2020-04-24, 07:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han gifte sig väl med sin dotter för att vara trogen Wesströms galenskaper?
Du ljuger som vanligt.
De har inte gift sig vad jag vet.
Citera
2020-04-24, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han gifte sig väl med sin dotter för att vara trogen Wesströms galenskaper?

Är detta sant... har du kollat med Folkbokföringen eller vad kommer denna uppgift ifrån?

Varför svarar du på frågor stup i kvarten som är ställda just till glorian? Upplever du det att hen inte kan svara för sig själv?
Citera
2020-04-24, 07:21
Medlem
Har inte förstått det här med vattenspridaren. Han vattnade alltså den kvällen/natten. Men vad är det kring att den stängdes av som är intressant? SD säger att han inte stängt av den, att någon annan måste gjort det. Varför då?
Förstår inte det hela. Är det någon som sett den på vid en viss tid när den borde varit avstängd eller tvärtom?
Vill någon förklara?
Citera
2020-04-24, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Har inte förstått det här med vattenspridaren. Han vattnade alltså den kvällen/natten. Men vad är det kring att den stängdes av som är intressant? SD säger att han inte stängt av den, att någon annan måste gjort det. Varför då?
Förstår inte det hela. Är det någon som sett den på vid en viss tid när den borde varit avstängd eller tvärtom?
Vill någon förklara?

På något sätt ville han väl förklara varför han vattnade just den natten och så mycket (somnade ifrån).
Kanske brukade han inte vattna alls. Han ville ha vattnet stå på så blod från honom rann långt ner i jorden.
Citera
2020-04-24, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Det är censurerat, just vid de privata delarna, men alla förstår alldeles utmärkt vad som pågår uppbackade av sexchatt. Det är dusch, nakenbilder, onaninilder etc. Lena och hennes män var inte blygsamma eller diskreta., då de knappast förväntade sig hamna i Fup.

Åsa kanske vill styrka att S var svartsjuk på alla Lenas erotiska äventyr vid sidan av deras sexuella affär?
Skall inte så här tidigt på morgonen ge mig alltför långt ut på psykologins ibland rätt så stormiga hav, men jag har gått med en fundering en tid sedan NW skrev sitt hätska inlägg på IG och som han önskade att folk skulle dela -vilket också gjordes av bl a Honan6 (var det väl?).

Jag tror att en stor del av den lätt förståeliga ilska han känner över att SD släpptes, kan härledas till att han rimligen känner jättestor ilska över att hans mammas liv (och underliv) blivit utfläkt till allmän beskådan.

Jag vet inte vad de omtalade bråken mellan NW och hans mamma handlade om, men det är nog inte en alltför djärv gissning att de kan ha handlat om LW:s levnadsmönster, d v s mammans "affärer" med många olika män. Kan inte vara trevligt om det i hemmet finns nya farbröder titt som tätt.

Det är sannolikt så att NW tror att "farbror" SD har dödat mamma LW.
När så SD överraskande släpps, projicerar NW sin ilska öppet på SD och utpekar i affekt honom som mördare. Det var oklokt men förståeligt.

Ang din avslutande mening:
Jag undrar om åkl ÅH är riktigt klok. Vad fanns det för starka egentliga skäl för åkl ÅH att foga in LW:s intimbilder i FUP?!
Åkl ÅH måste ju rimligen ha insett att skadan av en sån [snaskig!] publik presentation rimligen skulle kunna bli större än nyttan!

Istället för att skriva av sig sin allmänna men lätt begripliga frustration på sitt IG kanske NW skulle kunna skriva till JO och be dem titta på hur åkl ÅH hanterade detta känsliga bildmaterial.
Det hade nog jag gjort.
Citera
2020-04-24, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, har det någonsin varit oklart?

Brevet hade ingen som helst betydelse för beslutet att släppa MGM på fri fot, det beslutet togs ju innan brevet ens hade nått TR.

