2020-04-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Hahaha! Det senaste året av mord och mordförsök får mig fan att drömma om målen. ibland vet jag inte vad jag drömt om eller vad som är sant.

Inte minsta pip från häktningsförhandlingen. Den skulle väl vara 15.30-16.30?

Hon blev häktad. Mål: B 5822-20. Åtal ska väckas senast den 7 maj 2020 kl. 11.00

https://www.domstol.se/nyheter/2020/04/tingsratten-har-idag-haktat-en-kvinna-som-pa-sannolika-skal-ar-misstankt-for-stampling-till-mord-och -forberedelse-till-mord-pa-en-advokat-hosten-2018/
Citera
2020-04-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Står att hennes hälsa var så dålig så hon närvara via länk.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-begars-haktad/

Citat:
Ursprungligen postat av MsUddelyDivine
Hon blev häktad. Mål: B 5822-20. Åtal ska väckas senast den 7 maj 2020 kl. 11.00

https://www.domstol.se/nyheter/2020/04/tingsratten-har-idag-haktat-en-kvinna-som-pa-sannolika-skal-ar-misstankt-for-stampling-till-mord-och -forberedelse-till-mord-pa-en-advokat-hosten-2018/
Utmärkt. På sannolika skäl dessutom. Vilket innebär att de kan behålla henne länge. Blir inte lätt för henne. Men undrar hur det är med hälsan. Spelade hon sjuk för att slippa se kollegorna i ögonen tro?
Citera
2020-04-24, 18:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Utmärkt. På sannolika skäl dessutom. Vilket innebär att de kan behålla henne länge. Blir inte lätt för henne. Men undrar hur det är med hälsan. Spelade hon sjuk för att slippa se kollegorna i ögonen tro?

Går ej att spela - läkare/medicinsk kunnig på plats i häktet gör bedömning.
Citera
2020-04-24, 18:41
Medlem
Citat:

Ja det blir intressant detta. Nu blir hon kvar ett tag som du säger.

Det där med hälsan kan ju vara lite vad som men slog mig en tanke att om hon har alkoholproblem som tidigare har angetts så kan det ju vara en ren avtändningsfråga i och med att hon nyss var i det fria. Skillnaden på länk eller fysiskt på plats är ju bara 500 meter kulvert typ.

Nu blir det väl tyst i detta ärende ett tag i och med att båda är häktade på sannolika skäl, men vi får hoppa det sipprar ut lite info om någon månad.
Citera
2020-04-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Går ej att spela - läkare/medicinsk kunnig på plats i häktet gör bedömning.
Ah, så det måste vara mätbart alltså. Inte vanlig hängighet eller "depression"?
Citera
2020-04-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Står att hennes hälsa var så dålig så hon närvara via länk.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-begars-haktad/
Jaha, nu lär hon väl äntligen få en längre nykter period. Det blir nog isåfall hennes räddning om hon nu överlever den chocken.
Min tanke går till hunden. Vem ska ta hand om den?
Citera
2020-04-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jaha, nu lär hon väl äntligen få en längre nykter period. Det blir nog isåfall hennes räddning om hon nu överlever den chocken.
Min tanke går till hunden. Vem ska ta hand om den?
Hon har ju hundvakten kan jag tänka - han som skötte hennes mail när hon var på dekis och låg på sjukhus.
Citera
2020-04-24, 18:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det var bra. Undrar om det var den fysiska eller psykiska hälsan som vacklade? Jag tror som du, hon vill nog inte visas upp på andra sidan skranket.
Citera
2020-04-24, 18:48
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ah, så det måste vara mätbart alltså. Inte vanlig hängighet eller "depression"?

Definitiv plikt gäller all form av förhandling vid rätten, och endast en läkare kan ändra det. Det är lagstadgat.

I övrigt tror jag man hittat en ganska långt/detaljerad gången plan, eftersom detta är något man plockat upp från hösten -18, samt att man når sannolika skäl både i begäran och beslut på båda misstänkta.

Det skall djävligt mycket till att hon kommer ur detta, nu när det verkar börjat röra på sig.
Kommer bli en rätt snabb utredning, samt ett skapligt fängelsestraff därtill.
Citera
2020-04-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Definitiv plikt gäller all form av förhandling vid rätten, och endast en läkare kan ändra det. Det är lagstadgat.

I övrigt tror jag man hittat en ganska långt/detaljerad gången plan, eftersom detta är något man plockat upp från hösten -18, samt att man når sannolika skäl både i begäran och beslut på båda misstänkta.

Det skall djävligt mycket till att hon kommer ur detta, nu när det verkar börjat röra på sig.
Kommer bli en rätt snabb utredning, samt ett skapligt fängelsestraff därtill.
Ja, den blir säkert snabb. De har troligen hållit på parallellt med Billy och 2019 års skjutning. Och kommit in i beslagen. Men självklart vill de ha en vattentät bevisföring. Och egentligen är det inte nån jättebrådska rent praktiskt.
Citera
2020-04-24, 18:57
Medlem
Jofs avatar
En stor psykutredning vill jag ha. Med fokus på alkoholdemens.
Citera
2020-04-24, 18:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Denna historia är ju helst sanslös. En f.d åklagare och domare försöker få sitt ex mördad.

Kan det vara så att HOL misshandlat henne tidigare eller liknande? Jag fattar inte
Nej hon är bara en kränkt kvinna som har blivit lämnad.
Hon har en personlighetsstörning och är alkoholist. Hon är omvittnat knepig och otrevlig och många har undvikit henne.
Men med den störningen hon har kan hon även vara väldigt trevlig om hon vill ha ut något från en viss person.

Hon har anklagat HOL för det mesta men det finns inga skador. Hon har blivit överbevisad gång på gång med lögner.
Som fallet i trappan när hon påstod att hon fick en hjärnblödning i dec 2013... men hon fick den först i mars 2014 och då var inte HOL i närheten.
Efter den incidenten i trappan fick HOL ultimatum från socialtjänsten. Dom hotade med att omhänderta barnen enligt LVU om han inte såg till att skydda dem från KL och han fick hela vårdnaden.

Den gången kom hon full och tokig till lägenheten som hon själv hade lämnat över till HOL för att han skulle bo där med barnen. När han inte ville släppa in den fulla galningen fejkade hon att hon hade blivit misshandlad och la sig nedanför trappan och det blev fullt pådrag. Men hon hade inga skador alls.
"Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”
Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning."
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Mer kan du läsa i sammanfattningarna på första sidan i tråden.
Här är direktlänkarna till sammanfattningarna.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Visst är det sanslöst! Jag tvivlar starkt på att HOL misshandlat henne. Det hade Karin anmält direkt! Jag tror mer på prestige och girighet. Hon vill ha tillbaka vårdnaden om barnen, lägenheten och HOL:s pengar. OBS, det är bara vad jag tror.

Jag glömde hälften, alkoholmissbruk och psykisk sjukdom/störning som framkallar hämndbegär. Hon inbillar sig nog att HOL är roten till hennes miserabla liv.
Varför hon vill ha tillbaka barnen är ett stort mysterium för hon skiter ju totalt i dom.
Dom är bara ett redskap för fyllot att komma åt HOL.
Senast redigerad av Timeout 2020-04-24 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in