2020-04-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Det gör han inte...sluta med dina påhopp om hans bakgrund..han har verkligen tagit tag i sitt liv och är den enda värdiga vinnaren...ödmjuk, snäll, rolig..

Alla ni som är så tvärsäkra på att Sami inte har nazisympatier. Hur fan vet ni det. Länka till informationen annars gissar ni bara.
Senast redigerad av Observer2020 2020-04-23 kl. 13:41.
2020-04-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 137MG
Kan inte låta bli att titta på Amilias livesändningar på insta, mest för att jag fascineras över hur blind hon är över sitt egna beteende. Hon fattar ingenting varför hon får så mycket hat, det har varit mest synd om henne, hon pratar ”skit” om när Julia tog det som en pik att Amilia satt med Sami när Julia var full och kär i honom. Man bara tänker ”ursäkta minns du inte ditt tre timmar långa bråk över att Lennie flyttade sin sängplats 3 meter ifrån dig?”
Alla har varit så elaka mot henne hela tiden. Hon har bara varit ärlig och aldrig gjort något fel enligt sig själv.

Hon tar varje chans hon får att påpeka att Jasmine inte är speciellt smart eller kunnig inom nåt (visserligen sant men hon säger det med sån jävla översittarton alltså...) En riktig jävla besserwisser.

Tål verkligen inte såna människor som beter sig som Amilia och jag skäms över att jag inte bara kan släppa henne. Samtidigt så fascineras jag över att personer kan vara så blinda inför sina egna brister och tro sig vara så perfekta.

Förlåt för gnäll 🙄

Förstår dig fullständigt!! Det sjuka är alla som skriver att hon är sååå stark kvinna...eh..en stark kvinna behöver inte trycka ner andra på det sättet hon gjort...har också kollat hennes live..är fascinerad över hur olika vi ser på personers sätt att agera..
2020-04-23, 13:40
Medlem
Det för berget av morötter och lök som legat där ett par dagar, minst, ser inte ens ut att minska. Skickade BB in tjugo kilo morötter eller? Ungefär som majsburken på fem kilo som de åt från en vecka.
2020-04-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awwwsum3
Amilia spenderade asså nonstop 30 min och berättar hur mycket hon avskyr sami och att de inte är en ursäkt att han växte upp på landet, och om hon hade vetat detta så skulle hon vägra att vara i samma hus som honom... taktik att få över folket på lennies sida?
Ännu sjukare var att alla höll med och ingen vågade säga ifrån.
Samt att hon duckade alla kommentarer om hennes beteende mot Lennie

Konstigt om det stämmer..såg inte hela liven..igår sa hon att hon tycker jättemycket om honom 🤔
2020-04-23, 13:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Observer2020
Alla ni som är så tvärsäkra på att Sami inte har nazisympatier. Hur fan vet ni det. Länka till informationen annars gissar ni bara.

du som verka säker på att han har det hur säker är du? fram med bevisen

vi får helt enkelt tro på vad han säger tex glasman har ju sagt att han ska snacka med sami efter bb för att se så det stämmer
2020-04-23, 13:48
Medlem
Citat:

För att jag följt live hela tiden och sett hans ärlighet i bla samtal med Glasman..Han har varit väldigt öppen också om varför han inte dricker..han har inte druckit på ca 1,5 år...
2020-04-23, 13:48
Medlem
Jaha, då satte man igång liven vid 13.30 men BB har varit sega med att skicka in brevet så nu måste man väl vänta minst till 14.30. De borde skickat in brevet innan de skulle äta. Man vill göra annat än att sitta framför TV:n när det är så skönt väder ute.
2020-04-23, 13:51
Medlem
137MGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Förstår dig fullständigt!! Det sjuka är alla som skriver att hon är sååå stark kvinna...eh..en stark kvinna behöver inte trycka ner andra på det sättet hon gjort...har också kollat hennes live..är fascinerad över hur olika vi ser på personers sätt att agera..

Precis! En stark kvinna eller person överhuvudtaget enligt mitt tycke är en som kan inse sina egna fel och brister, be om ursäkt om man betett sig illa och sen då gå vidare från det.

