2020-04-24, 06:22
Medlem
Ytterst osannolikt att den nu utpekade killen skulle gjort något försök enligt min mening.
Han är en vanlig liten klantskalle, dock en trevlig sådan.
Citera
2020-04-24, 06:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Denna historia är ju helst sanslös. En f.d åklagare och domare försöker få sitt ex mördad.

Kan det vara så att HOL misshandlat henne tidigare eller liknande? Jag fattar inte

Visst är det sanslöst! Jag tvivlar starkt på att HOL misshandlat henne. Det hade Karin anmält direkt! Jag tror mer på prestige och girighet. Hon vill ha tillbaka vårdnaden om barnen, lägenheten och HOL:s pengar. OBS, det är bara vad jag tror.

Jag glömde hälften, alkoholmissbruk och psykisk sjukdom/störning som framkallar hämndbegär. Hon inbillar sig nog att HOL är roten till hennes miserabla liv.
Senast redigerad av Combival 2020-04-24 kl. 06:43.
Citera
2020-04-24, 06:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Ytterst osannolikt att den nu utpekade killen skulle gjort något försök enligt min mening.

Känner du honom? Intressant, berätta gärna mer.
Citera
2020-04-24, 06:46
Medlem
Helge Fossmo fick livstid för anstiftan till mord och barnflickan som utförde mordet fick bara några år i fängelse...
Intressant bedömning.
Citera
2020-04-24, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Känner du honom? Intressant, berätta gärna mer.
Känner och känner, vi hälsar på varandra.
Och han är respektfull och trevlig.
Vill inte säga så mycket mer, men jag är förvånad över att han är misstänkt så mycket kan jag säga.
Citera
2020-04-24, 06:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Känner och känner, vi hälsar på varandra.
Och han är respektfull och trevlig.
Vill inte säga så mycket mer, men jag är förvånad över att han är misstänkt så mycket kan jag säga.

Jag förstår. Alla undrar nog hur han har hamnat i klorna på Karin Lilja. Han bor med sin mamma och syster. Redan nu känner jag för den killen. Hoppas att det går bra. Han har dock hamnat lite i trubbel tidigare. Narkotika och någonting mer som jag glömt.
Citera
2020-04-24, 07:34
Medlem
Jofs avatar
[quote=Q2000|71319161]Denna historia är ju helst sanslös. En f.d åklagare och domare försöker få sitt ex mördad.
/QUOTE]

Det innebär ofrånkomligt, att kunskap om lagens innehåll, inte innebär att man följer den.
Om nu nån trodde det.
Citera
2020-04-24, 08:00
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Helge Fossmo fick livstid för anstiftan till mord och barnflickan som utförde mordet fick bara några år i fängelse...
Intressant bedömning.

OffT:
Nej. Fossmo fick livstid, barnflickan fick rättspsykiatrisk vård, och satt där i sju år.

/B.F
Citera
2020-04-24, 08:27
Medlem
Finns det nån bild på denna K Lilja?
Citera
2020-04-24, 08:30
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Självklart finns det gott om hämndmord. Ett ännu bättre exempel är karate-tränaren som våldtog och mördade en ung flicka. Han blev ihjälskjuten med en kpist på en sunkig parkering i Kristineberg under permission några år senare.

Fattar inte riktigt hur du menar att det skulle vara relevant i den här soppan. Fast jag skulle tro att de flesta "hämndmord" bara känns rättvisa och logiska i hos de som känner GM och försöker urskulda brottet. Eller av GM själv. Ytterst sällan är mord en proportionerlig reaktion för att någon är en skitstövel.

Håller med! De hämndmorden är inte det minsta relevanta som jämförelse.

Däremot kan det finnas anledning att jämföra hämndmotiven hos Arbogakvinnan Johanna Möller och Karin Lilja. Möllers försök att leja torpeder inifrån fängelset för att få sin mamma mördad drivs av ett hämndbegär som känns väldigt likt KL:s mot HOL: de vill båda hämnas inbillade oförrätter som grundar sig i att de anser sig vara fortsatt berättigade till sina hatobjekts besparingar och inkomster, och också berättigade till stöd, trygghet och villkorslös kärlek trots allt de utsatt dem för. Känslan av att ha blivit ratade, bortkörda och övergivna har lett till ett fullkomligt oresonlig raseri hos dem båda och deras avundsjuka har lett till ett maniskt självömkande. I KL:s fall tycks det också blandat med raseri över att hon blivit utestängd ur familjeenheten och svartsjuka över HOL:s nya förhållande. Troligen finns det dessutom psykisk ohälsa med i bilden. Att hon fråntagits vårdnaden på grund av missbrukarproblematik och våldstendenser mot barnen måste ha gjort sitt för att spä på självmedlidandet och hämndbegäret.

Ett gammalt inlägg av Timeout belyser hur hennes hat mot HOL redan 2013 blivit så pass gränslöst att våldet även gick ut över barnen. Enligt protokollet som Timeout citerar ur gav socialtjänsten HOL ett ultimatum—ansök om ensam vårdnad annars blir vi nödgade att omhänderta barnen enligt LVU.
Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat. Det pågår en förundersökning mot KL på grund av våld riktat mot barnen. Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem. HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från KL. Parterna kan dock inte enas om detta. Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka. KL gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.

Senast redigerad av fiatigerlilja 2020-04-24 kl. 08:46.
Citera
2020-04-24, 08:37
Medlem
Jofs avatar
Karin Lilja, alkoholdemens?
Citera
2020-04-24, 09:04
Medlem
FreeOJs avatar
Vem är den häktade?

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in