Citat:
Ursprungligen postat av
Q2000
Denna historia är ju helst sanslös. En f.d åklagare och domare försöker få sitt ex mördad.
Kan det vara så att HOL misshandlat henne tidigare eller liknande? Jag fattar inte
Nej hon är bara en kränkt kvinna som har blivit lämnad.
Hon har en personlighetsstörning och är alkoholist. Hon är omvittnat knepig och otrevlig och många har undvikit henne.
Men med den störningen hon har kan hon även vara väldigt trevlig om hon vill ha ut något från en viss person.
Hon har anklagat HOL för det mesta men det finns inga skador. Hon har blivit överbevisad gång på gång med lögner.
Som fallet i trappan när hon påstod att hon fick en hjärnblödning i dec 2013... men hon fick den först i mars 2014 och då var inte HOL i närheten.
Efter den incidenten i trappan fick HOL ultimatum från socialtjänsten. Dom hotade med att omhänderta barnen enligt LVU om han inte såg till att skydda dem från KL och han fick hela vårdnaden.
Den gången kom hon full och tokig till lägenheten som hon själv hade lämnat över till HOL för att han skulle bo där med barnen. När han inte ville släppa in den fulla galningen fejkade hon att hon hade blivit misshandlad och la sig nedanför trappan och det blev fullt pådrag. Men hon hade inga skador alls.
"Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.
Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”
Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning."
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Mer kan du läsa i sammanfattningarna på första sidan i tråden.
Här är direktlänkarna till sammanfattningarna.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Visst är det sanslöst! Jag tvivlar starkt på att HOL misshandlat henne. Det hade Karin anmält direkt! Jag tror mer på prestige och girighet. Hon vill ha tillbaka vårdnaden om barnen, lägenheten och HOL:s pengar. OBS, det är bara vad jag tror.
Jag glömde hälften, alkoholmissbruk och psykisk sjukdom/störning som framkallar hämndbegär. Hon inbillar sig nog att HOL är roten till hennes miserabla liv.
Varför hon vill ha tillbaka barnen är ett stort mysterium för hon skiter ju totalt i dom.
Dom är bara ett redskap för fyllot att komma åt HOL.