Det här kanske kan vara av intresse.
Citerar ett inlägg på Gunnar Walls blogg.
" Jag har satt podden Palmemordet i kontakt med ett av vittnena från mordplatsen, ett vittne som även var med Lisbeth när hon undersöktes på sjukhuset.
Den skottskada hon uppvisade, som påminde om ett märke efter en piska, satt MELLAN skulderbladen. Detta bevisar att när hon blev beskjuten var hon antingen ihopkrupen eller hade båda armarna sträckta rakt framåt. Detta eftersom skulderbladen som bekant sitter något längre ut än området däremellan.
Så om man tänker sig att hon träffades av den första kulan, hur uppstod hennes besynnerliga skada? Eller rättare sagt varför hamnade den mellan skulderbladen?
Vittnet från Bohemia vore bra att få kontakt med. Som Du vet räcker det ofta att meddela att man avser att skriva en bok om mordet för att man plötsligt ska bli kontaktad av vittnen vars vittnesmål aldrig offentliggjorts. Så även jag.
Ofta önskar jag att det fanns någon form av hemligt arkiv för oss ”privatspanare” där vi kunde dela med oss av vad icke-offentliggjorda vittnen avslöjat för oss. Ett av ”mina” vittnen har verkligt sprängstoff att förmedla, och jag sitter även på vederbörandes förhörsprotokoll. Detta påverkar inte skott-ordningen, men ger en övertydlig vink om tillvägagångssättet. Och jo, jag avser att skriva en bok om mordet så småningom, det är därför jag fått kontakt med vittnen.
Men till syvende och sist – hur förklarar Du Lisbeths skada utifrån Din omvända skottordning? Jag har sakta börjat uppskatta tanken på en omvänd skottordning, men kan inte kombinera det med den skada Lisbeth uppvisade."
https://gunnarwall.wordpress.com/2020/04/22/lars-borgnas-andra-svar-till-gunnar-wall-det-finns-mer-att-upptacka-i-vittnesforhoren/#comment-15269