botten. Bra jobb (ett toppjobb faktiskt), fina ungar, bra lön... sen gick det åt helvete. Om det är så att hon fortfarande krökar så hårt, så kan det kanske vara väldigt nyttigt för henne att hålla sig ifrån alkoholen. Men om hon krökat dagligen, eller flera gånger i veckan, under de här månaderna sen september så tar det många veckor innan hjärnan klarnar ordentligt.
Citera
2020-04-24, 21:20
  #16110
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon var inte i skick att bevista sin egen häktningsförhandling. Jag tänkte nämligen precis "hur mår hon idag?", men hon var ju där enbart via länk. Frågan är om hon dykt djupare ner i alkoholdimmorna eller om hon sökt vård. Om hon har fått insikt. Jag undrar lite om hur hennes förhållande till barnen är.

Det är så jävla tragiskt. Hon hade precis allt - och hon körde det i botten. Bra jobb (ett toppjobb faktiskt), fina ungar, bra lön... sen gick det åt helvete. Om det är så att hon fortfarande krökar så hårt, så kan det kanske vara väldigt nyttigt för henne att hålla sig ifrån alkoholen. Men om hon krökat dagligen, eller flera gånger i veckan, under de här månaderna sen september så tar det många veckor innan hjärnan klarnar ordentligt.
Tror det mest satt i stoltheten att hon inte ville bevista häktningsförhandlingen och hon är ju väldigt bra på att spela sjuk. Tror inte ett dugg på att hon var sjuk. Möjligtvis abstinens efter sprit och kanske piller med.
Hon har lyckats förr med att bli körd till sjukhus i stället för fyllecellen när hon har varit aprak och då har hon lurat garvade poliser att köra henne dit.
Sjukhuspersonalen var bara bekymrade över "den kraftigt berusade kvinnan".
Karin är nersupen, annars inga större fel på henne förut hennes personlighetsstörning.
Barnen bryr hon sig inte om och har ingen kontakt med.

Ja det är tragiskt alltihop men jag kan inte längre tycka synd om Karin med allt jag vet.
HOL och andra försökte få hjälp till Karin redan 2012 och hon vägrade ta emot den.
Hon fortsatte supa och barnen for illa och det blev skilsmässa.
Sen vet vi ju hur hon har jävlats med allt för att hämnas på HOL...

Den stora kränkningen att han lämnade henne och hennes karriär gick i stå.
Men när flaskan är nr 1 i alla lägen och när varken omsorgen om barnen, äktenskapet eller karriären betyder mer än den... jag då går det åt skogen.
Karin valde att fortsätta att supa trots att hon kunde ha tagit hjälp redan 2012 och redan då var det riktigt illa.
Hennes val... Det går inte att tvinga någon att sluta supa. Dom måste vilja själva.
Citera
2020-04-24, 21:43
  #16111
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
En uppdatering om K's sommarstuga i Hälsingland, den tömdes nyligen och skall troligen säljas via Kronkalle enligt en av grannarna i stugområdet. Kanske ett tecken på att de där miljonerna är borta?

Antar att barn och ex-maken inte är intresserade av att ha den kvar.

Härlig timmer stuga med loft och fin utsikt, ett av det bättre lägena i området, 120m ned till havet.

Mini-Coopern står fortfarande där, måste ha stått avställd där hela vintern.

Det var 3 andra bilar där idag när jag passerade.
HOL äger hälften av den stugan och kanske har Karin tvingat fram en försäljning om hon är pank nu så därför är kronokalle inblandad. Det kan ju vara så att hon vägrar HOL att köpa ut henne eller begär ett överpris av honom. Allt för att jävlas in i det längsta.

Eller så har HOL tvingat fram en försäljning för att för gott klippa av sista bandet med henne.
Han och barnen åker ju knappast dit med risk för att träffa på Karin.

Att det var tre bilar där i dag kan bero på att Karin är inlåst nu så dom vågar åka dit och tömma den inför försäljning.

Karin har inget körkort och det är dyrt att parkera i Sthlm.
Hon har ju ingen användning av bilen när hon är beroende av att andra ska köra den.
Något körkort lär hon inte få tillbaka för med hennes alkoholmissbruk krävs det flera år av nykterhet och gå och ta prover så hon kan bevisa att hon är nykter. Det lär ju inte hända.
Citera
2020-04-24, 22:22
  #16112
Medlem
Mest tragiska är ju fan 18 åringens öde,
jävligt naivt och korkat gjort, men man lackar ju till på dom som drog in honom i skiten.
Citera
2020-04-24, 22:24
  #16113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Mest tragiska är ju fan 18 åringens öde,
jävligt naivt och korkat gjort, men man lackar ju till på dom som drog in honom i skiten.
I den åldern lockar pengar. Tyvärr. Nyss fyllda sjutton var han då. En barnrumpa.
Citera
2020-04-24, 22:31
  #16114
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I den åldern lockar pengar. Tyvärr. Nyss fyllda sjutton var han då. En barnrumpa.

17 år är en vanlig ålder för mördare i förorten. Barnrumpor kan vara livsfarliga.
Citera
2020-04-24, 22:32
  #16115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I den åldern lockar pengar. Tyvärr. Nyss fyllda sjutton var han då. En barnrumpa.
Ja, tragiskt som fan.
Han skulle fan tjäna mer på att sälja på Tensta torg .
Usch, för det är egentligen ingen gängkriminell även om han vill låtsas det.
Citera
2020-04-24, 22:34
  #16116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
17 år är en vanlig ålder för mördare i förorten. Barnrumpor kan vara livsfarliga.
Nu har han ju inte dödat någon. Vi pratar stämpling och förberedelse. Vi har inte riktigt koll ännu vari och hur långt detta tog sig. Men utanförskap skapar människor som söker sig till sammanhang där de är accepterade. Ibland går de långt för att bli accepterade. Kan vara nåt sådant. Han har ett betalningsföreläggande som tidigare dom - vet inte vad det är för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in