2020-04-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det är på det viset så är det ett fult spel.
Alternativet är ju då såklart att du bedriver ett jävla fult spel.

Nu var det faktiskt inte "Kurtan" som jag menade i detta fallet, utan jag framförde att det faktiskt kan finnas en möjlighet till en korruptibel Björn Lindén i detta fallet, det vill säga att vederbörande är ohederlig och som faktiskt kan vara besticklig och spela kråka med KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega "Tessan" i detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m, han kan ju faktiskt stå helt och hållet på Ingv*r Backm*ns och Härads-Psykopaten SD:s sida ?

Mvh/ "Kurt Jokern Olsson"
Citera
2020-04-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Vissa av LW:s intimbilder ligger i fup och sonen N vill ju att människor ska läsa Fup. Kanske svårt att undvika i kombination med sexchattar, att då komma över dessa. Noa kanske inte ännu hunnit igenom Fup, han lär väl märka vad han länkat till att läsa så småningom.
Men varför i all sin dar har LW:s "flick-pics" hamnat i FUP?!
Kan den typen av bilder (även om jag nu inte vet precis hur de ser ut), verkligen behöva finnas med i ett FUP? För att styrka vad då? Att Sydkorea normalt inte tillämpar s k faraonisk omskärelse? Eller att LW inte var blodig på en enda bild och att därför SD nog ljuger?

Nån som kan hjälpa mig att förstå åkl ÅH:s tankar med att infoga sånt material?

Jag blir mållös.
Citera
2020-04-23, 21:32
Medlem
Någon som har tillgång till ÅH:s jävsinlaga ang. domarval i tingsrätten?
Citera
2020-04-23, 21:33
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Visst kommer de där tiderna från AB 163 s 520?

Där står vilken anslutning/nät som används samt typ av paket. Samtliga här står som GoogleMaps. Rimligtvis är det då appen Google Maps som pratat med sin server.

Jag uppfattar det inte alls som att enheten ansluter till wifi dessa tider, utan att mobilen befinner sig i nätverket hela tiden, och att man extraherat specifika anrop. Det händer betydligt mer med en mobil än några få anrop som visas här. Bland annat anrop till en NTP-server, nätverksadressen förnyas, routern/AP'n frågar med jämna mellanrum om enheten är kvar på nätverket, Google Play kör uppdateringar osv.

Jag blir inte klok på var den här datan i tabellen kommer ifrån, men om jag får gissa är det loggfiler från diverse program och i det här fallet rimligtvis Google Maps eller Play Services.

Jag gissar att eftersom tiderna är högst oregelbundna så är det användarinitierad trafik, förslagsvis från användning av just Google Maps. I rapporten finns även en cookie som uppdaterats 2:12:44, vilket verkar vara relaterat till en sökning? Det är ett uppehåll på knappt två timmar så lite sömn blev det säkert.

Tack maestro! Jag håller med dig, det rör sig inte om uppkoppling mot nätverket utan rör sig om trafik från GoogleMaps (eller dylikt). Blev mycket tydligt i AB 163.

Angående 2:12:44 så kanske. Tror dock SD sov mycket lite den natten < 2h. Finns en del att göra efter mordet.
Citera
2020-04-23, 21:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det står det väl inte?

Att fortsätta utredningen kan ju lika gärna betyda
att leta efter alternativa GMs.
Fortsätter utredningen så är det nog SD som är i fokus, möjligen tillsammans med HD och MH.
Citera
2020-04-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vad antyder du att jag tycks tro här?
Är du igång och vill smutsa ner mig med lögner nu?
Var har jag nämnt dig i någon mening om någon förhandling över huvud taget?
Nej, så var det inte.
Kanske har du glömt att du tidigare idag (inatt?) "konfirmerade" nicket Stefan Davidssons spekulation om att jag irl skulle stå nära den "äkta"SD, alltså den mordmisstänkte.
Du läser slarvigt.
Du skriver felaktigheter.

OnT: Du hävdade att UW skulle vara militär. Det var fake news. Principen bjuder att den som lämnat oriktig info, senare lägger in korrekta uppgifter.
En pudling kan vara ett snyggt sätt att runda av ett sånt inlägg.
Citera
2020-04-23, 21:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du om UW och HW fortfarande är ett
par?
Jag vet att HW är skriven på en annan
adress nu.
Är det fortfarande viktigt för dig att veta vem UW lever med?
På vilket sätt är det relaterat till mordet?
Citera
2020-04-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
MISSNÖJESANMÄLAN/ÖVERKLAGANDE
Jag anmäler missnöje och överklagar tingsrättens beslut av den 18 februari
2020 i mål B 2705-18 i fråga om jäv.
Jag delar bedömningen att det inte föreligger jäv utifrån 4 kap 13 § p 8
rättegångsbalken.
Det har vid domstolens prövning av hemliga tvångsmedel lämnats information
dels avseende SD dels avseende tidigare medmisstänkt som i och
för sig har influtit i förundersökningen men som, såvitt nu kan överblickas, inte
kommer att belysas vid den kommande huvudförhandlingen. Det har också
vid domstolens prövning av de hemliga tvångsmedlen lämnats information som
inte har kommit att flyta in i förundersökningen mot SD.
Försvaret, som inte är part i ärendet avseende hemliga tvångsmedel vare sig
beträffande SD eller tidigare medmisstänkt, har inte i sin helhet
tillgång till den information som lämnats.
Det är åklagarens uppfattning att Björn Lindén i sin egenskap av beslutsfattare
kan anses ha överskottsinformation. Detta är särskilt tydligt i aktuellt fall där
åtal bara väckts mot en av de två dåvarande misstänkta och då Björn Lindén
har fattat beslut om hemliga tvångsmedel som riktat sig mot såväl SD som tidigare medmisstänkt. Jag önskar därför få prövat om det
föreligger jäv enligt 4 kap 13 § p 10 rättegångsbalken.
Åklagaren menar att det är av vikt att beslutet får överklagas särskilt och att
prövning sker innan huvudförhandling påbörjas. Om detta inte tillåts och
hovrätten senare gör en annan bedömning av frågan så måste hela
huvudförhandlingen som är planerad till 20 dagar tas om, vilket skulle innebära
betydande olägenheter för alla parter.
/Åsa Hiding

Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Någon som har tillgång till ÅH:s jävsinlaga ang. domarval i tingsrätten?

Den här? Jag vet inte vad fåglarna viskar i JokerMannens öron, men har väl hört fiskar bubbla om vissa element inom Örebropolisen. Vi får väl se vem som torskar framöver.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-04-23 kl. 21:43.
Citera
2020-04-23, 21:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Jag håller det sannolikt att han återvände till brottsplatsen när han hade gjort det han behövde.

Ganska så direkt efter mordet så sticker han hem till bostaden. Det gör han för att upprätthålla bilden av att han är hemma och jobbar som vanligt. Runt 01:15 så sticker han ut igen för att göra sig av med mobilen alternativt andra spår som kopplar honom till BP.

Under denna period fram till 05:51 så gör han sig av kläder, mordvapen och diverse digitala spår. Samt planerar sitt beteende för morgondagen. Allt måste gå enligt plan. Något med LWs mail var tillräckligt viktigt för att ta risken att gå in i hennes bostad vid 05:23. Vad kunde det vara?

Ponera att det var en annan förövare än SD. Vem skulle få för sig att 6 timmar efter mordet bege sig in i hennes bostad och direkt logga in på hennes mail? Den tesen är osannolik. Det krävs kännedom om huset samt koder till dator och mail. Vilket SD hade.

Just den här mail-inloggningen stör mig lite. För jag förstår inte syftet med den och den verkar ha varit väldigt betydelsefull för MGM.
Det är väl sannolikt att inloggningen gjordes av SD men han behöver inte ha loggat in från hennes dator.
Inloggningen kan ha skett från en annan enhet på en annan plats.
Konstigt att polisen inte kan se från vilken enhet inloggningen gjordes.
Citera
2020-04-23, 21:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Läste en punkt i hans brev, det räckte. De som sagt att han är en sk psykopat/narcesist har inte fel.
Dock tror jag på lagman björn att den inte spelat in, sedan kommer domen spela in hur åklagare och polis satsar på överklagandet.

Trist att de sk svärjevennernas favorit Springare missade grovt i början. Men jag är optimist, HR är inte klart än.

Sedan förstår jag inte mjäkandet gällande den målade dörren, det var givet det skulle komma. SD kommer få sitt straff förr eller senare, då i domstol. Innan dess får han allmänhetens dom jaga honom lite. Visst synd om hans barn, men jämfört med strösselförhöret och andra vanvårdade saker är det en piss i Mississippi.
Det är verkligen beklagligt att Springare gjorde ett så undermåligt arbete.
Citera
2020-04-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det fortfarande viktigt för dig att veta vem UW lever med?
På vilket sätt är det relaterat till mordet?
Du får inget svar på en månad från Gloria Men jo, det är säkert viktigt för vissa. Allt utom SD och mordet verkar vara av vikt.

Nu kanske vi kan börja koncentrera oss på topic. Finns det någon som har något av vikt vad gäller MORDET. Det har mest kastats skit i tråden idag.
Citera
2020-04-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad som kan göras är helt irrelevant.
Preskriptionstiden för mord kommer aldrig att förkortas därför att undersökningsmetoderna (till exempel dna och möjligheterna att ta fram dold elektronisk information) hela tiden förbättras.
Mord som inte kan lösas idag kommer kanske att kunna lösas i framtiden.

Varför verkar du så nöjd varje gång du kan skriva vad du känner till och vad du tror att andra inte känner till.
Där påminner du väldigt mycket om Trump.
Du anser att du alltid vet bäst men nöjer dig inte med det utan måste alltid tala om hur lite andra vet.
Det där vet du ingenting om!
Förändringens vindar blåser genom Sverige redan idag och varken du eller jag vet hur det svenska samhället ser ut om säg 40 år.

OnT: Det var många i denna tråd som efter åkl ÅH:s famösa uttalande om preskriptionstid slog fast att mord aldrig preskriberas. Det var fel.
Ponera att en viss NW skulle ha dödat sin mor. Då skulle han vid mordet varit omyndig och därmed kunnat "dra nytta av" om mordärendet skulle legat olöst ett par decennier.
Just saying.
Men allt det där hade du förstås kläm på..?

/Melania
Senast redigerad av Carinah78 2020-04-23 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in