2020-04-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, frågan är så dum så att klockorna stannar!

Det är bra om alla skickar in tips, om/när de tror sig veta något relevant.

SJÄLVKLART så delger man inte tråden vad man tipsar Polisen eller Åklagaren om. Utan man hoppas endast att det KAN vara till någon nytta.

#TeamÅsaHiding
OM någon har något viktigt att delge åklagaren så är adressen asa.hiding@aklagare.se . Bara så ni vet. Hellre ett tips för mycket än för litet. Men lägg för fan inte ut här i tråden. SD, JG och HD häckar här och det är onödigt att tipsa dom.
Citera
2020-04-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tack Moschata, instämmer. Ju mer jag läst desto mer har jag insett just det. Har omvärderat graden av manipulation L utsattes för mot slutet. Klarsyntare och förnuftigare resonemang än Lenas får man leta efter. Hon visste vad hon gjorde, och vad hon tillät. Är hennes eget beslut, hur hon däremot behandlade Hanna, precis som Stefan, ursäktar iallafall inte jag.

När blev det Lenas rättighet att hata, förakta och skuldbelägga Hanna eller"avslöja Davidssons fasad och skitförhållande?" Hon var ju inte själv gift med varken Stefan eller Hanna, vad jag förstått. Bättre då att omorientera sig och skaffa sig en egen ledig karl som kunde bidra med en aning trygghet och stabilitet. Bäst vore att ha stannat hos UW, han verkar rekorderlig och sansad. Ärlig karl.

Kunde skrivit detta själv. Nej finns ingen ursäkt att topprida varken HD eller SD.
Har omvärderat graden av manipulering även jag.
I SD:s ögon var hon kanske en ganska "stark" (=uthållig i längden) kvinna som kunde driva sina teser till vanvett.
Han blev ju faktiskt ställd mot slutet, då hon triumferade med att hon hade "ledningen".
Bara att välja ordet "ledning", dvs skrev "Jag leder nu" - flera gånger om visar tävlingsinstinkten.
Periodvis föreställde SD en snäll farbror då han försökte beveka henne och få henne att återta sin trevliga ton.
Citera
2020-04-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det kan mycket väl så att han tänkte att eftersom hotellet inte var bemannat, så kunde de bo två och betala för en. Han var ju väldigt "ekonomisk" har flera sagt. Fyndade i Kina osv.

#TeamÅsaHiding

Exakt och som jag läst hans loggar så snyltade han överallt med fika och mat..han avslöjade ständigt sin gnidenhet där...så visst kan det varit så, två till priset av 1.
Citera
2020-04-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Munnen som pratar, som i försök att övertyga omgivningens tankar och sunda förnuft, eller bara sig själv för att hon är trög?

Hon var nog bara tröttkörd i huvudet.
Citera
2020-04-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
I en sits där alla värdeskalor är upponer så kommer nog de inblandade bara se att det är de själva som är orättvist behandlade, och att det andra gör är värre. LWs noja där är väl ett sätt att urskulda sig själv och att visa att SDs ljugande (som hon vill se det) borde få konsekvenser för HD. Inte helt orimligt men ändå korkat och tvivelaktigt.

Visst är det uppenbarligen så. Brukar vara återkommande för människor som vägrar ta eget ansvar, de vill fördela skuld och förlägga den utanför sig själv. Att framställa sig som offer är ett välkänt manipulationsdrag, för att undgå granskning.

Samma mönster, som vissa demonstrerar i denna tråd både gällande S och L.

En släkting till mig vars fru fick en förlossningsdepression, hon tog självmord när barnen var små. Så jag känner till personlighetsförändringen. Att behandla en människa som genomgår något sådant som en svår sjukdom, och sedan hata och avsky den människan när vederbörande återhämtar sig är katastrof.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-22 kl. 20:32.
Citera
2020-04-22, 20:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Den har du fått några sidor tillbaka. Annars hittar du den garanterat i FUP. Eller i NA’s rapportering från rättegången.
Okej jag antar du menar den här

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är inte riktigt samma sak som det jag far efter nu. Cachen med tidigare besökta webbsidor finns lokalt på datorn, Chrome använder den för att spara tid när den hämtar webbsidor, så har jag uppfattat det och det är det som verkar skett vid 23.34. Om man sedan misstänker att cachen är inaktuell får man klicka på "Uppdatera", då hämtas det allra senaste (för den aktuella sidan) från servern.