Om hon nu tycker Jasmine och Alex är så himla lågbegåvade, hjälp dom istället för att trycka ner och göra narr utav dom. Det är att vara en stark människa. Inte blir det bättre när hon själv oftast har fel i all sin fakta hon spottar ur sig också...
2020-04-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jaha, då satte man igång liven vid 13.30 men BB har varit sega med att skicka in brevet så nu måste man väl vänta minst till 14.30. De borde skickat in brevet innan de skulle äta. Man vill göra annat än att sitta framför TV:n när det är så skönt väder ute.
Big brother är efterblivna, denna produktion är under all kritik, öppen nominering skulle ske på förmiddagen, dom borde skickat in det redan vid 12 eller 13. dom har varken koll på klockan eller vet vad förmiddag är. förmiddag är från 10-12 max
2020-04-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willos
riktigt kärleksfest då man inte är annonym som man är här

"Kärleksfest" har hon med sådana som är som hon, lika blinda. Det lönar sig inte att försöka tala om för henne om vilket intryck hon ger, hon kommer ändå aldrig kunna ta sig till kritiken och lära sig av den. Hon kommer alltid att vara den hon är utan att kunna varken växa eller utvecklas. Hon kommer att se till att bli omgiven av blinda anhängare i sin lilla, idealiserade värld, och hon kommer aldrig att kunna förstå varför vissa människor känner sådan avsmak för henne. En smart individ kan ta sig till kritik och lära sig av den och växa och utvecklas som individ, men hon är ju inte smart. En smart individ förstår också varför andra känner som de känner.

Hennes beundrare är lika blinda med lika låg EQ, som tycker att det underhållande att förminska, håna, driva, få andra att må dåligt, mobba andra o c v eller att se på när ngn annan gör det. En med högre EQ känner avsmak och obehag när man ser ngn behandla andra illa.
2020-04-23, 13:55
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Sami ursprung är afrikan/finne (Algeriet). Går att läsa i en tråd om Sami på FB
Killen är mer invandrare än många andra i huset och trots det har han sympatiserat med nazisterna.
Vilka hans bästa vänner är eller om han är manipulativ eller lätt att vilseleda det kommer kanske fram senare. En kille med den bakgrunden borde aldrig ha tatuerat sig. Ändå har han gjort det och det är särskilt sympatiskt.

Ni som verkar veta allt om killen berätta hur en invandrarkille kan komma på tanken ......

Upplever honom också som snäll i huset. Frågan är bara, ser vi bara det han vill visa, finns det en anledning till att han inte dricker en droppe. Smart drag med tanke på att han säkert blir som Julia när han druckit.
Det kan han få eloge för, att han inte dricker. Det ska han hålla fast vid även efter BB är slut.
Googla så kan du hitta män i SS-uniform med alla möjliga etniciteter. Det förekom på 30-talet. Sami däremot har förklarat att det hela var en kulturell grej.

Ont: gillar att Sami leder i omröstningen. Han får mycket kärlek denna vecka.
2020-04-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Själv hade jag älskat den dagen vi kommit så långt i samhället att 2 killar kan ha sex i ett BB-hus, precis som ett heteropar, utan att folk reagerar över det mer än om heteroparet har sex inför kameror.

Tycker såå synd om Mergim som gissningsvis inte vågar stå för sin läggning inför bakåtsträvande släkt. Jag kan ju ha fel, men jag är övertygad om att han är gay. Kan ju även ha fel om de äldre i hans släkt, de kanske är värsta sköna typerna som accepterar sina yngre släktingar för vilka de är? Även de ser ju hur han är i huset, om de kollar. Så de lär ju redan misstänka det.

Vad svartsjuk Mergim blev i dagens avsnitt när Lennie dejtade alla husets tjejer. Stackarn. Lennie gillar tjejer, det är uppenbart. Så tröttsamt att vissa påstår att han är gay som ett löjligt försök att irritera användare som håller på honom!
Som att det skulle vara något fel att vara gay? Möjligtvis om man bor i någon inavlad avkrok så har man inte vant sej vid att människor är olika, alla vill inte köra missionären under täcket med en heteropartner så som var standard för över hundra år sedan i de flesta hushåll. Ni som är hundra procent hetero kan ju testa att runka till fantasier om samma kön så förstår ni ju enkelt hur det är för de som är gay.
Sen att det är uppenbart att Lennie gillar tjejer hindrar ju inte att han kan vara bi;-)) men tror mest att det är Mergim som är olyckligt kär och Lennie vill vara polare och håller god min.

Personligen finns inget agg mot homosexuella då det finns ett gäng i bekantskapskretsen. Dock blir iaf jag störd som fan på att dom inte kan vara öppen med sina lustar (likt de heterosexuella par du refererar till).

Mergim och Lennie är smygbögar.. Därav kommentarer och synpunkter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in