Citat:
Ursprungligen postat av
Observer2020
Mergim jobbar med sin pappa, på samma företag. Då jobbar också Mergim i företaget 🙂
Ni pratar skit om muslimer och håller på en halvarab. Hur tänker ni? Samis pappa är från Afrika, tror det var därför han höll sig till Alex.
Inget fel med att Samis pappa är afrikan men tycker bara det är märkligt att man då blir nazist. Inte heller fel om han bor med mamma, det är kanske en kulturell anledning som pappan tagit med sig, de är närmre sina familjer och det kan vara fint.
Ja men bara för att han jobbar på lagret på samma företag så är ju inte Mergim fast där. Håller med om att det är fint att man står nära sin familj, det gör jag också.
Sen skiter jag fullständigt i om en person är muslim, jude, afrikan, gay o.s.v. Men ja det finns många as på flashback.
Sen varför skulle man inte kunna vara nazist för att ens pappa är från Afrika? På samma sätt som många verkar tro att en rasist enbart kan vara en vit person.
Sami är från en liten håla där det är lätt att påverkas och dra sig till något bara för att känna en tillhörighet. Vet inte hur nazistisk Sami egentligen är. Han sympatiserar säkert med SD men det är i min värld långt ifrån nazism och rasism.