MGM,s frisläppande berodde endast på vad som lades fram i rätten och uppenbarligen räckte det inte.

Ska bli väldigt intressant att läsa domskälen, champagneoclock skrev ju att Björn Lindén är duktig på att skriva domar, ju bättre domen är skriven och formulerad desto säkrare står den fast vid en eventuell överklagan.

Jo, för några har det nog varit oklart. Eller rättare sagt: en o annan var ju övertygad om att brevet var orsaken till frisläppandet.

Och tråden går ju nu bara i väntans tider. På 6/5.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tack då vet jag.

Jag kommer tycka att det är innerligt sorgligt om polis/åklagare inte får tag på mördaren i detta fallet.

Hoppas de inte ger upp.

Ja den sorgen tror, och hoppas jag, alla delar. Förutom då GM, antagningsvis.

Vi får leva på hoppet att en GM kan fällas. På odiskutabel bevisning.
Citera
2020-04-24, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vad ska jag svara på det ... SD är ju också människa, oavsett.
Är inte expert på olika grader av hälsotillstånd hos de båda, LW och SD ...

Människa eller inte, de med ev sociopati ser inte t ex dig som en människa. Har han vinning utav det slår han in din skalle med arton slag.

Så jag skulle inte vara lika vek som dig och säga att SD är människa också. Är han en mördande sociopat är han inte mänsklig utan farlig, dessutom i princip obotbar.
Citera
2020-04-24, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
På något sätt ville han väl förklara varför han vattnade just den natten och så mycket (somnade ifrån).
Kanske brukade han inte vattna alls. Han ville ha vattnet stå på så blod från honom rann långt ner i jorden.

Så långt har jag förstått. Vattenspridaren var på den natten. Men sedan tjafsar de om att den var avstängd och vem som stängde av den. Varför?
Har missat varför det är intressant.

Sedan även att han frågade grannarna om en vattenspridare fast han hade en själv. Men den stod läääängst in i växthuset bakom alla hundratals kaninhinder
Citera
2020-04-24, 08:37
Medlem
En till fråga. Överlägger de hela denna tiden innan domen faller? Kan de komma fram till något annat beslut efter denna tiden?
Citera
2020-04-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hur vet du att Gloriouslife inte har tillgång till Överskottsmaterialet/slasken som finns i en förundersökning/polisutredning?

Det tar jag gör givet att hon inte har, om inte Advokaterna har gett henne tillgången. Vi vet ju att hon gillar SD.
Så lilla SD livet, hon har inte tillgången till slasken, möjligtvis HD, JG och SD version av vad slasken innehållet.
Jag antar snoris gloris och du matas med info från dessa individer i er rengör sociopaten från skuld kampanjen.
Citera
2020-04-24, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Klart de har gjort allt de kan.

Jo, det vet vi ju.
Dom gick ut hårt redan från början, å framgångarna bara trillade in, å
nu så skördar dom frukterna av allt sitt slit.
Citera
2020-04-24, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad som kan göras är helt irrelevant.
Preskriptionstiden för mord kommer aldrig att förkortas därför att undersökningsmetoderna (till exempel dna och möjligheterna att ta fram dold elektronisk information) hela tiden förbättras.
Mord som inte kan lösas idag kommer kanske att kunna lösas i framtiden.

Varför verkar du så nöjd varje gång du kan skriva vad du känner till och vad du tror att andra inte känner till.
Där påminner du väldigt mycket om Trump.
Du anser att du alltid vet bäst men nöjer dig inte med det utan måste alltid tala om hur lite andra vet.

Det hon som nyttjar härskarteknik så lätt glömmer är att du inte kan retroaktivt för mord som begåtts under noll preskriptionstiden ändra, detta till något annat. Den lagen som gäller vid brottet står fast, det är nya mord, som skulle få preskription. Men hon är inte det skarpaste ljuset direkt. Stå på dig hoppsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in