Jag har försökt testa scenariot själv men det finns en j-la massa parametrar att skruva på.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-04-22 kl. 20:31.
Citera
2020-04-22, 20:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Då får väl frågan om brevets eventuella betydelse för SD:s frisläppande anses klargjord.

Hmm, har det någonsin varit oklart?

Brevet hade ingen som helst betydelse för beslutet att släppa MGM på fri fot, det beslutet togs ju innan brevet ens hade nått TR.

MGM,s frisläppande berodde endast på vad som lades fram i rätten och uppenbarligen räckte det inte.

Ska bli väldigt intressant att läsa domskälen, champagneoclock skrev ju att Björn Lindén är duktig på att skriva domar, ju bättre domen är skriven och formulerad desto säkrare står den fast vid en eventuell överklagan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
mm. Bilen var ju buggad och jag har för mig hotellrummet oxå. Jag tänker mig en tur ut och gräva ner mordvapen?

Menar du 15 maj? Nyfiken på var du har uppgift om buggning ifrån. Enl HÖK/HAK rapport är det först senare kommunikation övervakas och avlyssnas.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Jo men "Trådlös nätverk" = WIFI. Om det loggas när SDs mobil kopplar upp sig mot WIFI nätverket.

Om det stämmer så ser det ut som att mobilen kopplade upp sig mot samma WIFI hela 5 gånger under mordnatten.

Är du inne på IT-bilagorna?

På tidslinjen Aktbil 145, ser man väl all aktivitet, oavsett vilken vilken enhet som används.
Citera
2020-04-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kunde skrivit detta själv. Nej finns ingen ursäkt att topprida varken HD eller SD.
Har omvärderat graden av manipulering även jag.
I SD:s ögon var hon kanske en ganska "stark" (=uthållig i längden) kvinna som kunde driva sina teser till vanvett.
Han blev ju faktiskt ställd mot slutet, då hon triumferade med att hon hade "ledningen".
Bara att välja ordet "ledning", dvs skrev "Jag leder nu" - flera gånger om visar tävlingsinstinkten.
Periodvis föreställde SD en snäll farbror då han försökte beveka henne och få henne att återta sin trevliga ton.

Kan bara hålla med...och det jag reagerade starkt på som inte talar positivt för LW enligt mig är när hon filmat sig själv med stora krokodiltårar...manipulativt enligt mig!!
De flesta vill inte visa sina svagaste sidor för det är barnsligt på något vis, vuxna som gör så gör det för att få någon känslomässig makt och övertag.
Så ja i mina ögon var hon manipulativ just där, om detta var vanligt förekommande vet jag inte.
Men faktum är att hon är mördad, det tyder ändå på att det är mördaren som
är mest galen.
Men mest intressant är, vem började manipulera vem??
Mördaren eller LW??
Citera
2020-04-22, 20:37
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Måste nog instämma här. Lyssnade nyss på rättegången del 10. Pastor Stefan Albinsson vittnar i slutet av sitt vittnesbörd och bekräftar hur Lena förändrades mot slutet och började tala föraktfullt om Hanna. Bl.a. minns han att L ansåg henne dum, korkad och ful.

Låter inte riktigt som hur en utbildad själasörjare skulle uttala sig. De brukar värna om de små och illa tilltygade. Lena hanterade inte att Hanna återhämtade sig och frisknade till.

Albinsson menar också att Lena fortsatte relationen med S ändå fram till sin död.

En äkta själasörjare/pastor uttrycker sig inte på det sättet, det tyder på ett hat/ondska och avundsjuka, LW var ingen äkta själasörjare, det var bara en fasad som hon gömde sig bakom när det passade henne, vidrig människosyn.
Citera
2020-04-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och DET är pudelns kärna. Och DET är vad de försökt få henne kläcka ur sig. Men hur jävla medicinerad hon än påstår sig vara, så höll hon tyst. Det kanske blir limmet som gör att SD och hon blir tvungna att hålla sig till varandra resten av livet. En sån hemlighet kan antingen söndra eller limma ihop. SD kommer nog se till att det blir det senare.

Jag tror att en av dom två blir mördad...faktiskt, såvida det inte är ett annat team än just de två som är par i brott så att säga
Senast redigerad av SmartaMarta666 2020-04-22 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in